سیاسی 17:56 - 16 تیر 1394
موگرینی:
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با بیان اینکه در حال کار هستیم تا به نتیجه برسیم، گفت: به سخت‌ترین و حساس‌ترین بخش مذاکرات رسیدیم.

به سخت‌ترین مرحله مذاکرات وارد شدیم
به گزارش افکارنیوز، فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در کنفرانس خبری خود در وین با بیان اینکه به سخت‌ترین و در عین حال واقعی ترین مرحله مذاکرات وارد شدیم، گفت: روز گذشته ما دو جلسه با تمامی وزرا داشتیم. چندین نشست هماهنگی روز گذشته، شب گذشته و صبح امروز با وزرای گروه ۳+۳ داشتیم. امروز و دیروز با وزرا سخت‌ترین موضوعات سیاسی را به بحث گذاشتیم.



موگرینی تصریح کرد: مذاکرات سخت و چالش برانگیز بوده است و در برخی موارد پیشرفت هایی حاصل شده است.



وی افزود: ما به مذاکرات در دو روز آینده ادامه می‌دهیم. این به مفهوم تمدید مذاکرات نیست. برخی وزرا در ساعات آینده مذاکرات را ترک می‌کنند، اما دوباره در ساعت و روزهای آینده باز می‌گردند. همانطور که گفتم ما درباره زمان انعطاف داریم یعنی ساعات و روزهای مورد نیاز را برای رسیدن به توافقی که همچنان رسیدن به آن دشوار ولی امکانپذیر است، مورد استفاده قرار می دهیم. هنوز زمان داریم، مذاکرات دشوار است اما امکانپذیر است.



موگرینی درباره حضور خود در وین گفت: من به اینجا آمدم تا در کنار تیم مذاکره کننده بمانم و کار را بر روی متن توافق ادامه دهیم و مذاکرات را ادامه دهیم.



مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با ذکر این نکته که قرار نیست مذاکرات تمدید شود، یادآور شد: فعلاً همان بحث ۷ جولای مطرح است. ما به کار بر روی متن ادامه می دهیم تا بتوانیم توافق را نهایی کنیم و به نتیجه برسانیم.



موگرینی ادامه داد: تعجب نکنید اگر برخی وزرا اینجا را ترک کنند چرا که آنها بازمی‌گردند.



وی با بیان اینکه در حال کار هستیم تا به نتیجه برسیم، یادآور شد: به سخت‌ترین و حساس‌ترین بخش مذاکرات رسیدیم. بحث تمدید مطرح نیست و قصد داریم از ساعات باقیمانده استفاده کنیم تا ببینیم، می‌توانیم به توافق برسیم یا نه.



موگرینی با ذکر این نکته که ما به دنبال تمدید نیستیم اما پنجره انعطاف پذبری همچنان باز است و نمی‌خواهیم پنجره دیگری باز کنیم، خاطرنشان کرد: رفتن برخی وزرا به مفهوم توقف مذاکرات نیست و کار بر روی متن همچنان ادامه دارد.



وی عنوان کرد: من اینجا می مانم و کار بر روی متن توافق ادامه دارد. ما طبق بازه زمانی که در اختیار داریم به کار خود ادامه می دهیم. همچنان درباره زمان انعطاف داریم. هم اکنون زمان توافق است. پنجره ای باز است که از حداکثر آن استفاده می کنیم قرار نیست این پنجره را ببندیم و یک پنجره دیگر باز کنیم.



انتهای پیام/




6713278
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر سرلشکر موسوی با حضور در مرکز فرماندهی و واپایش عملیات ارتش، از آحاد رزمندگان نقش آفرین، به‌ویژه رزمندگان پدافند هوایی و نیروی هوایی، خانواده‍‌های رزمندگان و فرماندهان، قدردانی کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» گزارش کمیسیون تلفیق درباره جدوال لایحه بودجه ۱۴۰۳ در دستور هفته آینده مجلس شورای اسلامی قرار دارد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» معصومه حائری عروس امام خمینی (ره) و همسر شهید آیت الله سیدمصطفی خمینی صبح امروز پس از یک دوره بیماری دار فانی را وداع گفت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: افکار عمومی جهان بیدار شده و مصمم به متوقف کردن جنایات و سپردن جنایتکاران به محاکم صالحه بین‌المللی است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» معاون امور پارلمانی رئیس جمهور درباره تعطیلی پنجشنبه ها توضیح داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» ملازهی گفت: ایران و پاکستان در قبال مسائل منطقه‌ای در خاورمیانه دیدگاه‌های مشترکی دارند که در سیاست منطقه‌ای می‌توانیم با یکدیگر هم مسیر باشم.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» روزنامه‌های امروز به موضوعاتی نظیر دیدار مقام معظم رهبری با جمعی از کارگران و گسترش اعتراضات ضد صهیونیستی در دانشگاه‌های آمریکا پرداخته اند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام شرکت در انتخابات دور دوم مجلس را بسیار مهم تلقی کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور گفت: جمهوری اسلامی ایران کشور قدرتمندی است که هم می‌تواند از جایگاه اقتدار و عزت سخن خود را با دشمنان بیان کند و هم ارتباط خود را با دوستان تداوم و تحکیم بخشد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» قائم مقام حزب موتلفه توطئه‌های جدید دشمنان علیه جمهوری اسلامی را شکست خورده تلقی کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است