فرهنگی‌هنری 08:00 - 11 آذر 1394
عاشورا به اربعین رسید و تجلی کامل یافت. در پس این چهل روز و در گذر از کوچه ها و شهرها زنی بود صبور و مقاوم که راز مگو و پنهان را آشکار می کرد ... / پرونده خبرآنلاین برای بانویی که پیام رسان رسالت حسینی بود

چهل روز با کاروان عاشورا/ زینب، پیامبر کربلا و رسانه ای که پیامش جاوید ماند

 

 

 

 

رهبر کاروان اهل‌بیت(ع) بعد از واقعه، وظیفه پیام‌رسانی خون را که آشکار کردن ماهیت قیام اباعبدالله الحسین‌(ع) بود، به دوش گرفته و با بیان خطبه‌های آتشین با مضامین و محتوای ارزشمند، رسالت امام را به اتمام می‌رساند. مگر نه آنکه تمام مورخان نوشته‌اند که اگر زینب نبود، عاشورا در عاشورا می‌ماند. این «تنها پیامبر زن» تثبیت‌گر جایگاه امامت و خاندان رسالت و حافظ ارزش‌های اصیل اسلام شد و کاروانی که چهل روز از کربلا حرکت کرده و دوباره به کربلا بازگشته، بهترین مصداق «رسانه» بوده است.

رسانه‌ای که در طول تاریخ، در متن جامعه جریان‌ساز، تأثیرگذار و نقش‌آفرین بوده است. کاروانی که بیش از هر رسانه دیگری با پیام خونینی به وسعت تاریخ به حرکت درآمد و اگرچه پس از طی چند منزل صوری متوقف شد، ولیکن در منزل قلب‌های نسل آدم، به طی مسیر خویش ادامه داد. این کاروان بی‌هیچ محمل و مرکبی و بدون هیچ ابزاری در هر زمان و مکان تا ابدیت ساری و جاری خواهد بود. رسانه‌ای که پیامی چون خون نافذ و جاوید و پیام‌رسانی چون زینب داشته و دارد.

در سالروز اربعین حسینی، گلچین مطالب خبرآنلاین درباره عظمت شخصیت حضرت زینب(س) و رسالت حسینی او را در ادامه می خوانید.

زنی که پای درس کلاس خصوصی خدا نشسته بود

فایل صوتی که در ابتدای مطلب می شنوید، تحلیل و تفسیر مقام علم لدنی در حضرت زینب( س) به همراه روضه مصائب خواهر امام حسین( س) از زبان استاد عبدالله فاطمی نیا است.

عظمت زنانه یعنی چه؟

گزیده بیانات مقام معظم رهبری پیرامون عظمت زنانه حضرت زینب(س) را اینجا بشنوید.

کسی که در کربلا جز زیبایی چیزی ندید

گزیده بیانات آیت الله جوادی آملی با موضوع پاسخ حضرت زینب(س) و نقش او در احیای دین را اینجا بشنوید. همچنین روایت آیت الله جوادی آملی درباره ابعادی از شخصیت حضرت زینب (س) را اینجا بشنوید.

آیا حضرت زینب(س) با دیدن سر بریده برادرش به بدن خود آسیب رساند؟

علامه محمد تقی جعفری در یک سخنرانی به سوالی درباره نقل تاریخی "کوبیدن سر مبارک حضرت زینب(س) به محمل و آسیب رساندن به بدنش" پاسخ می دهد. سخنان او را اینجا بشنوید.

آیا امروز ما وظیفه ای در برابر رسالت زینبی داریم؟

رسالت حسین(ع) چگونه ادا می شود؟ با عزت و کرامت. زینب(س) مسئولیت خود را ادا کرد و به جهانیان رساند. او رسالت حسین را تمام کرد... تحلیل رسالت بانوی کربلا و عمل ایشان را از نگاه دو عالم خاندان صدر، امام موسی و سید رضا صدر اینجا بخوانید.

هفت خان صبوری زینب(س)، اثبات توانایی زن و رد اندیشه بی‌بنیاد ضعیف‌انگاری

«آن روز که درسایه سار دیوار بلند شکیبائیت، درد تکیه زد و غم صبورترین شانه و مطمئن‌ترین قلب را در ازدحام خون و عطش و تازیانه یافت، ما به توانایی «زن» ایمان آوردیم و اندیشه بی‌بنیاد «ضعیف‌انگاری» زن را بر سر همه کج‌اندیشان آوار دیدیم.»

متن کامل یادداشت دکتر محمدرضا سنگری درباره شخصیت حضرت زینب (س) را اینجا بخوانید.

20 نکته درباره شخصیت زنی برای همیشه تاریخ

شرح و تفسیر برخی از فضایل و ویژگی های حضرت زینب سلام الله علیها را اینجا بخوانید.

دل گویه هایی با حضرت زینب

ای زینب، ای زبان علی در کام! با ملت خویش حرف بزن! ای زن! ای که مردانگی، در رکاب تو، جوانمردی آموخت. زنان ملت ما اینان که نام تو، آتش و درد بر جانشان می‌افکند بتو محتاج‌اند... دل گویه های دکتر علی شریعتی با حضرت زینب را اینجا بخوانید.

زینب یعنی حسین در آینه تانیث

گلچینی از کتاب «آفتاب در حجاب» نوشته سید مهدی شجاعی درباره حضرت زینب(س) را اینجا بخوانید.

/6262


7456721
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه «بازار هنری ایران» از امسال برگزار می‌شود، گفت: دولت در حوزه فرهنگ و هنر خود را حامی بخش خصوصی و مردمی می‌داند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» در این گزارش لیستی از بهترین فیلم‌های انیمیشنی ۲۰۲۳ گردآوری شده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حضرت علی علیه‌السلام در حدیثی به منتظران امام زمان (عج) فرموده‌اند که در انتظار فرج باشید و از رحمت خداوند متعال نا‌امید نشوید.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» برنامه تلویزیونی «به افق فلسطین» پنجشنبه شب با موضوع جنگ رسانه‌ای در هنگامه نبرد غزه، روی آنتن رفت.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» کلینت ایستوود فیلمبرداری «هیئت منصفه شماره ۲» را به پایان رساند که گفته شده آخرین فیلم او در مقام کارگردان است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مجموعه نمایشی «هیس، هیچی نیس!» با نگاهی طنز به رویداد‌های تاریخی جهان به عنوان نخستین محصول مرکز نوجوان سوره، اول اردیبهشت روانه آنتن شبکه دو می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یک نماینده مجلس گفت: سفرای ایران می‌توانند بر اساس ذائقه، فرهنگ و نیاز کشور‌های محل ماموریت خود، از ترجمه کتاب‌های ایرانی حمایت کنند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» سال ۲۰۲۳ با مجموعه‌ای از داستان‌های وحشتناک که تماشاگران را در تاریکی سینما به لرزه درآورد، سالی ترسناک برای علاقه‌مندان به ژانر وحشت بود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مجری تلویزیون گفت: ما با موشک‌های بالستیک، کروز و پهپاد هیمنه رژیم صهیونیستی را مچاله کردیم. اسرائیل حمله ایران را باور نمی‌کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» تهیه‌کننده برنامه «خط رو خط» گفت: در مجموعه «خط رو خط» به موضوعات اجتماعی در جامعه شهری می‌پردازیم.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است