سیاسی 14:46 - 28 دی 1396
رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس:
نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس گفت: دانش‌آموزان ۱۲ سال در مدارس هستند شخصیت افرادی در این مدت شکل می‌گیرد، بنابراین نظام آموزشی باید مهارت‌آموزی را در دستور کار قرار دهد.

نظام آموزشی مهارت‌آموزی را در دستور کار قرار دهد

به گزارش ایسنا منطقه قزوین، داوود محمدی در جلسه شورای آموزش‌وپرورش که صبح امروز در دفتر استاندار برگزار شد، تصریح کرد: اگر اعتقاد داریم که دانش و آموزش و فرهیختگی باعث سلطنت می‌شود و باید کانون اصلی را در آموزش‌وپرورش ببینم.



وی افزود: پایه تولید علم در آموزش‌وپرورش شکل می‌گیرد و ۱۲ سال از عمر فرزندان ما در آموزش‌وپرورش می‌گذرد که این امر نشان‌دهنده اهمیت این نهاد است بنابراین برنامه‌های این نهاد باید مورد ارزیابی قرار بگیرد.



نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک اظهار کرد: توجه به ارتباط دوسویه بین معلم و متعلم یکی از موارد مهمی است که باید در نظام آموزش مورد ارزیابی قرار گیرد به‌طوری‌که معلمان با دانش‌آموزان ارتباط مثبتی برقرار کنند.



وی افزود: توجه به ابتکارات و خلاقیت‌ها جهت جذب و شناسایی استعدادها نیز یکی دیگر از موارد دارای اهمیت است، در نظام آموزشی نباید آموزش به‌صورت انباشت اطلاعات صورت بگیرد بلکه مهارت‌آموزی باید انجام شود.



محمدی تأکید کرد: مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان اهمیت زیادی دارد، دانش‌آموزان ۱۲ سال در مدارس هستند که ۱۲ سال کلیدی برای هر فرد است چراکه شخصیت افرادی در این مدت شکل می‌گیرد، بنابراین نظام آموزشی باید مهارت‌آموزی را در دستور کار قرار دهد.



وی یادآور شد: مهارت در چگونگی ارتباط برقرار کردن در جامعه و مهارت بر مبنای علم و دانش باید در آموزش موردتوجه قرار بگیرد، طوری که دانش‌آموز بعد از گذراندن دوران مدرسه بتواند مهارت خود را به علم تبدیل کند.



نماینده مردم قزوین، البرز، آبیک در مجلس اظهار کرد: ما باید در عرصه تبدیل علم به ثروت وارد شویم و تلاش کنیم این موضوع را پیش ببریم، امروزه بسیاری از کشورهای از علم در راه کسب ثروت پیش می‌روند.



وی با اشاره به خیرین مدرسه‌ساز، بیان کرد: حضور خیرین در عرصه‌های مدرسه‌سازی بسیار خوب است اما نباید همه امور خیریه صرف سخت‌افزار و ساخت مدارس شود، مسائلی نرم‌افزاری و پژوهشی نیز باید در این زمینه موردتوجه قرار گیرد.



محمدی افزود: روزآمدی مسئله دیگری است که با توجه به‌سرعت پیشرفت علم دارای اهمیت است، امروز بهره‌گیری از فضاهای مجازی با تأکید بر استفاده از ابزار داخلی باید صورت بگیرد، چین جاده ابریشم سایبری را در دست تأسیس دارد که ۳ تریلیون دلار از آن بهره‌برداری می‌کند، آموزش‌وپرورش در مهارت افزایی این بخش را باید بیشتر به کار گیرد.



وی تصریح کرد: تاکنون ما در بحث تولید علم پیشرفت خوبی داشتیم که باید آن را به بخش اقتصادی متصل کنیم.



نماینده مردم قزوین، البرز، آبیک در مجلس با اشاره به بودجه سال آینده تأکید کرد: اگر بودجه آموزش‌وپرورش استانی شود خوب نیست چراکه تمرکززدایی نیست و در این صورت ۴۰ میلیارد تومان کسری بودجه در بخش آموزش و پرورش استان داریم، اگر بودجه به‌صورت تمرکززدایی باشد بهتر است و مشکلات حل می‌شود .



وی تصریح کرد: اگر ورودی دانشگاه فرهنگیان افزایش نیابد نمی‌توانیم اهداف را عملیاتی کنیم، باید این مهم تحقق یابد، برون‌سپاری، جذب پیمانکاری نیز باید موردتوجه قرار گیرد، همچنین مدرسه اتمی در استان در حال تأسیس است که امیدواریم برای استان دستاورد خوبی داشته باشد.



انتهای پیام


9643282
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» یکی از دستورکارهای امروز مجلس گزارش کمیسیون کشاورزی درباره تحقیق و تفحص از وزارت جهاد کشاورزی درخصوص عملکرد سازمان حفظ نباتات است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» قائم مقام حزب موتلفه اسلامی اتحاد میان ایران و پاکستان را در جهت نابودی اسرائیل موثر دانست.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور تاکید کرد: ایران و پاکستان با تقویت همکاری‌های فیمابین قوای مسلح می‌توانند صلح و ثبات را برای دو ملت و منطقه به ارمغان آورند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور تاکید کرد: ایران و پاکستان با تقویت همکاری‌های فیمابین قوای مسلح می‌توانند صلح و ثبات را برای دو ملت و منطقه به ارمغان آورند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور تاکید کرد: ایران و پاکستان با تقویت همکاری‌های فیمابین قوای مسلح می‌توانند صلح و ثبات را برای دو ملت و منطقه به ارمغان آورند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهوری اسلامی ایران پس از یک سفر فشرده و دیدار‌های مهم با مقام‌های بلندپایه سیاسی، نظامی و پارلمانی پاکستان در دومین روز از سفر رسمی خود عازم شهر «لاهور»، قلب فرهنگی این کشور شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دبیرکل جمعیت جانبازان گفت: دو جریان اصولگرای مجلس چالشی با یکدیگر ندارند و حدس میزنم که هیات رئیسه ترکیبی از دو جناح خواهد داشت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نماینده مجلس گفت: اقدام هوشمندانه نیرو‌های مسلح ما هم برای اسرائیلی‌ها و هم برای آمریکا و متحدانش پیامی داشت که ظلم پایدار نمی‌ماند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» روزنامه‌های امروز به موضوعاتی نظیر سفر رئیس‌جمهور کشورمان به پاکستان و اعزام اولین گروه عمره‌گزاران ایرانی به مدینه منوره پرداخته‌اند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» عباس‌زاده مشکینی گفت: سفر رئیس‌جمهور کشورمان به پاکستان می‌تواند در رفع سوءتفاهمات و برداشتن موانع توسعه روابط دو کشور موثر باشد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است