استانی 19:02 - 10 مهر 1401

بازار موزه هفت شهر گرگان ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر بصیرنیا عصر یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان اظهارکرد: شهر بازی مدرن گرگان، بازار موزه هفت شهر و تله کابین گرگان مهم‌ترین پروژه‌هایی است که توسط شهرداری گرگان پیگیری می‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر گرگان افزود: یک مجموعه گردشگری توسط بخش خصوصی و با سرمایه گذاری دو هزار میلیارد تومان در گرگان در دست اجرا است که به طور مستقیم ۸۰۰ نفر اشتغالزایی خواهد داشت.

بصیرنیا اضافه کرد: هتل پنج ستاره، سالن آمفی تئاتر، فضای سبز، مجموعه آبی، مجتمع تجاری، سالن سینما و رستوران مجموعه‌های فرهنگی و هنری و سالن ورزشی در این مجموعه گردشگری پیش بینی شده و تا سال ۱۴۰۵ به بهره برداری می‌رسد.

وی بیان کرد: در حوزه میراث فرهنگی برای اولین بار گذرهای بافت تاریخی را شناسایی کرده‌ایم که با کمک دستگاه‌های مربوطه کف سازی و دیواره سازی خواهد شد.

عضو شورای اسلامی شهر گرگان گفت: بافت تاریخی گرگان و اولین بافت تاریخی ثبت شده در کشور با ۱۵۶ هکتار وسعت است که امیدوارم امسال و سال آینده شاهد رونق چشمگیر در این بخش باشیم.

بصیرنیا ادامه داد: استان گلستان علی رغم داشتن هنرمندان چیره دست، فاقد نمایشگاه دائمی صنایع دستی است به همین دلیل با همکاری شورای شهر گرگان یکی از بناهای تاریخی که در تملک شهرداری است برای راه اندازی نمایشگاه صنایع دستی در اختیار میراث فرهنگی قرار می‌گیرد.

عضو شورای اسلامی شهر گرگان با اشاره به احداث بازار هفت شهر، اضافه کرد: این بازار با المان‌های تاریخی شهرهای کهن ایران، سه سالن سینما، هزار و ۵۰۰ مترمربع فضای گردشگری هایپر مارکت واحدهای تجاری، فضاهای فرهنگی بخشی و ده‌ها امکانات دیگر احداث می‌شود.

وی گفت: در کنار بازار موزه هفت شهر بیمارستان ۴۰۰ تخت خوابی بسیار مجهز برای رفاه حال گردشگران و مردم استان احداث خواهد شد به طوری که استان ما در حوزه گردشگری سلامت حرف اول را در استان‌های شمالی بزند.

بصیرنیا بیان کرد: در حال حاضر بیش از ۲۵۰ کارگر و مهندس در پروژه بازار موزه هفت شهر مشغول کار هستند و بعد از افتتاح برای هزار و ۵۰۰ نفر فرصت شغلی ایجاد خواهد شد

عضو شورای اسلامی شهر گرگان گفت: بازار موزه هفت شهر گرگان ۳۵ الی ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و پنج سال دیگر افتتاح می‌شود.


11700916
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است