استانی 16:05 - 03 بهمن 1395
وحید جلیلی:
معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد گفت: باید بتوانیم آینده حقیقی و فرهنگی مشهد را براساس مبانی هویت تاریخی و فرهنگی این شهر بزرگ و تاریخ ساز شکل دهیم.

آینده فرهنگی مشهد باید براساس هویت تاریخی آن شکل گیرد

به گزارش خبرنگار ایسنا، وحید جلیلی در جشنواره افتتاحیه بهار فیروزه‌ای که با حضور جمعی از فعالان فرهنگی و خانواده‌های معظم شهدا در تالار شهر مشهد برگزار شد، با بیان اینکه در طرح استقبال از بهار، 2400 اثر به دبیرخانه راه پیدا کرده‌اند، اظهار کرد: خدا را از این بابت شاکریم و همچنین خوشحالیم از این همه خلاقیتی که هنرمندان مشهدی دارند و در طول سال‌های گذشته حرکت بسیار خوبی را در این مسیر داشته‌ایم و بسیاری از هنرمندان مشهدی در برخی از هنرها بسیار خوش درخشیدند. 

وی گفت: خوشبختانه طرح استقبال از بهار خوب بوده است و ما تلاش کردیم دایره رشته‌ها را وسیع تر کنیم؛ بدین منظورافرادی که در رشته‌های مختلف هنری تحصیل می‌کنند، در این طرح شرکت می‌کنند.

جلیلی خاطرنشان کرد: به نظر من هنگامی که به تاریخ خراسان بزرگ نگاه می‌کنیم، همه هنرمندان برجسته ما هنرشان در این بوده است که به زیبایی‌های جامعه خود، افتخاراتشان و شکوهمندی‌های ملت خود توجه ویژه‌ای داشته‌اند.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد ادامه داد: در این میان می‌توان از فردوسی بزرگ که قصه‌های بسیاری را اجازه نداد، فراموش شوند و هنر خود را در خدمت زنده نگه داشتن و احیای نام و یاد قهرمان حماسه‌های بزرگ این ملت قرار داد تا دوره‌های بعد که شاهد شاهکاری مانند مسجد گوهرشاد هستیم.

وی عنوان کرد: افتخار هنرمند این است که نگاه هنرمندانه خود را در اختیار فرهنگ و معنویت این ملت بزرگ قرار دهد تا هم ارزش افزایی را در فرهنگ و ملت خود ایجاد کند و هم خود از این خدمتی که انجام داده، نیز رشد کرده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد اضافه کرد: امروزه اگر از هنر متعهد نام برده می‌شود، در واقع منظور هنری است که به قهرمانان خود نگاه می‌کند و از زیبایی‌های جامعه خود روبگردان نیست و همچنین در کنار آن از هنر مسئول نیز یاد می‌کنیم.

وی گفت: امیدوارم که همه ما بتوانیم نگاه زیباپسندی به داشته‌های ملت خود داشته باشیم و نسبت به آنچه که مشهد بزرگ دارد که سال‌هاست فراموش و مدفون شده است، احساس مسئولیت کنیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد با اشاره به اینکه مسجد گوهرشاد به دست فراموشی سپرده شده است، اظهار کرد: با وجود اینکه 80 سال از این واقعه می‌گذرد، اما بازهم هیچ واقعه‌ای به این عظمتی را نمی‌توانیم پیدا کنیم. در واقع این هنر غیرطبیعی است.

جلیلی ادامه داد: هنر غیرطبیعی در واقع هنری است که نسبت به همه زشتی‌ها و زیبایی‌های اطراف خود واکنش یک موجود زنده را نشان می‌دهد.

انتهای پیام


8698810
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است