وبگردی 10:59 - 10 شهریور 1393
یک بام و دو هوای اصلاح طلبی ؛
نگاهی به نیم صفحه اول دو روزنامه اصلاح طلب از خط فکری همسو اما آشفته این جریان در برابر موج استقلال طلبی بدنه اصلاحات حکایت دارد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، امروز  روزنامه اعتماد طی مصاحبه ای با  رسول منتجب نیا ، پیشنهادی  نخ نما شده را به عنوان ایده ای تازه از سوی قائم مقام حزب اعتماد ملی مطرح کرد .

 تئوری تشکیل  حزب فراگیر اصلاح طلبان،  برای جلوگیری از شکافهایی که هر لحظه در این جریان بیشتر و بیشتر می شود مطرح شده است . از یک طرف صحبت از حزبی است که عارف به دنبال آن است و از دیگر سو صادق خرازی به پرچمداری ندا برخواسته است ، مشارکتی های منحله هم در پی سازو کاری برای نفوذ در قدرت هستند و عده ای هم که سر خود را این وسط بی کلاه می بییند .









آفتاب یزد هم در گفت و گو با فیاض زاهد ، تشکل تازه تاسیس ندا را مورد بررسی قرار داده و تلویحا بر لزوم بازنگری  جریان اصلاح طلبی اشاره کرده است . البته در عین حال تاکید کرده است که  صادق خرازی و اطرافینش مدعی اصلاح طلبی هستند در صورتی که اصلاح طلبی  صاحب دارد !



البته فیاض زاهد به این سوال که صاحب اصلاح طلبی کیست پاسخی نداده است ، همانگونه که منتجب نیا در گفت گوی تفصیلی خود به این موضوع که در حزب فراگیر پیش نهادی چه کسی سردمدار خواهد بود اشاره نکرده است و تنها شورای هماهنگی اصلاحات را به عنوان مرجع تشکیل این حزب معرفی کرده است .

حزب فراگیر اصلاح طلبان  یاد آور  عقبه 10 سال پیش این جریان است ، سال83 و  84 که اصلاح طلبان در اوج قدرت و خود باوری قرار داشتند، مصطفی معین خود را داعیه دار تشکیل جبهه دموکراسی خواهی معرفی کرد  و مدعی شد که می تواند تمام نیروهای به اصطلاح دموکراسی خواه را گرد هم بیارود ، اما در عمل از همه این جبهه  به جز چند جلسه در سطح افراد رده پایین چند تشکل چیز دیگری دیده نشد .











سوال اینجاست که چگونه می توان اصلاح طلبانی را که هر کدام خود را برتر از گروه و حزب  دیگر می بینند  ذیل یک تشکل واحد گرد هم آورد و دبیرکل و دفتر سیاسی و شورای مرکزی چنین حزبی چه کسانی خواهند بود  و در نهایت اگر بناست این حزب از وزارت کشور  مجوز بگیرد ، مرزبندی  آن  با جربان فتنه چگونه است ؟

حزب فراگیر اصلاحات هم عجیب بوی سودای 84 مصطفی معین را می دهد و آن گونه که از شواهد بر می آید یا اصلا تشکیل نخواهد شد و یا اصلا فراگیر نخواهد بود !


4616454
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار وبگردی

وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» حشاشین مصداق کاملی از همان چیزی‌ست که از آن به‌عنوان پروژه از آن خودسازی و جعل حقیقت در راستای تاریخ‌سازی نام بردم؛ سریالی که بر مبنای مفاهیم خاصه جریان قدرت غرب و با بودجه مستقیم صهیونیست‌ها در سینمای به اصطلاح مصر ساخته و پرداخته می‌شود. ...
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» استعفای هالیوا، ارتباط بیشتری با یک شکست دیگر رژیم صهیونیستی دارد.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» عفاف و حجاب سبب قدرت شده و بانوان زیادی با رعایت حجاب، در عرصه‌های مختلفی موفق شدند و در مسیر پیشرفت گام برداشتند.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» روایت‌هایی دست اول از یک اتفاق مرموز که در نوروز سال ۷۷، روستای آبکار علیا را با همه ساکنانش ناپدید کرد.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» نخست وزیررژیم اشغالگرصهیونیستی و کابینه جنگ، روز به‌روز ازاهداف تعیین شده خود درجنگ غزه دورترمی‌شوند. همین موضوع سبب شده تا سناریوی دیگری نیز ازسوی تحلیلگران منطقه و حوزه روابط بین‌الملل مد نظر قرار گیرد.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور قرار است در سفر به سریلانکا طرح عظیم و چندمنظوره «اومااویا» که ساخت ایران است را افتتاح کند.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» «یک زن فلسطینی که غرق ماتم است جسد خواهرزاده‌ اش را در آغوش گرفته است» این عکس که توسط محمد سالم گرفته شده است عکس خبری سال ۲۰۲۴ شد.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» انگ اجتماعی هرگونه نگرش منفی، پیش‌داوری و تعصب یا باور‌های غلط مرتبط با ویژگی‌ها یا شرایط خاص افراد جامعه را شامل می‌شود.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» عملیات طوفان الاقصی نیز به مانند تمام نبرد‌های سرنوشت ساز تاریخ سبب صعود و سقوط افراد بسیاری از هرم قدرت در سرزمین‌های اشغالی شده است.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» ازجمله اهداف واشنگتن از وتوی عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد، حذف جنبش مقاومت فلسطینی حماس از عرصه قدرت است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است