استانی 16:56 - 12 اردیبهشت 1395
فرماندار نوشهر گفت: مشکل آب شرب برخی مناطق نوشهر در شهر و روستا با حضور گردشگران و خوش نشین‌ها تشدید می‌شود.

تشدید مشکل کمبود آب شرب در نوشهر

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه مازندران، علی شادمان در حاشیه جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان در جمع خبرنگاران با اشاره به مشکلات کمبود آب شرب در بخش مرکزی نوشهر اظهار کرد: این شرایط در طول چندین سال وجود داشته و در حال حاضر بیشتر نمایان شده است.

وی افزود: اگر زیرساخت‌ها در گذشته به درستی ایجاد می‌شد امروز دیگر مشکلات آب در بخش مرکزی نوشهر وجود نداشت. پیگیری‌ها در سطح اجرایی شهرستان نوشهر در حال انجام است. روستاهایی که تحت پوشش آب و فاضلاب روستایی قرار ندارند باید در اختیار این سازمان قرار گیرند تا با مدیریت بخش دولتی برنامه‌ریزی مناسب صورت گیرد.

شادمان درباره علت برطرف نشدن مشکل آب شرب بخش مرکزی نوشهر، توضیح داد: در برخی روستاها، جمعیت غیربومی‌ها بیش از جمعیت آن روستاست که در خارج از بافت روستا ساکن شده‌اند اما مجوز ساخت ندارند و در هر صورت در گذر زمان و به اشکال مختلف، خدمات آب را از روستا گرفته‌اند.

وی اضافه کرد: در جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان نوشهر برای رفع مشکل کمبود آب شرب روستاهای بخش مرکزی در زمان افزایش جمعیت ناشی از حضور مسافران و گردشگران تمهیدات لازم اندیشیده شد تا در زمان تعطیلات مشکل کمبود آب شرب به حداقل ممکن برسد.

این مسئول با تاکید بر اینکه باید جلوی هر گونه ساخت و سازغیرمجاز در بخش مرکزی با جدیت گرفته می‌شود، تأکید کرد: غیربومی‌هایی که در گذشته بدون مجوز اقدام به ساخت‌وساز کردند و اکنون از امکانات منطقه مانند آب شرب استفاده می‌کنند باید در تأمین هزینه‌های آب مشارکت کنند.

فرماندار نوشهر با بیان اینکه باید مسیر آب در بستر رودخانه‌ها که بر اثر طغیان دچار انحراف شده است به مسیر اصلی خود بازگردد، ادامه داد: در این جلسه برنامه‌ریزی‌ها و تدابیر لازم برای پیشگیری از بروز حوادث در زمان بحران اندیشیده شد و راهکارهای مورد نیاز ارائه شد.

شادمان با اشاره به جمعیت 130 هزار نفری نوشهر، گفت: امکانات موجود در شهرستان نوشهر برای جمعیت بومی در نظر گرفته شد اما با همین ظرفیت، به دلیل گردشگر پذیر بودن آن، خدمات ملی ارائه می‌دهد و بنابراین باید به نوشهر به صورت ملی نگریسته شود و مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام


7860347
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» سرپرست معاونت طرح‌های اشتغالزایی اشتغال محور بنیاد برکت گفت: ۵ طرح اشتغالزایی خرد از جمله نانوایی تمام اتوماتیک، کارواش و قالیشویی، نیروگاه خورشیدی متمرکز و.. با ظرفیت ایجاد اشتغال برای ۵۸ نفر در شهرستان کاشان به بهره برداری رسید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ سه شنبه ۲۸ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است