استانی 12:18 - 08 شهریور 1393
یک زائر بوشهری بهشت‌رضوی گفت: تاکنون 18 بار پیاده به حرمین ائمه‌معصومین در شهرهای کربلا، سامرا، نجف و مشهدمقدس سفر کرده است.

زائری که 18 بار پیاده به مشهد و کربلا رفت

فرزاد رحیم‌زاده که در آستانه سیزهمین سفر پیاده خود به حرم‌رضوی در شهرستان میامی حضور داشت، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه سمنان، اظهارکرد: تاکنون 12 بار بصورت پیاده به مشهد و پنج بار پیاده عازم کربلای معلی شده‌ام و امروز نیز در آستانه سیزدهمین سفر خود به حرم امام رضا(ع)هستم.

وی که متولد تیرماه 62 در شهر چغادک بوشهر است در چرایی این سفرها به خبرنگار ایسنا، گفت: انگیزه اصلی من از این سفرها تقرب به خداوند بزرگ و پیوند عرفانی با امامان معصوم (ع)است. ضمن اینکه پیشتر یک بیماری داشتم که متوسل به ائمه معصومین(ع) شدم و شفا گرفتم و از همان روز نذر کردم 12 بار به مشهد و پنج بار به کربلا بصورت پیاده سفر کنم و خوشبختانه این نذر را ادا کردم و امروز برای سیزدهمین بار است که پیاده راهی مشهدالرضا می‌شوم.

رحیم‌زاده با بیان اینکه هر کدام از سفرهای من معمولا از سه تا شش ماه به طول می‌انجامد یادآور شد: در طول این سفرها از شهرهای مختلف و استان‌های زیادی عبور کرده‌ام و خاطرات زیادی از این سفرها دارم.

وی با اشاره به چگونگی گذران زندگی شخصی خود، اظهارکرد: کار اصلی من تراش سنگ و ساختن سنگ مزار است اما نوحه و شعر هم می‌گویم که عمدتا آنها را در اختیار مداحان قرار می‌دهم.

وی به زیارت خود از حرم ابوالفضل (ع)اشاره کرد و این سروده خود در نعت حضرت ابوالفضل(ع)خواند که "نرخی اگر هست به بازار توست/"شوری اگر هست به دستار توست"/بردن دل از همه اهل بیت /کار کسی نیست فقط کار توست/مادر من داده مرا دست تو /گفته اباالفضل نگهدار توست"...

وی که اعضای خانواده خود را در سال 82 در یک زلزله از دست داده است، سفرهای کربلا را شورانگیز دانست و افزود: یکبار در کربلا در کنار ضریح امام‌حسین (ع )مشغول زیارت بودیم که پیرمردی ساده و روستایی وارد شد و ضریح را گرفت و با این جمله اشک همه را درآورد که "چه جوری تونستن جلوی چشم ناظر مادرت سرت ببرند"همین جمله کافی بود تا شوری دیگر ایجاد شود و همه اشک بریزند.

رحیم‌زاده به برنامه‌های خود برای آینده اشاره کرد و افزود: سفرهایم تا 45 سالگی ادامه خواهد داشت و در آینده نیز قصد دارم سفر به دور دنیا را آغاز کنم.

این زائر بهشت رضوی، به ملاقات خود با آیت الله بهجت اشاره کرد و گفت: یکبار به طور اتفاقی محضر حضرت آقای بهجت رسیدم و از ایشان درباره امام زمان (عج) سوال کردم که کجا باید دنبال آقا بگردیم؟ ایشان فرمودند: "آقا اینقدر بزرگوار هستند که نیاز نیست شما دنبال آقا باشی، شما خوب باشید آقا پیش شما می‌آید."

انتهای پیام


4598910
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است