استانی 19:18 - 29 دی 1398

ائمه جماعات به علوم و فنون روز آشنایی کامل داشته باشند

به گزارش خبرنگار مهر، یاسر مقسم عصر یکشنبه در کارگاه آموزشی سواد رسانه و آسیب شناسی فضای مجازی ویژه ائمه جماعات اهل سنت غرب استان گلستان، ضمن تسلیت شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی اظهارکرد: امروز باید کارکرد مساجد استان، مباحث فرهنگی و آموزشی و بهره گیری از علم و دانش باشد.

وی به روز بودن ائمه جماعات را از دلایل اصلی محبوبیت میان نمازگزاران اعلام کرد و گفت: ائمه جماعات باید همگام با دانش و علم نوین گام بردارند.

مقسم ادامه داد: امروز امام جماعت بدون اینکه خودش را به رو رسانی کند، نمی تواند دانش و بینش خود را در اختیار جامعه مخاطب قرار داده و تاثیرگذار باشد.

وی بیان کرد: افرادی که در مساجد حضور پیدا می کنند آحاد مردم، دانشجویان، فرهنگیان، اساتید دانشگاهی، جوانان و نوجوانان و افرادی تحصیلکرده هستند و نیاز است که ائمه جماعات با علوم و فنون روز آشنایی کامل داشته تا پاسخگوی نیاز آنها باشند.

مقسم، کسب دانش و مهارت فن بیان و تکنیک های ارتباطی به منظور جذب جوانان را از دیگر ویژگی های مهم ائمه جماعات عنوان کرد و افزود: ائمه جماعات اگر با همه دانش و فنون هم آشنا باشند اما قدرت و مهارت های ارتباطی را نداشته باشند، نمی توانند موفق باشند.

وی با اشاره به اهمیت جایگاه مساجد افزود: کارکرد مساجد نباید فقط در برگزاری نماز خلاصه شود بلکه باید مساجد محلی برای کارکرد ترویج اندیشه تقریبی، وحدت، همدلی و محبت میان مسلمین و ارائه مباحث فرهنگی، اجتماعی، آموزشی و اسلامی باشد.

مقسم گفت: مدیریت در اجرای برنامه های آموزشی و فرهنگی، جذب جوانان و برنامه ریزی دقیق در راستای استفاده از ظرفیت ها و توانمندی های جوانان جامعه، از دیگر ویژگی های ائمه جماعات موفق می باشد.

وی با بیان اینکه امام جماعت مسجد باید منشا وحدت، محبت و مهربانی باشد، تصریح کرد: بیان دغدغه هاو مشکلات مردم و توجه به مناسبت های ملی و مذهبی از دیگر وظایف و ویژگی های ائمه جماعات موفق است.


10352877
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است