اجتماعی 13:57 - 13 اسفند 1393
جزینی خبر داد
قائم‌مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: یک درصد از دانش‌آموزان کشور مصرف‌کننده موادمخدر هستند، به طوری که بیش از 60 درصد مصرف‌کنندگان این قشر اظهار کردند مواد را برای اولین‌بار از هم‌سالان خود گرفتند.

کشف 70 میلیون قرص ترامادول وارداتی

به گزارش خبرنگار «اجتماعی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه زنجان، علیرضا جزینی ظهر امروز در همایش نقش مشارکت‌های مردمی در امر مبارزه با موادمخدر با رویکرد خانواده و امنیت اجتماعی، اظهار کرد: در نوع فعالیت‌های این ستاد فراز و نشیب‌هایی وجود دارد، چرا که وقتی وارد مراکز درمانی اعتیاد می‌شویم و جوانی را گرفتار در دام اعتیاد می‌بینیم که باید دوره درمان را بگذرانند، احساس ناراحتی می‌کنیم، از این رو مشارکت مردم در امر مبارزه با موادمخدر حائز اهمیت است که نباید از آن غافل شد.

وی با بیان اینکه سرمایه فکری در این زمینه قابل توجه است، افزود: سرمایه فکری دارای مولفه‌های مختلفی است که سرمایه اجتماعی از شاخصه‌های مهم آن است که در بستر این سرمایه مشارکت مردمی از اهمیت بالایی برخوردار است که ما باید در راستای افزایش این مشارکت گام برداریم، به همین جهت در هفت استان از مردم درخواست کردیم که ایده‌هایی را در این خصوص به ستاد ارسال کنند که 25 هزار ایده از این هفت استان حاصل شد که 70 ایده برتر انتخاب شده تا مورد استفاده قرار گیرد.

جزینی با اشاره به اینکه موادمخدر و حوزه اعتیاد همچون سرطان وضعیت پیش‌رونده دارد، تصریح کرد: اگر نتوانیم با اعتیاد و موادمخدر مبارزه کنیم مشکلات جدی را به دنبال خواهیم داشت، زیرا آمارها نشان می‌دهد که گرایش به سمت مصرف موادمخدر رو به افزایش است که باید با اقدامات پیشگیرانه در برابر آن ایستاد، از این حیث ما در این حوزه دارای سند پیشگیری هستیم که استان زنجان برش استانی خود را از این سند تدوین کرده که باید بر اساس آن پیش برود.

قائم‌مقام دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر عنوان کرد: مبارزه با موادمخدر یک ستیز دائمی و بلند‌مدت است، به طوری که جمعیت آسیب‌پذیر در این حوزه بیشتر جوانان و نوجوانان هستند که کف سنی مصرف‌کنندگان برابر با 15 سال است، لذا یک میلیون و 325 هزار نفر مصرف‌کننده در کشور داریم که باید تمهیدات قابل توجهی در این خصوص اندیشیده شود. همچنین در حال حاضر نگرانی اصلی ما به مصرف روان‌گردان‌ها و موادمخدر صنعتی مربوط می‌شود که بر اساس گزارش سازمان ملل 243 میلیون نفر در سراسر دنیا حداقل یک‌بار مصرف موادمخدر را تجربه کرده‌اند که 60 درصد از آن‌ها حشیش مصرف می‌کنند.

جزینی با اشاره به آمار مربوط به میزان مصرف زنان در این حوزه، یادآور شد: آمارها نشان می‌دهد که میزان مصرف زنان در دو سال گذشته پنج درصد بود که در حال حاضر به بیش از 10درصد افزایش یافته است. همچنین در 11 ماهه گذشته 70 میلیون قرص ترامادول در کشور کشف شده است که همگی آن‌ها وارداتی است، لذا در اینجا مشارکت مردمی و کنترل خانواده‌ها خودنمایی می‌کند، به همین خاطر باید در این فرآیند با مردم صریح صحبت کرد و میزان آگاهی آن‌ها را افزایش داد، چرا که در زمینه مصرف شیشه پروتکل درمانی نداریم و فقط می‌توان با روش‌های درمانی منهای دارو پیشگیری کرد.

