ورزشی 10:00 - 06 اردیبهشت 1396
بررسی احتمال صعود نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا
کار صعود هر چهار نماینده ایران به مرحله بعد لیگ قهرمانان آسیا به بازی‌های هفته آخر کشیده شده است.

خیال راحت استقلال برای صعود/ بیم و امید قرمزها برای جشن صعود ۸۰ هزار نفری در آزادی

به‌ گزارش ‌ایسنا، هفته‌ پنجم مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا، برگزار شد و تیم‌های ایرانی چندان عملکرد خوبی نداشتند. سه تساوی و یک باخت حاصل عملکرد چهار نماینده ایران در هفته‌ پنجم لیگ قهرمانان آسیا بود. به ‌این‌ ترتیب کار صعود تیم‌های ایرانی به هفته‌ آخر کشیده شد، جایی که بازی‌های حساسی انتظار نمایندگان ایران را می‌کشند.

* خیال راحت استقلال برای صعود

استقلالی‌ها بعد از تساوی یک بر یک برابر الاهلی و با توجه به نتیجه‌ تساوی در دیگر بازی گروه، یعنی بازی لوکوموتیو و التعاون، اکنون شانس صعود بالایی به مرحله بعد دارند.

استقلال در بازی آخر خود در مرحله گروهی باید برابر التعاون عربستان قرار گیرد. استقلال در هفته پایانی تنها در صورتی صعود نخواهد کرد که چهار بر صفر از حریف خود شکست بخورد. هر نتیجه‌ای غیر از این شکست سنگین استقلال را به مرحله بعد خواهد رساند.

تیم منصوریان شانس کمی برای صدرنشینی دارد. آنها باید منتظر شکست الاهلی در بازی آخر خود باشند تا با یک برد یا یک تساوی بتوانند صدر جدول رده‌بندی را تصاحب کنند که بعید است تیم اماراتی از این فرصت بهره نبرد.

** حریف احتمالی

در صورتی  که استقلال تیم اول گروه شود باید با تیم دوم گروه C بازی کند که هنوز مشخص نیست که چه تیمی است. در حال‌ حاضر العین و الاهلی عربستان تیم‌های اول و دوم گروه C محسوب می‌شوند.

* جشن صعود اهوازی‌ها در خانه

استقلال خوزستان بعد از تساوی ارزشمند برابر الفتح عربستان که با گل ‌دقیقه ۹۰ سلمان بحرانی به دست آمد، با هشت امتیاز در رده دوم جدول رده‌بندی قرار گرفته است. رسیدن استقلال به صدر جدول به هیچ وجه امکان پذیر نیست و این تیم باید تلاش کند به عنوان تیم دوم به مرحله بعد صعود کند. یک تساوی هم در هفته‌ پایانی باعث خواهد شد استقلال خوزستان راهی مرحله بعد لیگ قهرمانان آسیا شود. آنها در بازی آخر خود در خانه میزبان الجزیره امارات، تیم قعرنشین جدول رده‌بندی هستند.

** حریف احتمالی

استقلال خوزستان در صورت صعود به مرحله بعد باید برابر الهلال عربستان دیدار کند.

* کار سخت ذوبی‌ها برای صعود

در بین تیم‌های ایرانی ذوب آهن اصفهان کار سختی برای صعود به مرحله بعد لیگ قهرمانان آسیا خواهد داشت. این تیم بعد از شکست ناباورانه برابر العین اکنون با هفت امتیاز در رده سوم گروه خود قرار دارد و تنها در صورتی می‌تواند جواز صعود به مرحله بعد را به دست بیاورد که در بازی پایانی الاهلی عربستان را در عمان شکست دهد. در دیدار رفت ذوب آهن برابر این تیم عربستانی با نتیجه‌ دو بر یک شکست خورد.

** حریف احتمالی

تیم فوتبال ذوب آهن در صورت صعود به عنوان تیم دوم گروه باید با صدرنشین گروه نخست لیگ قهرمانان آسیا بازی کند که در حال‌ حاضر الاهلی امارات است.

* ترس و دلهره در آزادی برای صعود ۸۰ هزار نفری

کار پرسپولیس برای صعود به مرحله بعد لیگ قهرمانان آسیا، بستگی به نتیجه‌ همزمان دیگر دیدار گروه خواهد داشت. شاگردان برانکو اگر می‌خواهند به عنوان تیم دوم به مرحله بعد صعود کنند باید حتما الوحده امارات تیم قعرنشین گروه را در خانه شکست دهند و منتظر باشند از دیدار همزمان خبرهای خوشی برسد.

در بازی همزمان الریان قطر با الهلال عربستان بازی می‌کند. در صورتی که الریان بتواند بازی را با برد به پایان برساند، صرف نظر از نتیجه‌ بازی تیم فوتبال پرسپولیس با الجزیره راهی مرحله بعدی خواهد شد. البته امکان تبانی در این بازی خیلی کم به نظر می‌رسد، چون در صورت شکست الهلال این تیم صدر جدول رده‌بندی را واگذار خواهد کرد و بعید است که تیم عربستانی بخواهد از این امتیاز بگذرد و باید این انتظار را داشت که شاگردان رامون دیاز با تمام قدرت برابر الریان به میدان بروند.

** حریف احتمالی

تیم فوتبال پرسپولیس در صورت صعود به مرحله لیگ قهرمانان آسیا باید در دو بازی رفت و برگشت برابر لخویای قطر قرار گیرد که بازی رفت در ورزشگاه آزادی و بازی برگشت در قطر خواهد بود.

انتهای پیام


9043704
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مالک باشگاه تراکتور درباره وضعیت انتخاب سرمربی جدید این تیم و عملکرد سرخپوشان تبریزی در لیگ برتر توضیحاتی را بیان کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مربی تیم فوتبال استقلال گفت: سه امتیاز بازی فردا می‌تواند خیلی به ما کمک کند و تلاش می‌کنیم با تمرکز کامل به این سه امتیاز دست پیدا کنیم.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم ملی فوتسال کشورمان نخستین دیدار خود در جام ملت‌های فوتسال آسیا ۲۰۲۴ را با پیروزی مقابل افغانستان پشت سر گذاشت.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» امین میرزازاده به عنوان برترین فرنگی کار سال ۲۰۲۳ آسیا و پژمان درستکار به عنوان برترین مربی سال آسیا انتخاب شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» پیشکسوت تیم فوتبال صنعت نفت آبادان گفت: به نظرم شانس برد پرسپولیس نسبت به صنعت نفت روی کاغذ بیشتر است.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» بانوی ملی پوش اسکیت هنری گفت: رشته اسکیت هنری خیلی جای پیشرفت دارد و می‌توانیم مدال بیشتری کسب کنیم.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مسابقات هفته بیست و چهارم لیگ برتر فوتبال با انجام ۳ دیدار امروز (پنج شنبه) در شهر‌های مختلف برگزار می‌شود.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» رئال مادرید با عبور از منچسترسیتی در ضربات پنالتی، به نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا صعود کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم شباب الاهلی با وجود گلزنی سعید عزت اللهی شکست خورد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم پورتو موفق شد در شب گلزنی طارمی به فینال جام حذفی پرتغال صعود کند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است