اجتماعی 16:31 - 28 دی 1398

مصون‌سازی مدارس وتوسعه طرح مدارس آماده از اولویت‌های آموزش‌وپرورش

به گزارش خبرگزاری مهر، محسن حاجی میرزایی در گردهمایی ۱۵۰۰ مدیر مدرسه شهر تهران با موضوع گام دوم طرح مدرسه آماده که در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار شد، با اشاره به اینکه خطر بلایا و پدیده‌های طبیعی در همه جای دنیا وجود دارد لذا عاقلانه است که تدبیری برای مقابله با حوادث اتخاذ شود، اظهار کرد: کشور ایران را در معرض پدیده‌های طبیعی با درصد بالا معرفی می‌کنند لذا تلاش داریم با ایجاد آمادگی بالا در برابر حوادث بتوانیم از این مخاطرات آسیب کمتری ببینیم.

وزیر آموزش‌وپرورش بابیان اینکه باید سعی کنیم تاب‌آوری جامعه را بالا ببریم لذا دانش آموزان بهترین بستر آموزش برای کاهش آسیب‌ها است.

وی افزود: هرچند همه افراد جامعه باید بیاموزند تا بتوانند در برابر حوادث خود را مصون بدارند اما دوره دانش‌آموزی دوره خاصی است زیرا ذهن دانش آموزان نسبت به بزرگ‌ترها آمادگی بیشتری برای یادگیری دارند و یادگیری آن‌ها نسبت به دیگر افراد بسیار پایدارتر و عمیق‌تر است.

حاجی میرزایی تصریح کرد: دانش آموزان در تغییر رفتار خانواده بسیار مؤثر هستند لذا دانش آموزان با عمق تأثیری که دارند بهترین عرصه برای آموزش در برابر مخاطرات هستند.

وی بابیان اینکه آموزش‌وپرورش ۱۵ میلیون دانش‌آموز دارد که با احتساب آمار خانواده‌هایشان، ظرفیت خوبی برای انتقال پیام به جامعه دارد، گفت: هیچ رسانه‌ای در کشور به‌اندازه آموزش‌وپرورش وسعت، عمق و تأثیرگذاری ندارد. دانش آموزان ۹ ماه در اختیار مدارس هستند و می‌توان با هوشمندی از ظرفیت آن‌ها برای انتقال پیام استفاده کرد بنابراین همان‌طور که خانواده اولویت را به فرزندانش می‌دهد جامعه نیز باید اولویت را به دانش‌آموزانش دهد.

وزیر آموزش‌وپرورش گفت: مصون‌سازی مدارس از حوادث و دانش آموزان از آسیب‌های اجتماعی از مهم‌ترین اولویت‌ها است که این کار در شهر تهران آغازشده و باید در سراسر کشور توسعه یابد.

وی با اشاره به سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش که مدرسه را کانون محله دانسته است، اظهار کرد: هرچه بیشتر بتوانیم پیوند بین مدرسه را با عوامل و مسائل محله تقویت کنیم و تعامل بیشتری در این زمینه برقرار می‌شود و این امر در تحقق اهداف نظام تعلیم و تربیت مؤثرتر است.

حاجی میرزایی افزود: دانش‌آموز اگر نتواند ارتباطش را با محیط پیرامون مدرسه و محله‌اش برقرار کند در آینده در جامعه نمی‌تواند با عوامل مختلف جامعه ارتباط مؤثری داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: وزارت آموزش‌وپرورش، شهرداری تهران و سازمان مدیریت بحران هدف مشترکی در راستای مصون‌سازی مدارس دارد پس باید در همکاری با یکدیگر، این هدف مشترک را اجرایی کنیم.

وزیر آموزش‌وپرورش ادامه داد: ۳۰ درصد مدارس کشور نیازمند بازسازی و نوسازی است و از کمک سایر دستگاه‌ها برای بازسازی و نوسازی مدارس استقبال می‌کنیم. همچنین با اجرای طرح مدرسه آماده می‌توانیم مدارس خوب و مطلوبی داشته باشیم و به اهداف والای تعلیم و تربیت برسیم.

در حاشیه این مراسم، تفاهم‌نامه‌ای سه‌جانبه باهدف توسعه و تقویت همکاری‌ها بین شهردار تهران، مدیریت بحران شهر تهران و وزارت آموزش‌وپرورش منعقد و به امضای حاجی میرزایی، پیروز حناچی و سردار جلالی رسید.


10350638
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» نشست مشترک معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و پلیس راهور پایتخت برای بررسی مسائل مربوط به حمل و نقل پایتخت برگزار شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه از برگزاری آزمون استخدامی شورا‌های حل اختلاف در سال جاری خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس آگاهی گفت: همکاران من در پایگاه یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ به تازگی موفق به کشف پرونده اذیت و آزار و اخاذی از زنان شدند که نقطه شروع آن شبکه اجتماعی اینستاگرام بوده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر کشور از پروژه شهید بروجردی در منطقه ۱۸ بازدید کرد و در جریان آخرین وضعیت آن قرار گرفت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» همزمان با هفته زمین پاک پویش فرهنگی «زنده‌باد درخت» در فضای تبلیغات شهری تهران اجرا شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون استاندار تهران گفت: میزان خودکفایی تولید مرغ در استان تهران از ۴ درصد به ۱۲ درصد رسیده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل بنیاد حیات و معاون کمیته امداد از برنامه کمیته‌امداد برای ایجاد ۳۰۰ هزار طرح اشتغال در سال ۱۴۰۳ خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، میانگین کیفیت هوای پایتخت هم‌اکنون (۶ اردیبهشت) در شرایط قابل قبول قرار دارد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس راهور فراجا از کاهش ۱۴/۳ درصدی جانباختگان تصادفات جاده‌ای در سفر‌های نوروزی ۱۴۰۳ خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» طرح انضباط شهری سد معبر سیار از جمله وانتی‌ها و چرخی‌ها در ۱۲ منطقه تهران با مشارکت پلیس راهور تهران در حال اجراست.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است