استانی 14:37 - 28 مهر 1393
آزرمی تأکید کرد:
کرمانشاه – خبرگزاری مهر: معاون سیاسی امنیتی استانداری کرمانشاه با بیان اینکه 42 درصد روستاییان کرمانشاه در روستاهای بالای 500 خانوار جمعیت سکونت دارند، گفت: طرح توسعه روستایی باید از این روستاها آغاز شده تا این روستاها دارای ظرفیت‌های لازم شده و به جای شهرها این روستاها جمعیت‌پذیر شود.

طرح توسعه روستایی کرمانشاه از روستاهای بالای 500 خانوار شروع شود

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌اله آزرمی ظهر دوشنبه در کارگروه توسعه روستایی کرمانشاه با بیان اینکه 42 درصد روستاییان کرمانشاه در روستاهای بالای 500 خانوار جمعیت سکونت دارند گفت: طرح توسعه روستایی باید از این روستاها آغاز شده تا این روستاها دارای ظرفیت‌های لازم شوند.

وی افزود: هم‌ اکنون سه هزار و 100 روستا در استان کرمانشاه وجود دارد که 226 تای آن جمعیتی بالاتر از 500 خانوار دارند و 42 درصد جمعیت روستایی و هفت درصد مساحت‌های روستایی را به خود اختصاص داده‌اند.

آزرمی تاکید کرد: باید طرح توسعه روستایی از این روستاها آغاز شده و به مرور به سایر بخش‌ها برسد تا ابتدا این روستا از ظرفیت‌های موجود بهره مند شوند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری کرمانشاه  هم‌چنین بر فراهم کردن امکانات و زیرساخت ها در روستاهای بالای 500 خانوار تاکید کرد و گفت: باید  علاوه بر بخش کشاورزی زمینه‌های توسعه گردشگری، صنایع دستی، صنایع تبدیلی و.. را در این روستاها گترش داده تا شاهد جمعیت‌پذیری آنها به جای شهرها و حاشیه شهرها باشیم.

وی توسعه روستاها را تنها توسعه عمرانی ندانست و گفت: باید سایر بخشهای اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی نیز در توسعه روستاها تقویت شود تا شاهد مهاجرت روستائیان نباشیم.

آزرمی گفت: مشارکت دهیاری‌ها، بخشداری‌ها و شوراهای اسلامی روستاها در طرح توسعه روستایی بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

وی افزود: گسترش ارائه خدمات بهداشتی در روستاها و هدف‌گذاری‌های اساسی در زمینه توسعه روستایی مهمترین راه رسیدن به اهداف مورد نظر در این زمینه است.

معاون استاندار کرمانشاه خاطرنشان کرد: طرح توسعه روستایی مستلزم همکاری تمام دستگاه‌های اجرایی است که هر کدام می‌توانند به وظایف خاص خود عمل و آن را به مرحله اجرا درآورند.


4993514
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است