بین‌الملل 12:27 - 05 آذر 1393
تهران- ایرنا- به گفته یک ژنرال آمریکایی، ارتش این کشور در نظر دارد 150 دستگاه تانک و زره پوش را در تعدادی از کشورهای اروپای شرقی مستقر کند.

به گزارش روز چهارشنبه خبرگزاری فرانسه، ژنرال 'بن هاجز' (Ben Hodges) از فرماندهان ارشد ارتش آمریکا که در حال حاضر در استونی مستقر است، اعلام کرد ارتش کشورش در نظر دارد حدود 150 دستگاه تانک و خودرو زرهی را در تعدادی از کشورهای عضو پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) و از جمله در چند کشور اروپای شرقی مستقر کند.



بر پایه این گزارش، این تصمیم در راستای اجرای طرح موسوم به 'راه حل آتلانتیک' و به منظور رفع نگرانی کشورهای حوزه دریای بالتیک و بویژه لهستان از اقدامات نظامی روسیه در اوکراین، اتخاذ شده است.



این مقام نظامی آمریکایی با اشاره به این که علاوه بر استقرار تانک ها، نیروهای زمینی نیز طی چند ماه برای مشارکت در رزمایش های مشترک در این کشورها اعزام خواهند شد، اعلام کرد: تاکنون نزدیک به 50 دستگاه خودروی زرهی در این کشورها مستقر شده اند. همچنین حدود یکصد دستگاه تانک 'آبرامز ام یک' (Abrams M1 )، خودروهای رزمی 'بردلی' Bradley) ) و نیروهای آمریکایی آماده خواهند بود تا در آلمان و احتمالا سایر مناطقی که آمریکا در اجرای تمرین های نظامی با ناتو مشارکت داشته باشد، مستقر شوند.



وی که به تازگی در راس نیروهای آمریکایی مستقر در اروپا قرار گرفته است، اعلام کرد: نیروهای نظامی پس از اجرای رزمایش به کشور خود باز می گردند اما تجهیزات در محل باقی می ماند.



هاجز همچنین عنوان کرد: اقدام روسیه در ضمیمه کردن کریمه به خاک خود و حمایت این کشور از شورشیان جدایی طلب در شرق اوکراین، نگرانی های زیادی را در منطقه ای که سال ها تحت تسلط اتحاد جماهیر شوروی سابق قرار داشته، ایجاد کرده است؛ همین امر به استقبال کشورهای عضو ناتو از استقرار نظامیان آمریکایی منجر شده است.



بر پایه این گزارش، 29 هزار نظامی آمریکایی به طور دائم در آلمان، ایتالیا و بلژیک مستقر هستند اما واشنگتن به عنوان ارسال پیام برای روسیه، بطور موقت تعداد این نیروها را در منطقه افزایش داده است.



اروپام ** 9053**1485** 1337

انتهای پیام /*


5275813
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در پی وزش باد شدید از صحرای بزرگ آفریقا به سمت یونان، شهر آتن در غباری نارنجی رنگ فرو رفت.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک مقام وزارت امور خارجه چین با اشاره سفر وزیر خارجه آمریکا به پکن گفت مدیریت تعارضات همیشگی در روابط پکن- واشنگتن هدف دیدارها در این میزبانی است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس‌جمهور ترکیه و وزارت خارجه قطر هر دو گزارش‌هایی مبنی بر اینکه دوحه قصد دارد رهبران حماس را اخراج کند، رد کرده‌اند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» پس از ارائه گزارش‌های مستقل پیرامون رفع اتهام از آنروا، آلمان کمک‌رسانی به آنروا را از سر گرفت.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» کره جنوبی از پایگاهی در نیوزیلند نانوماهواره خود را با هدف رصد شبه جزیره کره پرتاب کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس‌جمهوری روسیه در پیامی ویدیویی خطاب به شرکت‌کنندگان در دوازدهمین اجلاس بین‌المللی مقام‌های عالی امنیت در سن‌پترزبورگ اعلام کرد: روسیه آماده همکاری نزدیک با همه شرکای ذی‌نفع در تامین امنیت جهانی و منطقه‌ای در شکل‌گیری نظم جهانی چندقطبی ج...
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سناتور‌های ارشد جمهوری‌خواه از دولت جو بایدن خواسته‌اند نیرو‌های پلیس فدرال را برای سرکوب دانشجویان اعزام کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دفتر نخست‌وزیری جامائیکا از تصمیم کشورش برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» روزنامه چاپ ترکیه با اشاره به سفر ماه آینده اردوغان به آمریکا از سنگ اندازی اسرائیل برای لغو آن خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سردبیر روزنامه لبنانی الاخبار در سخنانی پاسخ تنبیهی ایران به رژیم صهیونیستی را بخشی از نبرد جاری علیه رژیم صهیونیستی در منطقه ارزیابی کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است