فرهنگی‌هنری 10:05 - 27 اردیبهشت 1397

«شلیک به تئاتر شهر» اقتباسی از یک فیلم است/ نقد وضعیت امروز تئاتر

شایان افکاری نویسنده و کارگردان نمایش «شلیک به تئاتر شهر» درباره اجرای این اثر نمایشی به خبرنگار مهر گفت: «شلیک به تئاتر شهر» از ۲۵ اردیبهشت اجرای عمومی خود را در خانه نمایش مهرگان آغاز کرد. داستان فیلم اقتباسی است از فیلم «گلوله ها بر فراز برادوی» به کارگردانی وودی آلن که در آن به زبانی طنز اتفاقاتی که در تئاتر رخ می دهد به تصویر کشیده می شود.

وی درباره داستان نمایش توضیح داد: نمایش درباره کارگردان و تهیه کننده تئاتری است که به دنبال یک سرمایه گذار برای تئاترشان می گردند. آنها با یک پدرخوانده آشنا می شوند که با یک زن بدنام دوست شده و این زن از او می خواهد در تئاتر برایش یک نقش پیدا کند بنابراین کارگردان و تهیه کننده مجبور می شوند به خاطر تامین سرمایه کارشان به این زن نقش بدهند و در ادامه اتفاقاتی رخ می دهد ... .

افکاری درباره دلایل انتخاب این فیلم برای اقتباس عنوان کرد: از آنجا که فضای کمدی که وودی آلن در این فیلم خلق کرده است شباهت بسیاری به فضای تئاتر امروز ما دارد این اثر را برای اقتباس و تبدیل کردن به یک اثر نمایشی انتخاب کردم. در طول داستان نیز قصه به سمت و سویی می رود که گلوله ای در پشت صحنه تئاتر شلیک می شود و همین اتفاق انتخاب نام نمایش را منطقی جلوه می دهد. در اجرای این اثر نمایشی تمام تلاش ما این بود که فضای فیلم وودی آلن در نمایش حفظ شود و مخاطب شاهد همان طنازی ها و فضای کمیک آثار آلن باشد.

این کارگردان تئاتر درباره دکور نمایش گفت: به دلیل اینکه همزمان با ما نمایش دیگری هم در این سالن اجرا می شود دکور پرتابل، کم حجم و جمع و جور طراحی شده است و تلاش کردیم بیشتر تمرکزمان روی بازی ها، میزانسن و متن باشد. از گروه بازیگران نمایش بسیار راضی هستم چون هنرمندانی باتجربه، منظم و همراه در کار حضور دارند به خصوص ایوب آقاخانی که کمک زیادی در به ثمر رسیدن کار به من کرد.

وی در پایان درباره اجرا در سالن تازه تاسیس مهرگان بیان کرد: متاسفانه هنوز اطلاع رسانی زیادی درباره این سالن نشده است اما مدیریت این مجموعه خودشان از اهالی تئاتر هستند و تعامل خوبی با هنرمندان دارند. فضای خانه نمایش مهرگان کاملا تئاتری است و مدیریت این مکان شرایط گروه ها را کاملا درک می کند و بازیگران می توانند در آرامش به تمرین و اجرا بپردازند.

ایوب آقاخانی، عباس بابایی، ‌بهرام سروری نژاد، امین قنبری، اریک قاراسمیان، سام کبودوند، ترانه کوهستانی، حسین کشفی اصل، مهدی میرزاییان و آناهیتا همتی بازیگران نمایش «شلیک به تئاتر شهر» هستند که تا ۳۱ خرداد ساعت ۲۱ در خانه نمایش مهرگان روی صحنه است.


9781380
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» افخمی گفت: به نظرم به آوینی ایدئولوژیک بودن نمی‌چسبد، نمی‌شود کسی ادعا کند فهم ایدئولوژیک دارد و در عین حال پدیدارشناس هم باشد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: از وزرای فرهنگ کشور‌های دوست و همسایه برای حضور در نمایشگاه کتاب امسال دعوت کرده‌ایم.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» آیین پایانی دهمین دوره هفته هنر انقلاب اسلامی و معرفی چهره سال ۱۴۰۲،برگزار شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تهران گفت: مرمت بخشی از حرم شاه عبدالعظیم را در دستور کار داریم و طی ۶ ماه آینده مرمت آن انجام می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» شورای صدور پروانه ساخت آثار سینمایی در جلسه اخیر با پنج فیلم‌نامه موافقت کرد که «زیبا صدایم کن» به کارگردانی سیدرسول صدرعاملی از جمله این آثار است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» شورای صدور پروانه ساخت آثار سینمایی در جلسه اخیر با پنج فیلم‌نامه موافقت کرد که «زیبا صدایم کن» به کارگردانی سیدرسول صدرعاملی از جمله این آثار است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» عکس صحنه پردازی شده وارثین، روایتی از مقاومت مردم فلسطین در ماه‌های اخیر را به داستان پیامبران خدا پیوند می‌زند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: کتابخانه عمومی «اقتصاد و فرهنگ» بر اساس تفاهماتی با سازمان برنامه و بودجه راه‌اندازی می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» قائم مقام سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از تصویب شعار این دوره از نمایشگاه خبر داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل تلوبیون گفت: در حال تلاش برای توسعه زیرساخت هستیم تا با انجام این کار قابلیت دانلود نیز به اپلیکیشن بازگردد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است