استانی 14:00 - 24 آبان 1398

مسئله وحدت شیعه و سنی برگرفته از دین مبین اسلام است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام عباسعلی مغیثی ظهر جمعه در جمع نمازگزاران جمعه نهاوند با اشاره به روایتی از امام صادق(ع)، گفت: حضرت در این روایت می‌فرمایند برادران مسکین و مستمند خود در جامعه بر شما حق‌دارند و حقشان این است که شما آن‌ها را دوست بدارید.

وی ادامه داد: اگر واقعاً برادران دینی خود را دوست بدارید به آن‌ها کمک می‌کنید و نمی‌گذارید برادر دینی شما گرسنه بخوابد، لذا خودم و شمارا به تقوای الهی توصیه می‌کنم.

امام‌جمعه نهاوند با اشاره به رهنمودهای امام خمینی(ره)، تصریح کرد: امام راحل فرمودند انقلاب اسلامی جلوه‌ای از نهضت عظیم رسول‌الله است، این معنا در بیانات امام زیاد آمده که انقلاب اسلامی ادامه اسلام رسول‌الله و ائمه است و در همان راستا برای تحقق همان اهداف و زمینه‌ساز ظهور امام زمان و حاکمیت جهانی اسلامی می‌باشد، انشالله که این آرزوی امام برآورده شود و همیشه در سنگر انقلاب دشمنان را ناامید کنیم.

وی با اشاره تأکیدات رهبر معظم انقلاب در سخنان اخیرشان، گفت: جمهوری اسلامی به برکت تفکر و حرکت بسیجی شکست‌ناپذیر است، امروز دشمنان، ما را تهدید نظامی نمی‌کنند چون یقین دارند یکی بزنند ده تا می‌خوردند، توان بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران در بالاترین حد است.

حجت‌الاسلام مغیثی، تأکید کرد: دولت، مجلس و مردم ما در سنگر مقاومت تردید ندارند و در یک‌کلام باید در برابر زیاده‌خواهی دشمن مقاومت کرد.

وی بابیان اینکه اجرای عدالت همه‌جانبه هدف اصلی انبیا و ائمه است که لازمه آن مبارزه با فساد است، گفت: انقلاب ما در این ۴۰ سال شاهد افرادی بود که به دنبال فساد بودند که از همان ابتدا برخورد شد و امروز این امید با برخورد جدی‌تر قوه قضاییه دوچندان شده است.

امام‌جمعه نهاوند تصریح کرد: مطالعه باید به فرهنگ عمومی تبدیل شود و باید برای مطالعه کتاب همچون غذا خوردن برنامه داشته باشیم چراکه به منزل نان برای روح انسان است.

وی بابیان اینکه هفته وحدت یک شعار و تاکتیک سیاسی نیست، گفت: مسئله وحدت یک مسئله اعتقادی برگرفته از آیات و روایات ائمه است، وحدت به این معنا نیست که همه شیعه و یا سنی شویم؛ این مهم مراتبی دارد که به جان هم نیافتیم و در برابر دشمن مشترک ید واحده باشیم.

حجت‌الاسلام مغیثی تصریح کرد: برخی واقعاً نمی‌فهمند یا مأموریت دارند و در برابر هفته وحدت هفته برائت اعلام می‌کنند و به مقدسات اهل سنت توهین می‌کنند و آب به آسیاب دشمن می‌ریزند.

وی با اشاره به گام چهارم در کاهش تعهدات هسته‌ای، گفت: بعد از ۱ و سال‌خورده‌ای اقدام خوبی انجام شد که باید ادامه داشته باشد لذا اگر دشمن بخواهد به قلدری خود ادامه دهد یقیناً ضربه می‌خورد.

امام‌جمعه نهاوند، گفت: دشمن از ایران می‌خواهد راهبرد مقاومت و حمایت از برادران دینی یمن، لبنان، سوریه و عراق را کنار بگذارد، آن‌ها می‌خواهند توان دفاعی ایران و برد موشک‌های ایران کاهش یابد تا بتوانند هرچه راحت‌تر به ایران نفوذ کنند.

وی خاطرنشان کرد: ایران اسلامی با بهره‌گیری از آموزه‌های دنی و تأکیدات رهبری معظم انقلاب اسلامی هرگز از اعتقادات و آرمان‌های خود کوتاه نمی‌آید و همواره در راستای عمل به آن‌ها قدم برمی‌دارد.


10294458
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است