استانی 03:49 - 09 شهریور 1393
سرپرست کتابخانه‌های عمومی استان قزوین:
سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین گفت: راه‌اندازی ایستگاه‌های مطالعه در قزوین راهکاری مناسب برای رشد سرانه مطالعه است.

راه‌اندازی ایستگاه‌های مطالعه راهکار رشد سرانه مطالعه در قزوین است

احمد دولتی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قزوین با اشاره به لزوم رشد سرانه مطالعه در استان قزوین عنوان کرد: در حال حاضر تعداد ایستگاه‌های مطالعه در استان قزوین به 14 واحد می‌رسد که در صورت استقبال مردم، سعی در رشد کمی و کیفی آنها داریم.

وی بیان کرد: هدف از راه‌اندازی ایستگاه‌های مطالعه در معابر عمومی رشد و سوق دادن مردم به سوی مطالعه و کتابخوانی و همچنین تربیت و انس دادن نسل آینده با کتاب و کتابخوانی است.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین توضیح داد: تفاوت ایستگاه‌های مطالعه با کتابخانه‌های عمومی در این موضوع است که اغلب افرادی که اهل مطالعه هستند و به کتاب علاقه دارند به کتابخانه‌های عمومی مراجعه می‌کنند.

دولتی افزود: در کتابخانه‌های عمومی افراد باید از وقت خود صرف کنند، در آن مکان حضور یابند و پس از ثبت نام، کتابی را امانت بگیرند یا از سایر امکانات کتابخانه استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: ایستگاه‌های مطالعه، کتاب را به میان مردم برده و با راحت کردن مراحل تامین کتاب و منابع مورد نیاز مردم، آنها را بیش از پیش به کتاب و فرهنگ کتابخوانی نزدیک کرده است.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین عنوان کرد: ایستگاه‌های مطالعه با حضور در معابر عمومی، تمام اقشار جامعه حتی کسانی که رابطه چندانی با کتاب ندارند را خواه ‌ناخواه در ارتباط با این دوست قدیمی قرار می‌دهد.

دولتی اعلام کرد: ایستگاه‌های مطالعه در حال حاضر فقط در برخی شهرستان‌های استان قزوین مستقر شده‌ و متأسفانه اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین هنوز موفق به پوشش کامل این استان نشده است.

وی بیان کرد: شهرستان قزوین با 9 ایستگاه، شهر الوند با دو ایستگاه و شهرهای آبیک، محمدیه و تاکستان هرکدام با داشتن یک ایستگاه در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین تصریح کرد: هر کدام از ایستگاه‌های مطالعه با دارا بودن 15 عنوان و حدود 750 جلد کتاب به مردم خدمت‌رسانی می‌کنند که از این تعداد سه عنوان مربوط به گروه سنی کودک و نوجوان است.

دولتی اظهار کرد: اختصاص سه عنوان از 15 عنوان کتاب موجود در ایستگاه‌های مطالعه به بخش کودک و نوجوان به دلیل استقبال گسترده و روزافزون این گروه سنی در طی دو سال گذشته بوده است و این امر نشان‌دهنده علاقه نسل آینده و گروه سنی کودک و نوجوان به کتاب و کتابخوانی است.


4604912
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است