استانی 17:13 - 02 خرداد 1397
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی:
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: بافت تاریخی 8 روستای این استان امسال احیا، بازسازی و حفاظت می‌شود.

8 روستای تاریخی خراسان رضوی در مسیر احیا

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی، ابوالفضل مکرمی فر با بیان این مطلب اظهار کرد: 61 روستای تاریخی در خراسان رضوی شناسایی شده‌اند که 19 روستا از این تعداد، ابلاغ سازمان مرکزی را برای احیا و بازسازی را دریافت کرده اند. 

وی ادامه داد: از مجموع روستاهای تاریخی ابلاغ شده 8 روستا امسال انتخاب شده اند که تلاش می شود با احیا بافت قدیمی آنها هویت تاریخی و ارزشمند این روستاها مورد حفاظت قرار گیرد و ماندگار شود.

مدیرکل میراث فرهنگی خراسان رضوی گفت: این روستاها بعد از احیا و بازسازی در لیست روستاهای هدف گردشگری قرار می گیرند و با توجه به تمایل و گرایش فراوان گردشگران به حضور در بافت های تاریخی شاهد رونق صنعت گردشگری روستاهای مذکور خواهیم بود.

وی افزود: کار مطالعاتی در این روستاها آغاز شده و به زودی حفاظت، احیا و مرمت آنها انجام و نام این روستاها با آغاز عملیات احیا و مرمت اعلام می شود.

مکرمی فر ادامه داد: نحوه مرمت و هرگونه دستکاری در معماری روستاها باید مطابق با نقشه و معاری اصلی باشد.

وی مهمترین آثار موجود در بافت تاریخی روستاها را خانه های تاریخی برشمرد و بیان کرد: خانه های تاریخی زنجیره های به هم پیوسته و تشکیل دهنده محله ها هستند و در کنار سایر عناصر شاخص در محلات قدیمی از جمله مغازه و حمام زنجیره ای از فرهنگ و هویت مردم را نشان می دهند. 

انتهای پیام


9788499
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است