اجتماعی 21:11 - 05 اردیبهشت 1398
فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه از سال گذشته تصمیمات مناسبی در راستای حمایت از معلولان خدمتی انجام شده است، گفت: امیدواریم با یک برنامه ریزی منسجم توجه بیشتری به این عزیزان و خانواده‌های محترمشان که بار بیشتری از زحمات به دوش آنها است، برداریم.

سردار اشتری: معلولان خدمتی هرگز فراموش نمی‌شوند/ تلفات سوانح رانندگی فروردین 30 درصد کاهش داشت

به گزارش ایسنا، سردار حسین اشتری در گردهمایی پیشکسوتان فداکار نیروی انتظامی، با بیان اینکه از سال گذشته تصمیمات مناسبی در راستای حمایت از معلولان خدمتی گرفته شده است، به برگزاری جلسات با بنیاد شهید و امور ایثارگران اشاره و بیان کرد: درصدد هستیم همکارانی را که حین انجام وظیفه دچار حادثه می‌شوند را به عنوان جانباز تلقی کنیم که در این رابطه جلساتی با بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شده است البته بخشی از این موضوع با مذاکرات انجام شده و مقداری نیز در دست اقدام است.

وی با بیان اینکه در نیروی انتظامی حدود ۴ هزار معلول خدمتی وجود دارد، افزود: متأسفانه از این تعداد ۹۱ نفر ضایعه نخاعی و مغزی و حدوداً ۲ هزار نفر معلولیت بالای ۵۰ درصد دارند.

عالی‌ترین مقام انتظامی کشور اضافه کرد: طبق احادیث و روایات محکم ما، کسی که با نیت خالص برای امرار معاش از خانه خود خارج شود و در این میان اتفاقی برای او پیش آمده و فوت کند، شهید محسوب می‌شود؛ قطعاً عزیزان معلول خدمتی نیز این اجر و پاداش را خواهند داشت و نگاه دینی و الهی به این موضوع نشان می‌دهد که همان پاداش را نیز خواهند برد.

فرمانده ناجا با بیان اینکه این دومین دوره برگزاری گردهمایی برای معلولان خدمتی است، اضافه کرد: طبق برنامه ریزی های انجام شده این کار را طبق روال انجام می‌دهیم و عزیزان معلول خدمتی بدانند که به هیچ عنوان از نظر سازمان نیروی انتظامی فراموش نشده و نخواهند شد و ما در حد توان وظیفه داریم در خدمت این عزیزان بوده و به مشکلات آنها رسیدگی کنیم.

سردار اشتری اضافه کرد: در تلاشیم اقدامات خوبی در راستای خدمات رسانی به معلولان خدمتی انجام بگیرد و با راه اندازی یک سامانه برای ارتباط با آنها بتوانیم بانک اطلاعاتی این عزیزان را در اختیار داشته باشیم.

فرمانده ناجا در ادامه با تقدیر و تشکر از خانواده‌های این عزیزان که بیشتر از خود معلول بار زحمت بر روی دوششان می‌باشد، اضافه کرد: انصافاً پرستاری کار سختی است و امیدواریم همه این عزیزان با تأسی از پرستار صحرای کربلا بانو حضرت زینب (س) و ائمه نگاه بلند و هدف معنوی را در پیش گرفته و کار برایشان آسان شود.

وی با تشکر از همه پدران، مادران و همسران معلولان خدمتی، اظهار امیداری کرد: پاداش معنوی خدمت رسانی به این عزیزان ذخیره‌ای برای آخرت و برکت در زندگی این افراد باشد.

سردار اشتری افزود: تمام سعی و تلاش خود را به کار خواهیم گرفت تا کمتر کسی در حوادث دچار معلولیت خدمتی شود ولی به فرموده مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) "سازمان عظیم نیروی انتظامی با هیچ سازمان و ارگانی قابل مقایسه نیست و همیشه به نوعی در حال انجام مأموریت می‌باشد".