این مقام مسوول خاطرنشان کرد: حرکت مبارزه با موادمخدر یک حرکت سیستمی و هوشمند است که دارای تکنولوژی روز و فناوری است، به طوری که قاچاقچیان مواد احساس خستگی نمی‌کنند و سودی برابر 465 میلیارد دلار دریافت می‌کنند، این در حالی است که در داخل کشور قاچاقچیان دو تا سه میلیارد دلار سود به دست می‌آورند، به همین جهت اولین مبارزان در این مسیر مردم هستند که باید با کنار گذاشتن باورهای غلط و کنترل فرزندان خود گام‌های موثری در این زمینه بردارند. در ضمن متولیان امر و مسوولان نیز باید در راستای ایجاد نشاط اجتماعی و پر کردن اوقات فراغت جوانان حرکت کنند و از آموزش مهارت زندگی و نه گفتن غافل نشوند.

در ادامه این مراسم، نقی نصیری دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان زنجان نیز متذکر شد: ما در دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان با تشکیل پنج کمیته مختلف اقدامات مثمرثمری را انجام داده‌ایم، چرا که در حال حاضر 1.5 درصد از جامعه با مسئله اعتیاد گریبان‌گیر هستند، به همین خاطر سعی کردیم برنامه‌های خود را در راستای کاهش این میزان تدوین کنیم که برای آن از خود مردم کمک گرفته شده است، زیرا مصرف مواد آثار سوئی را به خانواده‌ها، امنیت و اقتصاد و فرهنگ ما وارد می‌کند که باید به آن توجه شود.

انتهای پیام


5974444
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور گفت: نجاتگران این جمعیت به بیش از ۱۰ هزار نفر خدمات امدادی ارائه کردند و ۱۲۵۱ نفر را اسکان اضطراری دادند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل بهداشت، بیمه‌های اجتماعی و درمان کمیته امداد، تسهیلات درمانی در نظر گرفته شده در مصوبه تعرفه‌های درمانی سال ۱۴۰۳ توسط دولت را تشریح کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» کیفیت هوای تهران در شرایط قابل قبول قرار دارد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» پسر جوان که در اقدامی هولناک مادرش را به قتل رسانده، در حالی قرار است بزودی پای میز محاکمه بایستد که مدعی است بدگویی‌های پدرش باعث شده تا او از مادرش متنفر شود و دست به جنایت بزند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» چهار زندانی محکوم به مرگ سحرگاه چهارشنبه برای اجرای حکم در زندان قزل‌حصار پای چوبه دار رفتند، اما سه نفر از آنها با دریافت مهلت و قبول درخواست اعاده دادرسی درپرونده‌شان به سلول خود برگشتند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مرد جنایتکار وقتی فهمید همسر اولش از ازدواج او باخبر شده وی را به باغی کشانده و به قتل رساند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس پلیس فتای کشور گفت: بر اساس رصد‌هایی که انجام گرفته است، حدود ۲۰ نفر به دلیل فروش سوال‌های جعلی آزمون سراسری ۱۴۰۳ در فضای مجازی بازداشت شدند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل جوان یک شرکت پخش کننده لوازم بهداشتی و آرایشی در برج بیست طبقه اش در محله کوهک با ۳۷ ضربه چاقو به قتل رسید.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی شهرداری تهران گفت: با توجه به گارانتی ۵ ساله تاکسی‌های برقی جدید نگرانی بابت خدمات پس از فروش آنها وجود نخواهد داشت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» تفاهم‌نامه کمیته سه جانبه قضایی مقابله با تروریسم بین ایران، عراق و سوریه برای مقابله با تروریسم به امضا رسید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است