استانی 06:32 - 28 آذر 1393
رئیس کل دادگستری گیلان خبر داد
رئیس کل دادگستری گیلان از دستگیری 37 نفر از سوء استفاده‌کنندگان از دستگاه قضایی از ابتدای امسال تاکنون در این استان خبر داد.

دستگیری 37 سوء استفاده‌کننده از دستگاه قضایی گیلان

احمد سیاوش‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به وجود برخی افراد در اطراف و حواشی دستگاه قضا اظهار کرد: افراد مذکور از موقعیت‌ها سوء استفاده کرده و مردم را فریب می‌دهند و وانمود می‌کنند با دستگاه قضا در ارتباط هستند.

وی بر مقابله با افراد مذکور تاکید کرد و افزود: امسال با 37 نفر از سوء استفاده‌کنندگان در خارج و داخل دستگاه قضایی استان برخورد شده و تعدادی از آنها اکنون در زندان هستند.

سیاوش‌پور با بیان اینکه اگر هر جا اطلاعاتی از افراد مذکور کسب و احراز شود، در هر مقامی که باشند با آنها برخورد می‌شود، تصریح کرد: حتی اگر قاضی در مسیر انحرافی حرکت کند بدون هیچ ملاحظه و تعصبی که دستگاه قضا آسیب ببیند با او برخورد می‌شود.

رئیس کل دادگستری گیلان به تاکید رئیس قوه قضائیه بر مقابله با سوء استفاده‌کنندگان این قوه اشاره کرد و گفت: رئیس قوه قضائیه تاکید دارد این قوه باید سالم‌ترین دستگاه در کشور باشد و بر این موضوع اعتقاد و تعصب داریم.

وی با اشاره به اینکه برای بسیاری از سوء استفاده‌کنندگان دستگاه قضا در گیلان پرونده قضایی و حکم صادر شده است، بیان کرد: تعدادی از دستگیرشدگان از کارکنان دادگستری هستند و انفصال از خدمت شده‌اند.

سیاوش‌پور بر سلامت دستگاه قضایی تاکید کرد و یادآور شد: در مبارزه با فساد نخستین نگاه ما دستگاه قضایی است و اگر مستنداتی از سوء استفاده‌کنندگان ارائه شود، بی‌تردید با آنها برخورد می‌شود.

رئیس کل دادگستری گیلان استمرار، مقبولیت و مشروعیت هر نظام را اعتماد مردم به مجموعه حکومت دانست و خاطرنشان کرد: یکی از راه‌های استمرار اعتماد و حمایت مردم از نظام سالم بودن دولت‌ها و ارکان نظام اسلامی است.

وی با بیان اینکه اراده تمام مسئولان نظام ایجاد جامعه سالم است، اظهار کرد: امر مذکور موجب می‌شود مردم به حکومت اعتماد داشته باشند و اگر در جامعه و زیر مجموعه قوای سه‌گانه خللی در برخورد با فساد، سوء رفتار و جریان‌های خلاف اصل سلامت اتفاق بیفتد این حمایت سلب می‌شود.

سیاوش‌پور بر پیشگیری در زمینه مبارزه با مفاسد اقتصادی تاکید کرد و افزود: صرف برگزاری همایش‌ها و مصاحبه‌ها، فساد را برطرف نمی‌کند.

رئیس کل دادگستری گیلان روان‌سازی امور را نخستین گام در سالم‌سازی فعالیت‌های اقتصادی دانست و بیان کرد: قوانین شفاف، فعالیت‌ در جامعه را تسهیل می‌کند.


5446845
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است