عالی‌ترین مقام انتظامی کشور با بیان اینکه انجام برخی مأموریت‌ها از جمله مبارزه با اشرار و قاچاقچیان مسلح مواد مخدر اجتناب ناپذیر است، اظهار کرد: کارکنان ما به نوعی در معرض خطر و آسیب قرار دارند و ما باید کاری کنیم سرمایه عظیم نیروی انتظامی که همانا نیروی انسانی آن است، کمتر آسیب ببینند که خوشبختانه اقدامات صورت گرفته و بررسی آمارها نشان دهنده این موضوع است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به کاهش ۳۰ درصدی جان باختگان سوانح رانندگی در فروردین ماه امسال اشاره کرد و گفت: همان گونه که ما تمام برنامه‌ها و سعی خود را به کار می‌گیریم تا مردم در جاده‌ها آسیب نبینند باید در سازمان خودمان نیز همان گونه عمل کنیم و در این راستا آماده استفاده از تجربیات عزیزان آسیب دیده حین انجام وظیفه هستیم و تا ببینیم چگونه می‌توان جلوی برخی از حوادث را بگیریم و این موضوع برای ما یک ضرورت است.

فرمانده ناجا خاطر نشان کرد: گرچه اتفاقات به اراده خداوند صورت می‌پذیرد ولی گاهی مواقع می‌توان از برخی حوادث پیشگیری کرد.

سردار اشتری خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) همواره توجه به اقشار مختلف در نیروی انتظامی را که از کارکنان، بازنشستگان، جانبازان، شهدا، معلولان خدمتی و … ضروری می‌دانند و از این بابت خدا را شاکریم که با وجود همه مشغله کاری ایشان به سربازان خود در نیروی انتظامی تا این اندازه اهمیت می‌دهند و این به نوعی برای ما پشتیبانی مادی و معنوی محسوب می‌شود.

فرمانده ناجا در پایان با اشاره به اینکه همه کارکنان برای ما یکسان هستند، اضافه کرد: وظیفه داریم به وضعیت معیشتی همه کارکنان توجه داشته و امیدواریم بتوانیم قدم‌هایی در این راستا خصوصاً برای معلولان خدمتی برداریم؛ ان شاءالله دعای خیر شما و خانواده‌هایتان برای خدمت رسانی بیشتر ما به شما باشد و همه اعمال مورد رضای خداوند متعال و امام زمان (عج)، حضرت امام رضا (ع) و نایب بر حقش امام خامنه ای عزیز قرار گیرد.



انتهای پیام


10111328
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از آتش سوزی گسترده در یک انبار کالا در جنوب تهران خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان حج و زیارت از واریز ارز مورد نیاز حج تمتع۱۴۰۳ از سوی بانک مرکزی به حساب این سازمان خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با اشاره به سیلاب‌های بهاری اخیر که در برخی از استان‌های کشور به وقوع پیوسته است، گفت: درس آموخته‌های این مخاطره، در مدیریت بهتر بحران‌های احتمالی ناشی از آب در پایتخت استفاده می‌شود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون درمان سازمان تأمین‌اجتماعی از پرداخت ۲۲۰۰ میلیارد تومان دیگر از مطالبات مراکز دانشگاهی طرف قرارداد این سازمان در سراسر کشور خبر داد. علاوه بر این پرداخت، در هفته جاری نیز ۲۲۵۰ میلیارد تومان از مطالبات داروخانه‌ها، پزشکان و مراکز طرف ق...
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» نشست مشترک معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و پلیس راهور پایتخت برای بررسی مسائل مربوط به حمل و نقل پایتخت برگزار شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه از برگزاری آزمون استخدامی شورا‌های حل اختلاف در سال جاری خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس آگاهی گفت: همکاران من در پایگاه یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ به تازگی موفق به کشف پرونده اذیت و آزار و اخاذی از زنان شدند که نقطه شروع آن شبکه اجتماعی اینستاگرام بوده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر کشور از پروژه شهید بروجردی در منطقه ۱۸ بازدید کرد و در جریان آخرین وضعیت آن قرار گرفت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» همزمان با هفته زمین پاک پویش فرهنگی «زنده‌باد درخت» در فضای تبلیغات شهری تهران اجرا شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون استاندار تهران گفت: میزان خودکفایی تولید مرغ در استان تهران از ۴ درصد به ۱۲ درصد رسیده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است