استانی 13:22 - 01 آبان 1393
رئیس سازمان نوسازی مدارس:
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه 2 میلیون و 300 هزار فضای آموزشی در اختیار آموزش و پرورش استان است، گفت: هنوز یک سوم فضاهای آموزشی نیازمند بازسازی و تخریب است.

یک سوم فضای آموزشی مازندران نیازمند بازسازی است

به گزارش خبرگزاری فارس از بابلسر، مرتضی رئیسی ظهر امروز در جلسه هم‌اندیشی مدیران آموزش و پرورش مازندران با اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: 17 هزار کلاس درس در استان مازندران وجود دارد که سرانه آموزشی در مازندران از سرانه آموزشی در کشور بیشتر است.

وی با بیان اینکه 2 میلیون و 300 هزار فضای آموزشی در اختیار آموزش و پرورش استان است، گفت: با وجود اعتبارات خوبی که بعد از مصوبات مجلس به استان اختصاص یافت هنوز یک سوم فضاهای آموزشی نیازمند بازسازی و تخریب است.

این مسئول با بیان اینکه از مجموع اعتبارات مجلس برای آموزش و پرورش بیش از 200 میلیارد تومان به مازندران اختصاص یافت، گفت: 120 هزار متر مربع فضای آموزشی مقاوم‌سازی و 220 هزار متر مربع نیز تخریب و بازسازی می‌شود.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه بیش از 35 درصد فضای آموزشی استان قدمت کمتر از هشت سال است، افزود: سازمان نوسازی پنج درصد از اعتباراتی که به ما اختصاص می‌یابد را به استان مازندران اختصاص می‌دهد.

وی با بیان اینکه نیاز است بحث اعتبارات عمرانی آموزش و پرورش تقویت شود، اظهار داشت: سمت و سوی اعتبارات وزارت آموزش و پرورش ایمنی مدارس است.

قائم‌مقام وزیر آموزش و پرورش نیز در این جلسه با بیان اینکه در برخی مواقع همکاری بین بخشی در حوزه آموزش و پرورش به خوبی انجام نمی‏‌شود، گفت: گاهی مواقع این همکاری به خوبی انجام نمی‌شود و برای مثال برق یکی از مدارس ما در روز برگزاری آزمون قطع می‌شود.

مرضیه گرد به انعقاد تفاهمنامه با شورای عالی استان‌ها اشاره کرد و افزود: با کمک نمایندگان و شورای عالی استان‌ها به اهداف نظام آموزشی نزدیک می‌شویم.

قائم‌مقام وزیر و رئیس مدارس غیر دولتی همچنین اظهار داشت: زمین‌هایی که کاربری آموزشی داشته باشد با همکاری بنیاد مسکن می‌تواند آماده خدمت به آموزش و پرورش باشد.


5021577
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است