علمی فناوری 22:36 - 01 آذر 1393
اهواز - ایرنا - معاون علمی و فناوری رییس جمهوری گفت: ساختار فعلی پژوهش باید تغییر کرده و به پژوهش تجاری تبدیل شود.

به گزارش ایرنا ' سورنا ستاری' شامگاه شنبه در کارگروه پژوهش، فناوری و تحول اداری استان در محل استانداری خوزستان اظهار کرد: برای انجام فعالیت های پژوهشی به واسطه های پژوهشی نیاز است و باید به پژوهش دید تجاری داشته و با مکانیسم بازار به پژوهش پرداخت.



وی با بیان اینکه تجارت واقعی با زحمت و تلاش به دست می آید،گفت : تنها هزینه کردن برای رسیدن به تجارت کافی نیست بلکه داشتن کار و پژوهشی مفید که در بازار قابل مطرح کردن باشد می تواند یک تجارت واقعی و پژوهشی مفید باشد.



معاون علمی و فناوری رییس جمهوری گفت: نهادهای واسطه ای شرکت های دانش بنیان می توانند فعالیت های تحقیقاتی و پژوهشی انجام دهند و پژوهش هایی که در این شرکت ها ایجاد می شود باید قابلیت اجرا و تجارت را داشته باشند تا پژوهشی مفید تلقی شود.



ستاری عنوان کرد:به شرکت های دانش بنیانی اعتبار داده می شود که طرح آن قابل توسعه و استفاده باشد.



وی گفت: مجموعه های دولتی کمتر امکان تجارت و تجاری سازی فعالیت های خود را دارند این در حالی است که شرکت های دانش بنیان با کارهای پژوهشی و علمی خود می توانند کارهایی ارزشمند با قابلیت عرضه در بازار را ارائه کنند.



معاون علمی و فناوری رییس جمهوری بیان داشت: ساختار پژوهشی می تواند تکنولوژی را توسعه دهد و به بخش خصوصی برای فعالیت هر چه بیشتر و بهتر کمک کند.



ستاری افزود: شرکت های خصوصی می توانند با استفاده از شرکت های دانش بنیان و کمک گرفتن از تحقیقات تجارت خود را رونق دهند و هر پژوهش و طرح اگر به درستی مورد استفاده قرار گیرد می تواند به یک بنگاه اقتصادی تبدیل شود.



وی با اشاره به این که در آینده به این شرکت ها اعتبارات خوبی تعلق می گیرد گفت : در حوزه حمایت از محصولات تولیدی جدید هیچ محدودیتی وجود ندارد و اساتید دانشگاهی که تحقیقاتی ارائه می دهند می توانند از طرح های خود در فعالیت های تجاری استفاده کنند و یا با ایجاد بنگاهی اقتصادی باعث ایجاد اشتغال شوند.



معاون علمی و فناوری رییس جمهوری گفت: دانشگاه ها باید به سمتی حرکت کنند که از شرکت های دانش بنیان درآمد داشته باشند.







**کمک به دانشگاه ها برای خرید تجهیزات



همچنین سورنا ستاری شنبه در نشست هم اندیشی با روسای دانشکده ها و مراکز تحقیقاتی دانشگاه اظهار کرد: این معاونت، 50 درصد هزینه های خرید تجهیزات را به دانشگاهها پرداخت می کند ولی برای احداث ساختمان نمی تواند حمایتی انجام دهد.



وی افزود: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از شرکت های دانش بنیان، تجاری سازی پژوهش و از نخبگان همه جانبه حمایت می کند.



روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گزارش داد ، وی تاکید کرد: در حال حاضر در زمینه تجهیزات پزشکی از وضعیت خوبی برخوردار هستیم.



معاون علمی و فناوری رییس جمهوری تصریح کرد: از آنجایی که مشکل اول در خوزستان، اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی است در نتیجه دانشگاه باید در زمینه توانمندی فارغ التحصیلان و تربیت دانشجوی کارآفرین در مراکز رشد فعال شود.



وی ادامه داد: انتظار می رود که با هم افزایی امکانات موجود و فعال شدن مرکز رشد در جذب اساتید و فارغ التحصیلان دانشگاه برای تاسیس شرکت های دانش بنیان، فعالیت ها گسترش یابد.



ستاری همچنین میزان تسهیلات قابل ارائه به شرکت های دانش بنیان از سوی صندوق نوآوری را سه میلیارد ریال به صورت قرض الحسنه عنوان کرد و افزود: برای حمایت از شرکت ها هیچ محدودیتی نداریم.



7157/551 **1917

انتهای پیام /*


5244082
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» به گزارش وبگاه خبری Reuters، مدیر اجرایی تیک‌تاک امید دارد در چالشی قانونی برای ادامه حیات و فعالیت در ایالات متحده، برابر دولت آمریکا پیروز شود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» کاربران تردز از ماه فوریه تاکنون، حدود ۲۰ میلیون افزایش کاربر داشته است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر آموزش و پرورش از دادن امتیاز ویژه به دانشجو معلمانی که زودتر از فارغ‌التحصیلی سرکلاس درس می‌روند خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» نوشیدنی‌های دارای فیبر می‌توانند میان وعده خوبی برای کودکان باشند و مایعات بدن آنها را تامین کنند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان فضایی گفت: در داخل کپسول زیستی مناسب برای پرتاب انسان باید شرایط زیستی فراهم باشد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان سنجش گفت: نتایج اولیه نوبت اول آزمون سراسری در نیمه مرداد اعلام می شود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» شرکت OpenAI فناوری Voice Engine خود را جمعه گذشته رونمایی کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» دانشمندان چینی آزمایشی ابداع کرده‌اند که سه نوع سرطان را تنها با یک قطره خون خشک شده و در عرض چند دقیقه تشخیص می‌دهد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» آزمون سراسری گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی و همچنین گروه آزمایشی علوم انسانی راس ساعت ۸ صبح شروع شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر علوم گفت: کنکور در ۱۹۱۳ حوزه امتحانی برگزار می شود.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است