فرهنگی‌هنری 00:24 - 29 آبان 1397
بیست و پنجمین دوره جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان، شامگاه دوشنبه در همدان افتتاح شد.

گزارش ایسنا از افتتاحیه جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان در همدان

به گزارش ایسنا - منطقه همدان، محمدناصر نیک‌بخت استاندار همدان در افتتاحیه این جشنواره تصریح کرد: امروز که قرار است همدان را ترک کنم، این استان فرهنگی و تاریخی به قطب فرهنگی کودک و نوجوان تبدیل شده است.

وی با گرامیداشت یاد شهدای گرانقدر استان همدان اظهار کرد: امیدوارم استاندار جدید درباره بازگرداندن جشنواره فیلم کودک و نوجوان به همدان تلاش عظیمی را به کار گیرد.

نیک‌بخت با بیان اینکه هر لقب فرهنگی و هنری شایسته استان همدان است، خاطرنشان کرد: از تمام دست‌اندرکاران برگزاری این جشنواره تشکر می‌کنم.

رئیس بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان در همدان نیز ضمن قدردانی از تمام ارگان‌ها و افرادی که به برگزاری بهتر این جشنواره کمک کرده‌اند، گفت: خلاقیت و پویایی در سایه نشاط پدید می‌آید.

علیرضا درویش‌نژاد با بیان اینکه جشنواره بیست و پنجم با رویکرد تحول و جهش برگزار خواهد شد، تصریح کرد: هنر ضامن پویایی و تئاتر بارورکننده و معرف اندیشه‌هاست و امیدواریم روزهای خوب و شادی را برای کودکان همدانی رقم بزنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با ادای احترام به مدافعان حرم و خانواده‌های آنان بیان کرد: هنر اصلی را شهدا به منصه ظهور رسانده‌اند.

درویش‌نژاد با بیان اینکه شخصیت‌های بزرگی همچون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ما را در برگزاری این جشنواره یاری کردند، گفت: تشکر اصلی ما از مردم اصیل همدان است که این جشنواره متعلق به آنهاست.

وی در پایان یادآور شد: محمدناصر نیک بخت استاندار همدان شخصیتی ارزشمند است که امروز با کوله‌باری از تجربه این جایگاه را به فردی همچون سیدسعید شاهرخی می‌سپارد.

دبیر بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان نیز با اشاره به شعار جشنواره گفت: باید به هر کودکی یادآوری شود که هر کس در هر موقعیت و مقام شایسته احترام است.

مریم کاظمی با تاکید بر اینکه فرزندان ما باید در کنار سایر علوم، هنر را نیز بیاموزند، افزود: کودکان و نوجوانان با دیدن تئاتر، توانایی حل مشکلات کوچک و بزرگ را پیدا می‌کنند بنابراین باید حق دیدن تئاتر برای کودکان را جدی بگیریم.

امیر خجسته، نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه پیام جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان، شادابی و پویایی برای کودکان است، گفت: به عنوان نماینده مردم از همه دست‌اندرکاران برگزاری این جشنواره نهایت تشکر را دارم.

همچنین فاضل نظری مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به شعار جشنواره اشاره و اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین حقوق کودکان و نوجوانان حق آموختن است اما باید چه آموختن و چگونه آموختن را مدنظر قرار دهیم.

نظری با بیان اینکه کودکان حق دارند روش‌های زندگی کردن را نیز بیاموزند، افزود: مساله مهارت‌های زندگی در فرآیند تربیت کودکان به توجه نیاز دارد.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با بیان اینکه کودکان ما ریاضیات، تاریخ و جغرافیا را می‌آموزند اما در بعضی از مهارت‌ها ناتوان هستند، گفت: کودکان و نوجوانان ما مهارت کنترل خشم و نه گفتن را ندارند.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور بیان کرد: اگر کودکان ما مهارت‌های زندگی را بلد بودند امروز به برخی از مشکلات و گرفتاری‌ها دچار نمی‌شدند.

نظری با بیان اینکه کودکان و نوجوانان مهارت‌های زندگی را باید از کجا و چه وقت بیاموزند؟ عنوان کرد: کودکان و نوجوانان ظرفیت‌های تعالی جامعه هستند و برای هدایت جامعه باید مهارت‌های‌ خاصی را بیاموزند.

