اجتماعی 17:30 - 29 اردیبهشت 1398

پیش‌نویس سند پیشگیری از جرایم فضای مجازی تهیه شد

به گزارش خبرگزاری مهر، فرزاد جلیلیان سرپرست مرکز مطالعات اجتماعی و جرم‌شناسی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه با تأکید بر ترویج فرهنگ گفت‌وگو در کشور با توجه به تخصصی و پیچیده شده موضوعات در جوامع انسانی گفت: حوزه جرایم و آسیب‌های اجتماعی هم از حوزه‌هایی است که مدیران را مجاب می‌سازد تا با استفاده از اتاق‌های فکر به عنوان ابزار مدیریتی با بهره‌گیری از تفکر جمعی، ضمن شناسایی فرصت‌ها و تهدیدها، بتوانند راهبردهای پیش‌رو را ترسیم کنند.

وی ادامه داد: به همین منظور چهار کمیته تخصصی پیشگیری از جرایم نوپدید و آسیب‌های مجازی، دعاوی و اختلافات، انحرافات و آسیب‌های اجتماعی و اقتصادی و فساد مالی در دستور کار مرکز مطالعات اجتماعی و جرم‌شناسی معاونت اجتماعی قوه قضائیه قرار گرفت تا مدیران این معاونت از دستاوردهای این کمیته‌ها بهره لازم را ببرند.

جلیلیان اظهار کرد: این جلسات در سال گذشته نتایج مثبتی به همراه داشت که از جمله آنها می‌توان به تهیه پیش‌نویس سند پیشگیری از جرایم فضای مجازی اشاره کرد؛ این پیش‌نویس سند از سوی این معاونت تهیه و تنظیم شده و مورد پذیرش شورای عالی فضای مجازی کشور قرار گرفت.

محسنی تبریزی رئیس کمیته تخصصی پیشگیری از انحرافات و آسیب‌های اجتماعی هم با در دستورکار قرار دادن موضوع شناسایی حوزه‌های اولویتی سبک زندگی بر اساس شرایط فرهنگی و اجتماعی موجود و اثرات آن بر کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی عنوان داشت که سبک زندگی سالم و محافظت شده در مقابل سبک زندگی ناسالم و خطرآفرین قرار دارد که در سبک زندگی معطوف به سلامت شاهد حضور عوامل محافظت‌کننده مانند عزت نفس، خانواده‌گرایی، اخلاق گرایی، حمایت اجتماعی هستیم و نقیض این، سبک زندگی پرخطر می‌شود.

وی ادامه داد: جامعه‌شناسان سبک زندگی ناسالم را در ارتباط با رفتارهای پرخطر می‌بینند خصوصاً مصرف دخانیات، مصرف الکل و مواد مخدر رفتارهای پرخطر، کم تحرکی و حتی رفتارهای مربوط به بدخوری و پرخوری، خودکشی، وندالیسم و… اینها همه محصول شیوه‌های غلط زندگی است و از نظر جامعه‌شناسان احتمال بروز رفتارهای پرخطر در سبک زندگی سالم و محافظت‌کننده بسیار کم است.


10131205
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» پسر جوان که در اقدامی هولناک مادرش را به قتل رسانده، در حالی قرار است بزودی پای میز محاکمه بایستد که مدعی است بدگویی‌های پدرش باعث شده تا او از مادرش متنفر شود و دست به جنایت بزند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» چهار زندانی محکوم به مرگ سحرگاه چهارشنبه برای اجرای حکم در زندان قزل‌حصار پای چوبه دار رفتند، اما سه نفر از آنها با دریافت مهلت و قبول درخواست اعاده دادرسی درپرونده‌شان به سلول خود برگشتند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مرد جنایتکار وقتی فهمید همسر اولش از ازدواج او باخبر شده وی را به باغی کشانده و به قتل رساند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس پلیس فتای کشور گفت: بر اساس رصد‌هایی که انجام گرفته است، حدود ۲۰ نفر به دلیل فروش سوال‌های جعلی آزمون سراسری ۱۴۰۳ در فضای مجازی بازداشت شدند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل جوان یک شرکت پخش کننده لوازم بهداشتی و آرایشی در برج بیست طبقه اش در محله کوهک با ۳۷ ضربه چاقو به قتل رسید.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی شهرداری تهران گفت: با توجه به گارانتی ۵ ساله تاکسی‌های برقی جدید نگرانی بابت خدمات پس از فروش آنها وجود نخواهد داشت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» تفاهم‌نامه کمیته سه جانبه قضایی مقابله با تروریسم بین ایران، عراق و سوریه برای مقابله با تروریسم به امضا رسید.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای در پیامی درگذشت معاون اول دولت نهم را تسلیت گفت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» قاتلان اجاره‌ای که به دستور کارمند بانک و با دریافت ۱۰۰ میلیون تومان همسر وی را کشته بودند، بازداشت شدند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران گفت: وضعیت استقرار خانم‌ها و آقایان در خطوط بی‌آرتی به روال قدیم تغییر کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است