گوناگون 04:30 - 10 اسفند 1395
ستاد توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در ماه‌های باقیمانده این دوره مدیریت شهری با شبکه‌سازی‌ و ثبت سازمان مردم‌نهاد باشگاه توان‌یاران، امکان ادامه فعالیت را توسط زنان سرپرست خانوار فراهم خواهد کرد.

فهیمه فیروزفر روزگذشته در نشست خبری دهمین جشنواره زنان و تولید ملی با اعلام این خبر گفت: سازمان مردم‌نهادی مانند باشگاه توان‌یاران می‌تواند هم در بحث مددکاری و هم آموزش، گام‌های مثبتی بردارد. بر همین اساس قرار است تا خردادماه سال آینده نرم‌افزاری را تهیه کنیم که در آن ستاد توانمندسازی به تمامی افراد معرفی شود.

کسانی که اطلاعات نزد ما دارند رمز عبور و نام کاربری دریافت می‌کنند و با وارد کردن این اطلاعات می‌توانند درخواست مشاوره خود را اعلام کنند و مشاوره‌های لازم هم از سوی کسانی که نذر فرهنگی کرده‌اند، ارائه می‌شود. این طرح به‌صورت پایلوت در منطقه 11 اجرا خواهد شد. نرم‌افزار این باشگاه خرداد96رونمایی خواهد شد.

وی همچنین گفت: در این دوره 74غرفه در فضایی به مساحت 3هزار و 500متر حضور دارند و 2هزار و 975زن سرپرست خانوار به‌طور مستقیم وغیرمستقیم نمایشگاه را پشتیبانی می‌کنند. 22غرفه نیز به کوثرها اختصاص یافته و 9تولید‌کننده برای نخستین‌مرتبه به جمع نمایشگاه خواهند پیوست. در مجموع 24غرفه زنانه، 13غرفه مردانه، 7غرفه مردانه و زنانه، 13غرفه کودک، 3غرفه حجاب، 4 غرفه زیورآلات، 2غرفه کالای خواب، 4غرفه صنایع‌دستی و 4غرفه با انواع محصولات دیگر در نمایشگاه حضور دارند.

53میز هم برای فروش صنایع‌دستی و وسایل عید به‌طور مجزا درنظر گرفته شده است. در این دوره همچنین قرار است وزارتخانه‌های کار و صنایع و معادن از 3 تولید‌کننده برتر از نگاه مردم و از نظر تخصصی و فنی تقدیر کنند. فرزندان زنان سرپرست خانوار نیز مانند دوره گذشته در طراحی و اجرای غرفه‌های نمایشگاه توانمندی‌های خود را نشان داده‌اند.

به گفته فیروزفر، برگزاری این جشنواره بر رفتار تولید‌کنندگان تأثیر گذاشته و سختگیری‌های به‌عمل آمده موجب ارائه کالای 100درصدایرانی شده است. همچنین تولیدکنندگان، ‌واسطه‌ها را حذف کرده و کالای خود را از تولید به مصرف عرضه می‌کنند. همچنین رقابت میان تولیدکنندگان به رفاقت تبدیل شده به‌گونه‌ای که یک فروشگاه بزرگ را با هم اجاره کرده و مراقب عدم‌ورود کالای خارجی به نمایشگاه هستند.

وی همچنین از برقراری ارتباط ستاد با دانشگاه مد آرت پاریس که دانشگاهی تخصصی در حوزه پوشاک است خبر داد و گفت: در روزهای شنبه و یکشنبه 2استاد از این دانشگاه به جشنواره زنان وتولید ملی می‌آیند و به تولید‌کننده‌های کوثرها بازارسازی و الگو را یاد می‌دهند. مدل توانمندسازی ستاد نیز در قالب کتابچه به زبان‌های انگلیسی، آلمانی، فرانسه، عربی و چینی ترجمه شده و حتی یک هیأت فرانسوی اذعان کرده که می‌توان این الگو را در کشورهای در حال توسعه اجرا کرد.

فیروزفر با اشاره به اقدامات مددکاری ستاد به خانواده زنان سرپرست خانوار گفت: نگاه ما تنها اقتصادی نیست و در مواردی که کارآفرین مراکز کوثر نتواند رفتارهای اجتماعی درست را به زن سرپرست خانوار آموزش دهد او را از سیستم ستاد حذف می‌کنیم. کمک مددکاران ستاد به بازگشت دوباره قدرت تکلم دختر خردسال یکی از این زنان که شاهد صحنه خودکشی برادرش بوده یکی از اقدامات انجام شده در حوزه مددکاری است. همچنین زندگینامه زنان سرپرست خانوار در 2جلد کتاب منتشر شده است. دهمین جشنواره زنان و تولید ملی 13تا 23اسفندماه از ساعت 10صبح تا 21در محل دائمی نمایشگاه‌های تخصصی شهرداری تهران واقع در بوستان گفتگو برگزار می‌شود.


8866936
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است