فرهنگی‌هنری 09:02 - 10 آذر 1394
در شبکه افق ببینید
«کیلومتر 6» مستندی است درباره پیاده روی زائران اربعین حسینی و فعالیت موکب داران برای خدمت به آنها سه شنبه این هفته از شبکه افق پخش می شود.

فعالیت خادمان به زائران اربعین حسینی در «6 کیلومتر»

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس، پیاده روی اربعین دیگر یک سنت شناخته شده برای همه مردم دنیاست، بزرگ ترین اجتماع مذهبی جهان در چهلمین روز شهادت امام حسین(ع) و یاران باوفایش و مراسمی آیینی برای زنده نگاه داشتن یاد یک قیام تاریخی به نام عاشورا.

هر ساله مردم زیادی از شهرهای مختلف عراق با پای پیاده و از هفته ها پیش از اربعین راهی کربلا می شوند تا این روز را در سرزمین نینوا باشند، از ایران اسلامی هم میلیون ها نفر عاشقانه گام در این مسیر می گذارند تا زائر حسین(ع) بوده و سهمی در این بیداری عمومی داشته باشند.

مستندسازان و فیلمسازان بسیاری این فرصت را غنیمت شمرده و برای ثبت تصاویر ناب از پیاده روی عظیم اربعین راهی عراق می شوند.

«کیلومتر 6» کاری از خانه مستند انقلاب اسلامی از جمله این مستندهاست؛ در کیلومتر 6 تصاویری ناب از پیاده روی زائران حسینی را می بینیم و همچنین فعالیت خالصانه موکب دارانی که همه هدفشان، خدمت به زائران است، موکب دارانی که خدمت رسانی به زائران پیاده کربلا را افتخاری عظیم برای خود می دانند و در قسمت از مسیر، به پذیرایی از آنها می پردازند.

همچنین تصاویری از مراسم ویژه روز اربعین در حرم حسینی هم به نمایش در می آید.

«کیلومتر 6» سه شنبه 10 آذرماه ساعت 21.30 از شبکه افق پخش می شود و ساعت های 10 و 15 روز بعد هم برای پخش تکرار آن در نظر گرفته شده اند.

http://fna.ir/5RE329

7452787
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» اسماعیلی با بیان اینکه از طرح‌های کاربردی در حوزه حکمرانی فرهنگی حمایت می‌شود، از راه‌اندازی ستاد تدوین احکام برنامه هفتم در وزارت فرهنگ خبر داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر میراث فرهنگی، مرمت را امری مقدس و کار پروردگار عالم دانست و گفت: میراث ملموس و میراث‌ناملموس از هم جدا نیستند و روی هم تاثیر متقابل دارند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» محمد رسولی شاعر آئینی درباره عملیات وعده صادق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شعری سرود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» ثبت‌نام ناشران دیجیتال برای حضور در سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از فردا چهارشنبه ۲۹ فروردین ماه آغاز خواهد شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آمار صدور مجوزهای سه ماه پایانی سال ۱۴۰۲ را اعلام کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل توسعه روابط فرهنگی آسیا و اقیانوسیه سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی پیشنهاد داد: در راستای توسعه همکاری‌های فرهنگی بین کشور‌های عضو سازمان همکاری شانگهای، ویزای زیارتی یا گردشگری برای شهروندان این کشورها، برقرار شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» بر اساس شنیده‌ها اکران فیلم سینمایی مست عشق که قرار بود فردا چهارشنبه ۲۹ فروردین ماه همزمان در ایران و ترکیه آغاز شود، به تعویق افتاد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» پس از برگزاری جلسه کمیته انتخاب، نامزد‌های نهایی عنوان «چهره سال ۱۴۰۲ هنر انقلاب» معرفی شدند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» با اعلام اتابک نادری، دبیر هفدهمین جشنواره ملی تئاتر رضوی، جدول اجرای عمومی نمایش‌های صحنه‌ای جشنواره منتشر شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» رسول صدرعاملی، ۷ سال پس از آخرین فیلمی که جلوی دوربین برده، «زیبا صدایم کن» را کارگردانی می‌کند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است