فرهنگی‌هنری 18:01 - 14 اسفند 1393
کرمان - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: طرح خیرین فرهنگی در برنامه سال آینده استان است که بر مبنای آن علاقمندان به نشر فرهنگ برای رفع کمبودهای فرهنگی به کمک دولت بیایند.

به گزارش ایرنا فرشید فلاح روز پنجشنبه در آیین افتتاح اولین چاپخانه سیرجان و بزرگترین چاپخانه استان افزود: امید است دولت و مجلس بتوانند در سال آتی تسهیلاتی برای علاقه مندان به کار در بخش فرهنگی در نظر بگیرند تا مشکلات کاهش و کار فرهنگی رونق یابد.



وی چاپخانه ها را از صنایع بسته بندی محصولات فرهنگی برشمرد و گفت: این صنایع در استان کرمان کمبود دارد و باید اقتصاد فرهنگی تقویت و این خلاء ها جبران شود.



وی گفت: محصولات کرمانی ها خوب و اغلب آنها بین المللی است و این چاپخانه نیز برای استان و استان های همجوار خوب و گسترده است اما استان ما در این زمینه کمبود دارد که باید خیرین فرهنگی اقدام کنند.



مدیرکل صدا و سیمای مرکز کرمان نیز در این آیین دهه چهارم انقلاب را دهه پیشرفت عنوان کرد و گفت: یکی از شاخص های توسعه فرهنگی در جهان فعالیت های گسترده و توسعه در بخش نشر و رسانه ها و روزنامه هاست که کشور ما در این زمینه حرکت های خوبی را داشته و رو به پیشرفت است.



ابوالحسن صادقی جهانی افزود: افتتاح چاپخانه با این عظمت در شهری مانند سیرجان توسعه فرهنگی در این منطقه موجب خوشحالی است.



این چاپخانه با ظرفیت 400 هزار برگ چاپ با هزینه 50 میلیارد ریال از محل تسهیلاتی و آورده بخش خصوصی دارای بخش های مختلف چاپی است و برای 20 نفر اشتغالزایی دارد



همچنین در حاشیه این آیین از برادران عباسلو که به یاد پدرشان و با تلاش مستمر اقدام به احداث چاپخانه بزرگ سیرجان کردند با حضور مدیران کل صدا و سیما و ارشاد کرمان و نماینده سیرجان و بردسیر تجلیل شد.



7435/3028

انتهای پیام /*


5981862
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» برنامه سینمایی «هفت» با اجرای بهروز افخمی از جمعه ۷ اردیبهشت‌ماه پخش خود را در شبکه نمایش از سر می‌گیرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» جدیدترین قسمت از «باغ شادونه» با ورود یک شخصیت جدید پنجشنبه 6 اردیبهشت حوالی ساعت 17:15 از شبکه دو سیما روانه آنتن می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس رسانه ملی درباره تولیدات سازمان متبوع خود در زمینه عملیات «وعده صادق» توضیح داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» فیلم «مست عشق» با جذب ۵۱ هزار مخاطب طی روز گذشته موفق شد تا رکورد بیشترین تعداد مخاطب روز نخست نمایش را از آن خود کند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» در روز‌های پایانی اولین هفته از اردیبهشت ماه فیلم‌های سینمایی «جغد شب»، «قاتلان ماه کامل» و «در مسیر بوستون» از قاب شبکه‌های سیما تماشایی می‌شوند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» جبلی گفت: رسانه ملی و وزرات ورزش در حال تدوین آیین‌نامه‌ای درباره حق پخش فوتبال هستند که تقدیم هیئت وزیران خواهد شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» استاد پیشکسوت قرآنی گفت: قرآن همه چیز ماست. اگر قرآن می‌تواند تمام مشکلات ما را حل کند، چرا ما آن را در اولویت قرار ندهیم.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یک کارشناس مذهبی با اشاره به فضائل متعدد شاه عبدالعظیم حسنی (ع) از ایشان به عنوان یکی از شخصیت‌های برجسته تاریخ اسلام یاد کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزارت فرهنگ، دستورالعمل جدید صدور پروانه فعالیت کانون‌های تبلیغاتی را که در اجرای بند ۱۶ ماده ۲ قانون اهداف و وظایف وزارت فرهنگ تدوین شده است، ابلاغ کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه سفر به پاکستان از فعال شدن ۶ خانه فرهنگی ایران در این کشور خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است