سیاسی 15:11 - 09 بهمن 1398
اعلام وصول طرح خروج ایران از NPT/ بازداشت دیواندری/ تاکید روحانی بر اعلام اخبار دستاوردها/ یوم‌الله ظریف و... در صدر اخبار مورد توجه و پر بازدید مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا در روزهای سه شنبه و چهارشنبه، هشتم و نهم بهمن ماه ۱۳۹۸ بود که می‌توانید در این گزارش مرور کنید.

۱۰ خبر پربازدید سیاسی ایسنا در ۸و۹ بهمن

طرح خروج ایران از NPT اعلام وصول شد

اعلام وصول طرح خروج ایران از پیمان منع گسترش سلاح هسته‌ای (NPT) در مجلس شورای اسلامی در صدر اخبار پربازدید مخاطبان سرویس سیاسی بود.

 مخاطبان این خبر با انتشار کامنت‌هایی از طرح مذکور انتقاد کردند.

***

دیواندری بازداشت شد

خبر پر بازدید بعدی بازداشت علی دیواندری بود که قاضی موحد با اعلام خبر تشدید قرار این متهم، قرار وثیقه او را به قرار بازداشت تبدیل کرد.

گزارش بیست و چهارمین جلسه رسیدگی به پرونده متهمان فساد اقتصادی بانک ملت را میتوانید اینجا بخوانید.

***

از تخیلات کودکانه فاصله بگیریم؛ اخبار دستاوردها باید اعلام شود

اظهارات حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در مراسم افتتاح فاز دوم تصفیه خانه هفتم تهران هم از خبرهای پربازدید بود که گفت: باید از توهمات و تخیلات کودکانه فاصله بگیریم. برخی می‌گویند طرح‌ها را نباید توضیح داد چون دولت قوی و محبوب می‌شود، در حالی که دولت خادم، نوکر و نماینده ملت است.

***

یوم‌الله ظریف

یادداشت حمید احمدی، کارشناس مسائل سیاسی با عنوان "یوم‌الله ظریف" نیز از خبرهای مورد توجه مخاطبان بود.

دربخشی از این یادداشت آمده است: ظریف تمام عمر و زندگی‌اش را برای یک نظام انقلابی، با مذاکره و دیپلماسی سپری کرده است. او زبان پرشور و پرحرارت انقلاب نوپای اسلامی در سال‌های اول حیاتش بود و هنوز هم با همان حرارت و پرشوری به آنچه به او محول کرده‌اند، پایبند است."

 مخاطبان بسیاری در کامنتهای جداگانه برای این خبر نظرات موافق و مخالف خود را ابراز کردند.

یک مخاطب با انتشار کامنتی برای این خبر نوشت: آفرین، دفاع جانانه ای بود از مردی که جوانی خود را به پای ایران گذاشت.

محمد مهدی هم در کامنتی جداگانه نوشت: من آقای ظریف را دوست داشتم ولی بنظرم اگر تابع رهبر باشند محبوب ملت میشوند، شک نکنید.

امیر با بیان اینکه ظریف یکدونه است و نظیر هم ندارد، ابراز امیدواری کرد که سکان سیاست کشور به این زودی ها از او گرفته نشود.

مخاطب دیگری که خود را ناشناس معرفی کرده، معتقد است: ظریف برای نظام خوب بوده ولی برای ملت و کشور !

***

پیشنهاد ظریف برای برگزاری جلسه مشترک وزرای خارجه، بهداشت، گردشگری و راه در مورد «کرونا»

پیشنهاد ظریف در جلسه هیات دولت مبنی بر برگزاری جلسه وزرای خارجه، بهداشت و درمان، گردشگری و راه درباره ویروس کرونا هم از دیگر خبرهای پربازدید بود.

***

فرود اضطراری یک فروند هواپیمای بدون سرنشین شاهد ۱۲۹ در منطقه ملاثانی استان خوزستان

خبر بعدی اطلاعیه روابط عمومی نیروی هوافضای سپاه درباره از فرود اضطراری یک فروند هواپیمای بدون سرنشین شاهد ۱۲۹ این نیرو به دلیل نقص فنی در منطقه ملاثانی استان خوزستان بود.

***

تهدید، تخریب و تحقیر مجلس ظلم به مردم‌سالاری و انقلاب است

صحبتهای علی لاریجانی در ابتدای جلسه علنی روز سه شنبه مجلس هم از خبرهای مورد توجه مخاطبان بود.

