گوناگون 17:08 - 07 مهر 1399

پرهیز از فرسایشی شدن مطالب کرونا

به گزارش خبرگزاری مهر، علی رضا زالی، با اشاره به ماهیت چندوجهی ویروس کرونا، گفت: هر روز در سراسر دنیا خبری از رفتارهای جدید و بیولوژیک کرونا منتشر می شود بنابراین، این اپیدمی کماکان به عنوان بسته خبری در راس اخبار دنیا قرار گرفته است.

وی، ساماندهی و پرهیز از فرسایشی شدن مطالب کرونا را مورد تاکید قرار داد و افزود: نباید مردم با سرریز اطلاعات، بمباران غیر ضروری مطالب و بحث های فرسایشی کرونا مواجه شوند.

فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، گفت: زیربنای اطلاعات کرونا باید جذاب، به هنگام، اصیل و متناسب با خواست اجتماعی مردم باشد.

زالی خاطرنشان کرد: اپیدمی همانند جنگ تمام عیار عمل می کند و بنابراین فرصت بازگشت و تصحیح بسیاری از امور تقریبا ممکن نیست.

وی، ضرورت عمل گرایی در رسانه ها را خواستار شد و ادامه داد: اطلاعات در بستر پایداری اجتماعی، با ثبات بیشتری افکار عمومی را ساماندهی می کنند.

زالی گفت: باید با ابزارهای تکنیکال رسانه ای کمک کنیم تا امواج و همراهی های عمومی و همچنین ره توشه های مردمی در بحران کرونا پررنگ تر شود.

فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، افزود: در حوزه پژوهش های فنی و پزشکی، باید بیش از پیش به پژوهش های اجتماعی پرداخت.

وی با بیان اینکه کرونا ابعاد مختلف اقتصادی، فرهنگی، سیاستی و اجتماعی را تحت تاثیر قرار داده، پرهیز از توجه تک بعدی صرف به موضوعات بیولوژیک این بیماری را مورد انتقاد قرار داد.

زالی با اشاره به اینکه کرونا دهک های اجتماعی را تحت تاثیر قرار داده است، استفاده از ظرفیت های اجتماعی در قالب کارگروه های مشترک عملیاتی را ضروری دانست.


10738716
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است