ورزشی 12:51 - 01 مرداد 1397

سلطانی‌فر: تجیهزات دوچرخه‌سواری به زودی از گمرک ترخیص می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان به همراه رضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک امروز دوشنبه با حضور در کمپ دوچرخه سواری استادیوم آزادی از اردوی رکابزنان بازدید کرده و با مسئولین، مربیان و ورزشکاران گفتگو کردند.

در حاشیه این بازدید، خسرو قمری رئیس فدراسیون دوچرخه سواری توضیحاتی را در مورد شرایط تمرینات رکابزنان، برگزاری اردوها و تجهیزات موجود در فدراسیون به وزیر ورزش ارائه کرد. همین طور وزیر ورزش و رئیس کمیته ملی المپیک با ورزشکاران به صحبت پرداختند.

وزیر ورزش و جوانان در حاشیه این بازدید در گفتگو با خبرنگاران گفت: در ادامه بازدیدهای مشترک من و رئیس کمیته ملی المپیک به اردوی رکابزنان آمده ایم. تقریبا هر هفته ۳ تا ۴ بازدید از اردوهای ورزشکاران برای حضور در جاکارتا داشته ایم. یکی از رشته هایی که تحلیل ویژه روی آن داریم و با توجه به وضعیت موجود امکانات و شرایط می توان گفت وضعیتشان مطلوب است، دوچرخه سواری است.

وی افزود: دوچرخه سواری با داشتن رشته هایی چون کوهستان، پیست و جاده تعداد مدال های خوبی در آسیا و المپیک دارند. در ۴۰-۳۰ گذشته افتخارات خوبی کسب شده و اشتیاق خوبی در جوانان برای پرداختن به این رشته به وجود آمده است. امیدواریم منسجم تر از قبل و با برنامه ریزی بهتر کسب افتخارات آسیایی، قاره ای و جهانی که دور از دسترس نیست، به دست بیاید.

وزیر ورزش خاطرنشان کرد: ما در بخش سخت افزاری رشته دوچرخه سواری ۴ پیست فعال داریم و ۳ پیست نیز در حال احداث است. پیست کرمان که تقریبا آماده است. پیست رشت که کارهای ساخت آن تا پایان سال به اتمام می رسد و پیست سرپوشیده چوبی ساری را داریم که بسیار  پیست جالبی است و امیدواریم در یک سال و نیم آینده تکمیل و به بهره برداری برسد. در این صورت از نظر پیست و سخت افزاری وضعیت دوچرخه سواری مطلوب می شود.

وی ادامه داد: یکی از دغدغه های رکابزنان تامین تجهیزات است که بسیار هم گران است. کنار آمادگی جسمانی خوب، یک رکابزن نیاز به تجهیزات خوب دارد. ما نگاهمان باید بلندمدت تر باشد. در جاده و کوهستان شرایط مناسب است، در اینچئون دوچرخه سواری یک طلا، یک نقره و یک برنز به دست آورد، آنچه به ما قول داده اند افزایش این تعداد مدال به ۵ نشان است.

سلطانی فر با بیان اینکه با هماهنگی کمیته المپیک و وزارت ورزش، آرامش خوبی در ورزش برقرار شده است گفت: امیدواریم که رشته دوچرخه سواری بتواند نتایج خوبی در جاکارتا بگیرد. تجهیزاتی خریداری شده که در گمرک است و امیدواریم سریع تر تحویل شوند. نگاه ما این است که نیازهای بچه ها تامین شود. البته شرایط ارزی موجود هم مانع است ولی با همه محدودیت ها نگذاشتیم مشکلات حادی به وجود آید و تلاش می شود بقیه تجهیزات نیز ظرف چند روز آینده از گمرک ترخیص شود.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا ساخت پیست چوبی در شهر ساری از لحاظ شرایط آب و هوایی مناسب است، گفت: اصلا باید این پیست در آن مکان باشد، چرا که شرایط جوی می تواند به وضعیت موجود و تمرینات رکابزنان کمک کند.  

وزیر ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: طبق ارزیابی هایی که از رشته های مختلف و رشته دوچرخه سواری داشته ایم، فکر می کنم دوچرخه سواری در المپیک ۲۰۲۰ می تواند روی سکو باشد و این مسئله دور از ذهن نیست. در این چند سال خوب کار کرده اند و تجهیزات و امکانات خوبی نیز برای آنها فراهم شده است.


9851032
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر تیم فوتبال سپاهان اصفهان گفت: در صورت تکرار اتفاقات مشابه بازی قبل مقابل تراکتور، تیم را از زمین بیرون می‌کشیم.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم فوتبال پرسپولیس، تمرین پنج‌شنبه را در ورزشگاه شهید کاظمی با حضور هواداران برگزار کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» در پایان رقابت‌های بوکس جاده ابریشم باکو، ملی پوشان ایران به دو مدال نقره و دو برنز دست یافتند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» باشگاه استقلال که به دلیل دادن ضمانت به سانتاکلارای پرتغال پنجره نقل‌وانتقالاتی خود را بسته می‌بیند، خطری از این بابت احساس نمی‌کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» ملی‌پوش دسته فوق سنگین وزنه‌برداری ایران گفت: مطمئن هستم اگر با آمادگی کامل و روحیه خوب راهی المپیک شوم، اتفاق‌های خوبی را رقم خواهم زد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مریم طوسی دونده کشورمان در جریان برگزاری مسابقات دوومیدانی جایزه بزرگ آفریقای جنوبی در ماده ۲۰۰ متر نایب قهرمان شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» میرزایی بازیکن تیم فوتبال استقلال تهران که به دلیل مصدومیت از ابتدای فصل بازی‌های را از دست داده بود بعد از بهبود هم نمی‌تواند برای استقلال بازی کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» داور مشهور مسابقه قویترین مردان ایران از پیشنهاد رشوه در دوران برگزاری این مسابقات خبر داد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم‌های بسکتبال شهرداری گرگان و الشرطه عراق در دیدار رفت از مرحله نیمه نهایی سوپر لیگ بسکتبال غرب آسیا به مصاف هم می‌روند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم‌های بسکتبال شهرداری گرگان و الشرطه عراق در دیدار رفت از مرحله نیمه نهایی سوپر لیگ بسکتبال غرب آسیا به مصاف هم می‌روند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است