استانی 10:37 - 25 بهمن 1394
کارشناس واحد مبارزه با بیماری‌های شبکه‌ی بهداشت و درمان شهرستان تاکستان ضعف فرهنگ سلامت را یکی از 4 مشکل اصلی در حوزه سلامت برشمرد.

ضعف فرهنگ، از مشکلات حوزه سلامت

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قزوین، «وستا وحدتی‌راد»، کارشناس واحد مبارزه با بیماری‌های شبکه بهداشت و درمان شهرستان تاکستان، گذر جمعیتی، تغییر سیمای بیماری‌ها و بی‌عدالتی در نظام سلامت را سه مشکل دیگر این حوزه دانست.

وی افزود: مسأله مهم در ضعف فرهنگ سلامت، پُرخوری و کم‌تحرکی افراد است که به آموزش عمومی جامعه نیاز دارد تا مردم در سبک زندگی خود تغییر ایجاد کنند.

وحدتی‌راد تصریح کرد: در موضوع گذر جمعیتی، با توجه به تغییر سیمای جمعیتی کشور، در آینده با قشر عظیمی از سالمندان روبرو می‌شویم که حوزه‌ی سلامت باید برای تندرستی این افراد، برنامه داشته باشد.

کارشناس واحد مبارزه با بیماری‌های شبکه بهداشت و درمان شهرستان تاکستان خاطرنشان کرد: معضل بهداشتی دیگر، تغییر الگوی بیماری‌ها از واگیر به سمت غیر واگیر است.

وی با بیان این‌که سرطان از بیماری‌های غیر واگیر است، گفت: این بیماری در بیش از 200 حالت مختلف دیده می‌شود.

وحدتی‌راد خاطرنشان کرد: سبک زندگی، استعمال دخانیات، مصرف الکل، ژنتیک، سن زیاد، محیط، عفونت‌ها، هورمون‌ها، نوع شغل و جنسیت در ابتلای برخی به گونه‌هایی از سرطان‌ها نقش دارد.

دخانیات و غذای ناسالم، عامل 65 درصد سرطان‌ها

کارشناس واحد مبارزه با بیماری‌های شبکه بهداشت و درمان شهرستان تاکستان، مصرف الکل و دخانیات را عامل بیش از 30 درصد از بروز سرطان‌ها دانست و گفت: غذای ناسالم نیز بین 30 تا 35 درصد از علل ابتلای افراد به سرطان‌ها است.

وی افزود: عوامل عفونی در 10 تا 20 درصد و عوامل شغلی و آلودگی‌های محیطی، به‌صورت ترکیبی 3 درصد علل سرطان‌ها را به خود اختصاص داده است.

این کارشناس تصریح کرد: افزایش سن، عامل مهمی در بروز سرطان‌هاست.

وحدتی‌راد، با بیان این‌که کمتر از 7 تا 15 درصد سرطان‌ها به‌علت ارث بروز می‌کند، یادآور شد: به‌طورکلی، مردان بیش از زنان در معرض ابتلا به سرطان قرار دارند.

انتهای پیام


7681946
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است