استانی 14:53 - 25 آذر 1397

توسعه تعاملات با مراکز دانشگاهی موجب کاهش هزینه های امنیتی می شود

سرهنگ حسین رشیدی در گفتگو با خبرنگار مهر، به مناسبت هفته پژوهش اظهار داشت: یکی از شاخص های توسعه یافتگی سازمان ها و دستگاه های دولتی و غیردولتی، تحقیق، پژوهش و نگاه علمی به نیازهای سازمانی در راستای انجام بهینه وظایف و ماموریت‌ها است. روند فناورانه، هوشیارانه، همراه با نواندیشی و نوآوری به تولید علم و دانش ارزش فوق‌العاده می بخشد و در ایجاد فضای پویای علمی و تحقق ماموریت ها در سازمان، نقش موثری دارد.

وی بیان کرد: توسعه تعاملات پژوهشی با مراکز دانشگاهی و بهره مندی از اندیشه ی نخبگان و فرهیختگان و دانشگاهیان درون و برون سازمانی و حمایت و افزایش توانمندی علمی و پژوهشی کارکنان، منجربه کاهش هزینه های امنیتی و بهبود ارائه خدمات امنیتی و انتظامی به شهروندان می شود.

رئیس دفتر تحقیقات کاربردی فرماندهی انتظامی استان خاطر نشان کرد:چشم انداز تحقیقات و مطالعات ناجا در افق ۱۴۰۴، با اتکای به قدرت لایزال الهی و تکیه بر خرد جمعی حوزه پژوهش و تحقیقات و مطالعات، مجموعه ای پیشرو با هویت اسلامی، انقلابی و ولایی، مظهر اقتدار علمی و دارای جایگاه برتر و الگوی پلیس های منطقه و جهان اسلام در توسعه دانش، تحقیقات و فناوری های حوزه نظم و امنیت، حافظ سرمایه های ملی و تحقیقاتی، برخوردار از مشارکت و تعامل با ظرفیت های علمی کشور و بهره مند از سرمایه های متخصص و دانشی است.

سرهنگ رشیدی یادآوری کرد:تعیین، تولید، مدیریت و ترویج دانش و فناوری های پلیسی نافع، هدف ساز، دقت آفرین و بومی در جهت تصمیم سازی و حمایت از برقراری و ارتقای نظم و امنیت پایدار مهمترین هدف دفتر تحقیقات کاربردی فرماندهی انتظامی استان قزوین است. راهبرد اصلی این دفتر برای حصول به این هدف، توسعه ظرفیتهای تحقیقاتی و مطالعاتی با رویکرد خوداتکایی و استفاده حدا کثری از ظرفیت ها و قابلیت های سازمانی، ملی و فراملی است.

وی تصریح کرد: هفته پژوهش فرصت مغتنمی است برای معرفی عملکرد و فعالیت های گسترده علمی و پژوهشی پلیس است، تا از این طریق با همفکری صاحب نظران، اندیشمندان، دانشگاهیان، معتمدین و سایر اقشار اجتماعی در راستای توسعه امنیت جامعه گام بردارد و با تعامل و همکاری و جلب اعتماد عمومی و مشارکت همه دستگاههای دولتی و غیر دولتی نظم و آرامش برقرار شود.

رئیس دفتر تحقیقات کاربردی فرماندهی انتظامی استان قزوین افزود: لازمه این امر معرفی چهره علمی تخصصی، دانش محوری، حرفه ای، هوشمندی و اخلاق مداری پلیس به عنوان حافظ نظم و امنیت در جامعه است.

سرهنگ رشیدی تصریح کرد: یکی از رویکردهای اصلی ناجا در رسیدن به اهداف فوق، استفاده از راهبردهای علمی و دانش محور در فعالیت های خود می باشد. به همین منظور، سازمان ناجا اقدام به تاسیس مراکز علمی و پژوهشی مختلفی در سطح کلیه یگان های ستادی و اجرایی خود کرده است.

وی اضافه کرد: و در همین راستا دفتر تحقیقات کاربردی فرماندهی انتظامی استان قزوین از سال ۱۳۸۷ فعالیت های علمی و پژوهشی خود را در دو حوزه حوزه عمومی مطالعات(مطالعات مرتبط بانظم و امنیت دراستان و حوزه ویژه مطالعات(مسائل مرتبط بامسئله امنیت و صنعت) آغاز کرده است.

رئیس دفتر تحقیقات کاربردی فرماندهی انتظامی استان قزوین بیان کرد: دفتر تحقیقات کاربردی پلیس قزوین برای پشتیبانی علمی از فعالیت اجرایی و ستادی، با ایجاد تعامل سازنده با دانشگاه ها و مراکز علمی و تحقیقاتی درون سازمانی و برون سازمانی توانسته است در حوزه های تالیف و ترجمه کتاب، انتشار ده ها مقاله علمی و پژوهشی، شرکت در همایش های مختلف، ‌خدمات ارزنده ای برای استقرار نظم و امنیت ارائه کند.

وی عنوان کرد:فصلنامه دانش انتظامی استان قزوین توسط این دفتر منتشر می شود که محققان و پژوهشگران می توانند مقالات علمی خود را در حوزه نظم و امنیت و آسیب های اجتماعی در آن منعکس کنند.

سرهنگ رشیدی در پایان ضمن ضمن ارج نهادن به زحمات تلاشگران سنگر علم و تحقیق، این هفته را به کلیه پژوهشگران درون و برون سازمانی که در پیشبرد اهداف تعالی سازمان ناجا گام برداشته‌ اند تبریک و از همه مراکز علمی و پژوهشی، ‌ محققان، پژوهشگران، استادان و دانشجویان استان برای تعامل و همکاری در فعالیت های دانشی مشترک با دفتر تحقیقات کاربردی فرماندهی انتظامی استان قزوین دعوت به عمل آورد.


10001567
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است