اجتماعی 13:59 - 24 مهر 1397
وزیر آموزش و پرورش در آئین افتتاح مدرسه اتباع خارجی اعلام کرد
وزیر آموزش و پرورش در آئین بهره‌برداری مدرسه اتباع خارجی گفت: هیچ تفاوتی بین دانش آموزان ایرانی و اتباع خارجی در برخورداری از امکانات تحصیلی نیست.

پذیرش دانش‌آموزان اتباع خارجی در بیش از یک سوم مدارس کشور

به گزارش ایسنا، صبح امروز سید محمد بطحایی در آئین افتتاح  مدرسه  شهدای دانایی ویژه اتباع خارجی در روستای حصار قاضی بخش جواد آباد شهرستان ورامین ، اظهار کرد:  ما امروز این مدرسه را به یاد کودکان افغانستان، یمن و سوریه که در جنگ جان خود را از دست داده‌اند به صورت نمادین افتتاح می کنیم.

وی افتتاح هر کلاس درس را گشودن راه جدیدی برای رسیدن به دانایی بر شمرد و تصریح کرد: ممکن است این مدرسه کوچک باشد اما هر کلاس درس آن راهی را به سمت معرفت وعلم می گشاید و مسیر پیشرفت و ترقی را به سمت معرفت هموار می کند.

 وزیر آموزش و پرورش افزود: به لطف خداوند و همت خیرین مدرسه ساز،۸ هزار باب کلاس درس در مهرماه جاری افتتاح کردیم و۲هزار باب کلاس دیگر  نیز تا قبل از پایان سال ۹۷ افتتاح می کنیم  و با وجود شرایط  نامطلوب اقتصادی، خیرین مدرسه ساز همت کردند و ما موفق شدیم امسال ۳ هزار باب کلاس درس بیشتر از آمار سال قبل به بهره برداری برسانیم.

وی اضافه کرد: این افتخار ماست که بگوئیم  دانش آموزان اتباع خارجی هیچ تفاوتی با دانش آموزان ایرانی ندارند و همان شرایط و امکاناتی را در حین  تحصیل دارند که دانش آموزان ایرانی دارند.

بطحایی خاطرنشان کرد: کشورهایی که ادعای حقوق بشر دارند و صدایشان در این خصوص همواره بلند است، چنین امکاناتی که ما در اختیار اتباع قرار می دهیم ، آنها در اختیار  اتباع نمی گذارند و دانش آموزان اتباع خارجی را در کمپ‌های ویژه پناهندگان نگهداری می کنند و معتقدند اتباع خارجی نباید از امکانات دانش آموزان خودشان برخوردار باشند.

وی ادامه داد: در اینکه هیچ تفاوتی بین دانش آموزان ایرانی و غیر ایرانی در برخورداری از امکانات تحصیلی نیست بر خود می‌بالیم و بر اساس آموزه‌های دینی‌مان آن را یک فضیلت می دانیم.



به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، عضو کابینه تدبیر و امید تصریح کرد: با  توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور و همچنین براساس  آموزه های دینی، بر توسعه پوشش تحصیلی اتباع خارجی تلاش خواهیم کرد۰

وی از پذیرش دانش آموزان اتباع خارجی در بیش از  یک سوم مدارس کشور خبر داد و اظهار کرد: آموزش و پرورش در مسیر تحول حرکت می کند  و در این مسیر، نیروی انسانی بسیار مهم و نقش کلیدی دارد و تلاش کردیم تا شایستگی ها و انگیزه معلمان را افزایش دهیم .

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: در گام اول  تحول، مدیریت آموزشگاه  را هدف گذاری کردیم ودر این راستا ۴ برنامه را پیش بینی کردیم و پس از اجرای آزمایشی این برنامه ها در برخی استان ها، از اول  مهر ماه در سراسر کشور برنامه های مربوط به مدیریت مدارس را اجرایی کردیم.

انتهای پیام


9944400
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور از آخرین وضعیت جاده‌های کشور خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» شهردار تهران گفت: نقش هلال احمر در ساماندهی حرکت مردم برای کمک به مردم بحران زده فلسطین حائز اهمیت و بر جهانیان آشکار و مبرهن است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه ۲۰ تهران با اشاره از اجرای تمهیدات ترافیکی پیرامون حرم حضرت عبدالعظیم (ع) جهت برگزاری مراسم پرفیض لیالی قدر خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس پلیس راهور فراجا در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری به جزییات مصوبه افزایش جریمه‌های راهنمایی و رانندگی پرداخت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» دبیر شورای ترافیک استان تهران با اشاره به ۴۱ میلیون و ۳۳۱ هزار و ۴۵ تردد خودرویی از ابتدای طرح نوروزی گفت: ۲ میلیون و ۹۳۶ هزار و ۷۹۹ تردد فقط در هشتم فروردین ماه در تهران ثبت شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سرپرست ستاد معاینه فنی خودرو‌های تهران از خدمت رسانی ۸ مرکز معاینه فنی در روز جمعه ۱۰ فروردین خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی شهرداری تهران توضیحاتی درباره ساخت مسجد در پارک قیطریه تهران ارائه کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس کمیته گردشگری شورای اسلامی شهر تهران بر تلاش اعضای شورا برای جلوگیری از تخریب بنا‌های مجاور کاخ گلستان تاکید کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون روابط کار خبر داد، لایحه پیشنهادی اصلاح ​موادی از قانون کار برای تعیین مزد کارگران به زودی به دولت ارائه می‌شود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» جانشین پلیس راه کشور از فوت ۶۱۷ نفر از هموطنان بر اثر سوانح رانندگی خبر داد و گفت:طی این مدت، ۱۶ هزار و ۵۸۳ نفر در تصادفات جاده‌ای مجروح شده‌اند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است