بین‌الملل 15:19 - 31 اردیبهشت 1398
در ساعات اولیه صبح امروز (سه‌شنبه) کشتی سعودی بندر جنوای ایتالیا را هم بدون هیچ‌گونه بارگیری ترک کرد زیرا کارکنان بندر در اعتراض به ورود کشتی به آنجا برای بارگیری تجهیزاتی که احتمال می‌دادند نظامی باشند، تحصن کرده بودند.

کشتی سعودی در ایتالیا هم موفق به بارگیری نشد

به گزارش ایسنا، شبکه الجزیره اعلام کرد که کشتی عربستانی تحت عنوان "بحری ینبع" ساعات اولیه صبح دوشنبه در بندر شهر جنوای ایتالیا لنگر انداخته بود.

کارکنان این بندر که اعتصاب کرده بودند از بارگیری چند ژنراتور و تجهیزات برقی بزرگ در کشتی سعودی خودداری کردند و گفتند که ممکن است از آنها در جنگ علیه یمن استفاده شود.

کشتی "بحری ینبع" اخیرا قصد بارگیری یک محموله سلاح را در بندر آنتورپ بلژیک داشت اما در پی اعتراض گروه‌های حامی حقوق بشر از بارگیری محموله سلاح در بلژیک منع شد و تعدادی از معترضان با تجمع در بندر مذکور تحمیل جنگ بر یمن را محکوم کردند و پلاکاردهایی را در دست داشتند که روی آنها نوشته شده بود؛ "نه به جنگ" و "درهای‌مان به روی جنگ بسته است".

این کشتی پس از بلژیک عازم بندر "لوآور" فرانسه شد اما در نتیجه اعتراض گروه‌های حقوق بشری از بارگیری محموله دیگری که قرار بود در این بندر انجام دهد، جلوگیری شد.

در همین راستا، رسانه‌های ایتالیایی نیز گزارش دادند که کشتی سعودی به سمت شهر اسپزیا ایتالیا حرکت خواهد کرد تا در بندر این شهر تجهیزات نظامی را که در بندر لوآور فرانسه موفق به بارگیری آن نشده بود را بارگیری کند. این درحالی است که فعالان حقوق بشر و کارکنان بندر شهر اسپزیا برای جلوگیری از بارگیری هرگونه تجهیزات نظامی در کشتی عربستان آماده می‌شوند.

دو هفته پیش کمپین حقوقی و سیاسی فرانسوی موفق شد این کشتی را بدون بارگیری راهی کند در حالیکه قصد داشت سلاح‌های پیشرفته فرانسه را در بندر لوآور در شمال غرب فرانسه بارگیری کند.

احزاب چپ‌گرا و تعدادی از سازمان‌های حقوق بشری فرانسه در مرکز بندر لوآور در محکومیت پهلوگیری کشتی سعودی تظاهراتی ترتیب دادند و دست نوشته‌هایی در دست داشتند که روی آنها نوشته شده بود: "خون آنها، خون ماست"، " کمک‌های غذایی بفرستید نه سلاح"  و "نه به فروش سلاح به عربستان".

انتهای پیام


10133039
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» اتحاد آلبا خواستار آتش بس فوری در نوار غزه و پایان دادن به اقدامات نسل کشی، جنایات جنگی و جنایات علیه بشریت علیه فلسطینیان شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» اعتراض‌های دانشجویی در آمریکا در حمایت از مردم غزه و توقف جنگ علیه آن به دانشگاه‌ها کشیده شده و پلیس با دانشجویان در تعدادی از دانشگاه‌ها درگیر است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» فرمانده یگان ویژه اشباح در ارتش صهیونیستی بطور ناگهانی از سمت خود استعفا داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» تعدادی از دانش آموزان پایتخت آمریکا به دلیل مخالفت مدیر خود با برگزاری مراسم حمایت از فلسطین، از او شکایت کردند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سفیر روسیه در آمریکا اعلام کرد وعده‌های اوکراین برای استفاده نکردن از تسلیحات آمریکایی علیه روسیه مضحک است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نماینده ویژه پاکستان در امور افغانستان، سیاست‌های دوگانه آمریکا در منطقه و جنایات اسرائیل علیه فلسطینیان را چالش بزرگ برای دیپلماسی اسلام‌آباد دانست و افزود: تهران و پکن شرکای معتمد ما در منطقه هستند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک مقام دولت نجات ملی یمن مورد حمایت انصارالله بامداد پنجشنبه گفت: آمریکا و انگلیس از مقابله با حملات ارتش یمن ناتوان هستند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در روز‌های گذشته دانشگاه‌های متعددی در آمریکا اردوگاه‌هایی برای آگاهی‌رسانی و تظاهرات علیه رژیم صهیونیستی برگزار کردند که علل گوناگونی دارد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» ورود بی سرو صدای ۱۰۰ سرباز به همراه سامانه‌های دفاع هوایی به نیامی، پایتخت نیجر، جدیدترین متحد مسکو در ساحل، ناقوس مرگ حضور نیرو‌های آمریکایی در کشوری بود که از سال ۲۰۱۳ در این کشور غرب آفریقا مستقر هستند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را در نشست شورای امنیت سازمان ملل وتو کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است