اقتصادی 22:40 - 08 مهر 1393
نماینده بابل
ساری - ایرنا - رییس مجمع نمایندگان استان های شمالی گفت: وزیر جهاد کشاورزی خواستار همکاری نمایندگان شمال برای تامین اعتبار جهت افزایش درآمد کشاورزان شد.

حجت الاسلام 'علی اکبر ناصری' روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: در نشستی با ' محمود حجتی' وزیر جهاد کشاورزی در تهران ، اجرای طرح تجهیز، نوسازی و یکپارچه سازی اراضی کشاورزی در تراکم کشت محصولات و افزایش درآمد کشاورزان منطقه شمال کشور از سوی وزیرجهاد کشاورزی مورد تاکید قرار گرفت.



وی گفت: وزیر کشاورزی اجرای این طرح را نیازمند تامین اعتبارات پایدار و قابل قبول دانست و از نمایندگان مجلس خواست تا در زمینه تامین منابع برای اجرای گسترده این طرح،همکاری کنند.



وی گفت: وزیر جهادکشاورزی در این نشست همچنین گفت که طرح تجهیز، نوسازی و یکپارچه سازی اراضی کشاورزی شمال کشور در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی قرار دارد.



ناصری رییس مجمع نمایندگان استان های شمالی نیز در نشست با وزیر جهاد کشاورزی خواستار اجرای بیمه بازنشستگی و از کار افتادگی کشاورزان شد.



وی همچنین در این جلسه تخصیص سریع اعتبارات لازم برای کشاورزانی که در سال گذشته دچار خسارت برف و سرما زدگی شده بودند را در این نشست خواستار شد.



وی ضمن بیان این مطلب که در این نشست معاونان وزیر جهاد کشاورزی نیز حضور داشتند؛ افزود: در این نشست ضرورت رویکرد حمایت آمیز و همه جانبه دولت و وزارت جهاد کشاورزی از کشاورزی خطه شمال نیز مطرح شد.



وی ادامه داد: استان های شمالی زمینه و ظرفیت بسیار زیادی جهت تأمین مایحتاج کشور و حتی صادرات به خارج برخوردارند لذا حمایت همه جانبه از این قشر جزو اولویت برنامه ها باید قرار گیرد.



نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی همچنین اظهارداشت: سیاست مدون زراعی ، آموزشی و ترویجی در جهت دهی به کشاورزان و پایین آوردن هزینه تولید و تخصیص یارانه تولید به آن از دیگر مواردی بود که در نشست با وزیر کشاورزی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.



ناصری در ادامه حمایت از اقلام پر محصول برنج با اعلام خرید تضمینی به نرخ تورم و پرداخت به روز در جهت تشویق کشاورزان نسبت به کشت برنج پر محصول در زمین های زراعی خود را از دیگر موراد مطرح شده در این نشست اعلام کرد.



وی با قدردانی از شروع خرید تضمینی برنج خواستار ممنوعیت واردات برنج خارجی تا پایان سال شد.



حجت الاسلام ناصری افزود: تخصیص اعتبارات لازم جهت تسطیح و یکپارچه سازی و عملیات آب و خاک و همچنین برق دار کردن چاه های کشاورزی و توجه خاص نسبت به عدم تغییر کاربری و ممانعت از ساخت و ساز های غیر مجاز در زمین های کشاورزی و توجه ویژه به منطقه استراتژیک مرغ لاین بابلکنار از دیگر خواسته های مطرح شده در نشست با وزیر و معاونان جهاد کشاورزی بود.



رییس مجمع نمایندگان خطه شمال توجه ویژه و حمایت از صنایع تبدیلی در محصولات زراعی، باغی ،لبنی را از دیگر موراد به حق مردم دانست و گفت: امیدواریم با پیگیری های انجام شده حمایت از صنایع تبدیلی در دستور کار قرار گیرد.



ناصری بیان کرد: امضاء پروتکل همکاری مشترک بین وزارت جهاد کشاورزی جمهوری اسلامی ایران و وزارت کشاورزی روسیه در جهت صدور محصولات باغی ، طیور ، لبنیات مورد تاکید قرار گرفت .



نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی همچنین خواهان نوسازی شالی کوبی ها و حذف مبلغ ارزش افزوده اخذ شده از کشاورزان شد.



رییس مجمع نمایندگان استان های شمالی در خصوص مهار آبهای سطحی و ساماندهی طرح های احداث سد و اتمام پروژه های نیمه تمام استان های شمالی را از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی تأکید کرد و گفت: تشکیل انجمن مرکبات در جهت حمایت از باغداران زحمتکش یکی از ضروریات می باشد که باید در دستور کار جهاد کشاورزی قرار گیرد.



وی گفت: در این جلسه صیانت از جنگل ها و منابع طبیعی استان های شمالی ، پرداخت بدهی کشاورزان خسارت دیده و تخصیص اعتبارات لازم از سوی بانک کشاورزی جهت رونق بخش کشاورزی نیز مطرح و مورد پیگیری قرار گرفت.ک/3



7328/68

انتهای پیام /*


4842701
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» به گفته سربازرس اداره مبارزه با پولشویی بانک مرکزی، سقف تراکنش روزانه غیرحضوری بانکی با افزایش دو برابری به ۲۰۰ میلیون تومان رسید.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» به گفته سربازرس اداره مبارزه با پولشویی بانک مرکزی، سقف تراکنش روزانه غیرحضوری بانکی با افزایش دو برابری به ۲۰۰ میلیون تومان رسید.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» ضوابط جدید تامین ارز از محل «واردات در مقابل صادرات» برخی کالا‌های حوزه‌ جهاد کشاورزی اعلام شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: براساس اطلاعات سامانه طرح نهضت ملی مسکن بیش از ۷۱ هزار متقاضی واجد ۳ شرط ثبت‌نام کرده‌اند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: بر اساس اطلاعات سامانه طرح نهضت ملی مسکن بیش از ۷۱ هزار متقاضی واجد ۳ شرط ثبت‌نام کرده‌اند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» دبیر اسبق انجمن تصفیه کنندگان شکر گفت: بنابر آمار در ۶ ماهه نخست سال، مصرف ماهانه شکر به ۲۴۰ هزار تن رسیده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس انجمن پرورش دهندگان قارچ از توزیع روزانه ۴۰ تا ۵۵ تن قارچ در تهران خبر داد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر عامل توانیر گفت: مشترکانی که در تابستان امسال مصارف برق خود را نسبت به سال قبل کاهش دهند، علاوه بر پاداش در قبوض برق، به قید قرعه از جوایز متنوعی مثل خودرو و لوازم خانگی بهره‌مند خواهند شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون مرکز مبادله طلا و ارز گفت: بیستمین جلسه حراج شمش طلا در مرکز مبادله در حال برگزاری است که تاکنون ۸۰ کیلوگرم شمش طلا به فروش رفته است‌.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت توانیر گفت: ۳ سناریو افزایش مصرف تدوین شده که در بدبینانه‌ترین آن، مصرف برق با رشد ۶ درصدی به ۷۷ هزار و ۷۵۰ مگاوات می‌رسد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است