وی با بیان اینکه هنرهای نمایشی می‌توانند مهارت‌ها را به شیوه‌های دیگری به کودکان بیاموزند، گفت: جشنواره تئاتر باید هدفمند و با توجه به نیازهای کودکان و خلاء آموزشی تولید اثر کند.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با بیان اینکه هزینه‌کردن برای کودکان و نوجوان به معنای سرمایه‌گذاری برای آینده و پرورش نسل است، افزود: کودکان و نوجوانان را باید به مهارت‌هایی مسلح کنیم که زندگی شادتری داشته باشند.

وی با تاکید بر لزوم بازنگری سیستم آموزشی و تربیتی کودکان گفت: جشنواره تئاتر کودک و نوجوان تجلی امید است.

به گزارش ایسنا، اجراهای بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان از ساعت ۱۰:۳۰ سه‌شنبه ۲۹ آبان‌ماه در استان همدان آغاز می‌شود و تا یکشنبه ۴ آذر ماه ادامه خواهد داشت.

در طول جشنواره ۶۴ نمایش در ۱۲ سالن اجرا و برنامه‌های جنبی هم در خیابان‌ها و مکان‌های عمومی برپا می‌شود.

۱۴ کشور در این جشنواره حضور دارند که ۱۰ کشور به اجرا خواهند پرداخت و چهار کشور نیز در برنامه‌های آموزشی حضور خواهند داشت.

این دوره از جشنواره در ۹ بخش تئاتر کودک، تئاتر نوجوان، تئاتر ملل، مسابقه تئاتر خردسالان، مسابقه تئاتر خیابانی، میهمان، مسابقه تئاتر ایران، مسابقه تئاتر بین‌الملل و تئاتر دانش‌آموزی در مجتمع فرهنگی هنری بوعلی سینا، مجتمع شهید آوینی، تالار فجر، تالار مهدیه، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، سینما کانون و سینما فلسطین همدان برگزار خواهد شد.

ایتالیا، آلمان، بلژیک، فرانسه، ترکیه، عراق، آفریقای جنوبی، آذربایجان، نروژ، اسپانیا و هند از جمله کشورهایی هستند که در این دوره از جشنواره حضور دارند و نروژ و اسپانیا نیز مشترکاً با یک اثر نمایشی میهمان بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان هستند.

همچنین چهار کارگاه آموزشی با حضور مدرسانی از کشورهای هلند، روسیه، آلمان و استرالیا همزمان با برپایی بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان در همدان برگزار می‌شود.

انتهای پیام


9977968
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس رسانه ملی درباره تولیدات سازمان متبوع خود در زمینه عملیات «وعده صادق» توضیح داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» فیلم «مست عشق» با جذب ۵۱ هزار مخاطب طی روز گذشته موفق شد تا رکورد بیشترین تعداد مخاطب روز نخست نمایش را از آن خود کند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» در روز‌های پایانی اولین هفته از اردیبهشت ماه فیلم‌های سینمایی «جغد شب»، «قاتلان ماه کامل» و «در مسیر بوستون» از قاب شبکه‌های سیما تماشایی می‌شوند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» جبلی گفت: رسانه ملی و وزرات ورزش در حال تدوین آیین‌نامه‌ای درباره حق پخش فوتبال هستند که تقدیم هیئت وزیران خواهد شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» استاد پیشکسوت قرآنی گفت: قرآن همه چیز ماست. اگر قرآن می‌تواند تمام مشکلات ما را حل کند، چرا ما آن را در اولویت قرار ندهیم.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یک کارشناس مذهبی با اشاره به فضائل متعدد شاه عبدالعظیم حسنی (ع) از ایشان به عنوان یکی از شخصیت‌های برجسته تاریخ اسلام یاد کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزارت فرهنگ، دستورالعمل جدید صدور پروانه فعالیت کانون‌های تبلیغاتی را که در اجرای بند ۱۶ ماده ۲ قانون اهداف و وظایف وزارت فرهنگ تدوین شده است، ابلاغ کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه سفر به پاکستان از فعال شدن ۶ خانه فرهنگی ایران در این کشور خبر داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» کتابفروشی‌های تایید شده در سامانه بازار کتاب برای حضور در بخش مجازی سی وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تا ۸ اردیبهشت فرصت دارد نسبت به ثبت‌نام در این بخش اقدام کنند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» در مراسم اختتامیه جشنواره قهرمان ایران بهترین‌های سال گذشته ورزش ایران در بخش‌های مختلف معرفی شدند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است