فرهنگی‌هنری 16:58 - 16 اردیبهشت 1395
یک نویسنده و کارگردان تئاتر از نگارش دو نمایشنامه کودک و نوجوان و اجرای روزانه‌ی عروسک‌های غول‌پیکر ایرانی در نمایشگاه کتاب خبر داد.

به گزارش ایسنا؛ حامد زارعان، نویسنده و کارگردان تئاتر با اشاره به اجرای عروسک‌های غول پیکر ایرانی در نمایشگاه کتاب گفت: همزمان با شروع به کار بیست‌ونهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب، هر روز عصر در محوطه‌ی شهرآفتاب (محل برگزاری نمایشگاه کتاب) حضور داریم.

زارعان که مدیریت کمپانی عروسک‌های غول‌پیکر ایرانی را هم برعهده دارد از ساخته شدن شش عروسک غول‌پیکر جدید دیگر در این کمپانی خبر داد و اضافه کرد: چهار عروسک غول‌پیکرمان در این نمایش‌ها که با محوریت شخصیت‌های ایرانی‌ مانند مبارک، پهلوون کچل، ننه سرما و...، هستند نیز شرکت می‌کنند.

او در ادامه با اشاره به فعالیت‌های اخیرش خاطرنشان کرد: دو سال پس از اجرای «افسانه ماه و خورشید» آخرین کار کودکم که با استقبال بسیار زیادی مواجه شد و رکورد فروش را در آن زمان شکست، دو نمایشنامه‌ی دیگر در حوزه‌ی تئاتر کودک و نوجوانی برای تالار هنر و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نوشتم که به مراحل پایانی نزدیک شده است.

زارعان با اشاره به داستان این دو نمایشنامه‌، گفت: در نمایشنامه «چوب‌های جادویی» که نگارش آن به پایان رسیده است، از تلفیق داستان‌های قدیمی استفاده شده است. این داستان درمورد زن و مرد نان فروشی است که صاحب فرزند نمی‌شوند؛ در این بین جادوگری وارد زندگی آن‌ها می‌شود و می‌گوید که زن را جادو کرده است و برای از بین بردن این جادو، آن‌ها باید چیزهایی را از دل داستان‌های معروف بیرون بیاورند.

این نویسنده افزود: نمایشنامه‌ی دیگرم داستان دختری است که نقاشی‌های عجیبی می‌کشد و در آن‌ها شخصیت‌هایی خلق می‌کند که به فضا‌هایی غیرواقعی می‌رسد. یک روز پدرش به صورت اتفاقی نقاشی‌های دخترش را می‌بیند و وارد دنیای نقاشی‌ها می‌شود تا مشکل دخترش را پیدا کند. من برای نگارش این نمایشنامه که ابعاد روانشناسی دارد، کتاب‌های متعددی در مورد کودکان و دنیای آن‌ها مطالعه کردم.

او زمان تقریبی اجرای این دو نمایشنامه را تابستان و زمستان امسال عنوان کرد.


7870862
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه «بازار هنری ایران» از امسال برگزار می‌شود، گفت: دولت در حوزه فرهنگ و هنر خود را حامی بخش خصوصی و مردمی می‌داند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» در این گزارش لیستی از بهترین فیلم‌های انیمیشنی ۲۰۲۳ گردآوری شده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حضرت علی علیه‌السلام در حدیثی به منتظران امام زمان (عج) فرموده‌اند که در انتظار فرج باشید و از رحمت خداوند متعال نا‌امید نشوید.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» برنامه تلویزیونی «به افق فلسطین» پنجشنبه شب با موضوع جنگ رسانه‌ای در هنگامه نبرد غزه، روی آنتن رفت.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» کلینت ایستوود فیلمبرداری «هیئت منصفه شماره ۲» را به پایان رساند که گفته شده آخرین فیلم او در مقام کارگردان است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مجموعه نمایشی «هیس، هیچی نیس!» با نگاهی طنز به رویداد‌های تاریخی جهان به عنوان نخستین محصول مرکز نوجوان سوره، اول اردیبهشت روانه آنتن شبکه دو می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یک نماینده مجلس گفت: سفرای ایران می‌توانند بر اساس ذائقه، فرهنگ و نیاز کشور‌های محل ماموریت خود، از ترجمه کتاب‌های ایرانی حمایت کنند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» سال ۲۰۲۳ با مجموعه‌ای از داستان‌های وحشتناک که تماشاگران را در تاریکی سینما به لرزه درآورد، سالی ترسناک برای علاقه‌مندان به ژانر وحشت بود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مجری تلویزیون گفت: ما با موشک‌های بالستیک، کروز و پهپاد هیمنه رژیم صهیونیستی را مچاله کردیم. اسرائیل حمله ایران را باور نمی‌کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» تهیه‌کننده برنامه «خط رو خط» گفت: در مجموعه «خط رو خط» به موضوعات اجتماعی در جامعه شهری می‌پردازیم.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است