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره در پیش بودن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی گفت: بیایید همه با توجه به شرایط کشور و به خاطر عظمت انقلاب اسلامی کاری کنیم که از سیاه‌نمایی پرهیز شود.

***

نطق مطهری درباره نوع نظارت شورای نگهبان بر مجلس

علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی هم در نطق میان دستور این جلسه با انتقاد از عملکرد شورای نگهبان در حوزه نظارت استصوابی ابراز عقیده کرد: لازم نیست شورای نگهبان اینقدر نگران مجلس باشد؛ اگر فردی قانون اساسی را قبول دارد فساد، اخلاقی و یا مالی ندارد صلاحیت او را تایید کند.

این خبر هم مورد توجه مخاطبان قرار گرفت.

***

لیست کاملا اصلاح‌طلبانه ارایه می‌کنیم/احتمال تایید صلاحیت مجدد برخی کاندیداهای اصلاح‌طلب

اظهارات محمدرضا عارف در مراسم رونمایی از گزارش عملکرد فراکسیون امید هم از خبرهای پربازدید بود که وی با اشاره به احتمال تایید صلاحیت مجدد برخی کاندیداهای اصلاح‌طلب، گفت: ما در حال حاضر اصلی‌ترین جریان این کشور و نظام را نمایندگی می‌کنیم و بنا داریم در انتخابات پیش رو لیست کاملا اصلاح‌طلبانه ارائه کنیم.

اصلاح‌طلب-اصولگرا؛ سردرگم میان چندین ماجرا

در همین رابطه، گزارش ایسنا از طیف‌بندی های انتخابات۹۸ با عنوان "اصلاح‌طلب-اصولگرا؛ سردرگم میان چندین ماجرا" مورد استقبال مخاطبان سرویس سیاسی قرار گرفت.

علی ضمن تعجب از این گزارش نوشت: شما ها هنوز درگیر اصول گرا و اصلاح طلب هستید؟!

حسین هم تاکید کرد: در قرآن کریم فقط از دو حزب نام برده شده : حزب الله و حزب شیطان. احزاب ساخته شده دست انسان در تمام دوران بی حاصل بوده و باید قرآن را در عمل پیاده کرد.

***

این سه کشور!

یادداشت سید هادی برهانی، استاد دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران در ارتباط با طرح معامله قرن ترامپ و حمایت سه کشور عربی هم از اخبار پربازدید بود.

دربخشی از این یادداشت آمده است: طرح معامله قرن طرحی که به معنای واقعی یک معامله -البته پرسود برای صهیونیست‌ها- است. اینکه ترامپ در طرح خود تا توانسته جانب رژیم صهیونیستی را گرفته به هیچ وجه دور از انتظار نبود، آنچه که مایه تاسف است حضور نمایندگان سه کشور عربی در مراسم ننگین رونمایی از این طرح بود.

انتهای پیام


10367988
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» زمانیان گفت: مسائل مختلف اقتصادی، اجتماعی و امنیتی زمانی در کشور حل می‌شود که امید در میان مردم وجود داشته باشد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» ابوالفتح گفت: ترامپ و بایدن نسبت به سال ۲۰۲۴ میلادی بسیاری از طرفداران خود را از دست داده‌اند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران از نیروی دریایی پاکستان برای نجات هشت ماهیگیر ایرانی قدردانی کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» داود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه معتقد گفت: بر اساس گزارش مرکز آمار ایران، رشد اقتصادی ۶.۷ دهم درصدی در ۹ ماه اول سال ۱۴۰۲ تحقق یافته است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» عضو کمیسیون کشاورزی گفت: دولت در مهار آب‌های مرزی توجه داشته باشد چون در سیلاب اخیر در سیستان و بلوچستان بیشتر آب‌ها به دریا ریخته شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس غرب آسیا گفت: بعد از جنگ غزه، کابینه نتانیاهو دچار فروپاشی خواهد شد و مجبور است انتخابات زودهنگام برگزار کند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر عبداللهیان از سفر رئیس‌جمهور به عشق‌آباد در آینده خبر داد و گفت: امیدواریم در هفته‌های آینده شاهد جهشی در حجم تبادل تجاری بین دو کشور باشیم.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه که به منظور رایزنی با مقامات عالی ترکمنستان عازم این کشور شده بود، پنجشنبه شب نهم فروردین ماه عشق‌آباد را به مقصد تهران ترک کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح با رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که به ترکمنستان سفر کرده است، با سردار بردی محمدف رئیس جمهور این کشور دیدار کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است