اجتماعی 10:31 - 11 شهریور 1393
40 درصد افرادی که جراحی بینی انجام می‌دهند به آن نیاز ندارند
یک فوق تخصص جراحی پلاستیک با بیان اینکه 40 درصد افرادی که عمل زیبایی بینی انجام می دهند نیازی به آن ندارند، گفت: جراحی زیبایی بینی بین مردان از زنان بیشتر شده است.

چرا آمار جراحی‌بینی در ایران بالاست؟

دکتر غلامرضا امیریان در گفت و گو با خبرنگارسلامت خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، با بیان اینکه میزان جراحی زیبایی و خصوصا جراحی بینی در ایران نسبت به بسیاری از کشورهای دیگر بالاتر است، اظهار کرد: تنها 60 درصد افرادی که برای جراحی بینی مراجعه می کنند به جراحی نیاز واقعی دارند.

وی دلایل بالا بودن آمار بالای جراحی بینی در ایران را عمدتا ناشی از مسائل فرهنگی و چشم و هم چشمی دانست.

آمار جراحی بینی مردان در حال پیشی گرفتن از زنان است

این استاد دانشگاه افزود: دلیل دیگر آمار بالای جراحی بینی در ایران این است که ساختار بینی جمعیت آسیا و خاورمیانه بزرگ است و بسیاری از افراد علاقمند به کوچک کردن آن هستند.

امیریان افزایش احساس زیبایی و اعتماد به نفس را نیز از دیگر عوامل گرایش به عمل زیبایی بینی دانست و تاکید کرد: البته این عامل در کشور ما نسبت به سایر کشورها کمتر دیده می شود.

وی خاطرنشان کرد: البته برخی افراد هستند که انحراف بینی شدید دارند و عمل جراحی بینی برای آنها ضروری است و پس از عمل انحراف یک عمل زیبایی هم انجام می دهند.

به گفته این فوق تخصص جراحی پلاستیک امروزه گرایش به عمل زیبایی بینی بین مردان نیز بالا رفته و حتی در حال بیشتر شدن نسبت به آمار زنان است.

امیریان در خصوص پیامدهای احتمالی عمل زیبایی بینی در صورتی که صحیح و اصولی انجام نشود نیز یادآوری کرد: عمل غیراصولی می تواند مشکلات آناتومی، تنفسی و سینوس را برای فرد ایجاد کند.

وی با بیان اینکه در برخی موارد این عوارض جبران ناپذیر است، گفت: گاهی فرد دچار مشکل بویایی می شود و حتی هنگام خواب نیز با مشکل مواجه خواهد شد.

این استاد دانشگاه معتقد است در برخی موارد عوارض روحی عمل زیبایی بینی از عوارض فیزیکی ان وخیم تر است.

انتهای پیام


4625143
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» جمعیت هلال احمر با صدور اطلاعیه‌ای از سوی ستاد نوروزی، جزئیات خدمات‌رسانی در این روز‌ها و عملیات‌های امدادی این نهاد را تشریح و استان‌هایی را که بیشترین و شدیدترین تصادفات نوروزی را داشتند، معرفی کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سرهنگ سیدرضا جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان ری از اجرای طرح امنیت محله محور پلیس و پاک سازی نقاط جرم خیز، خبر داد و گفت: ۹۰ معتاد متجاهر جمع آوری شدند. 
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا گفت: قاچاق کالا ضربات جبران ناپذیری بر اقتصاد کشور وارد می‌کند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا با تاکید بر اینکه قاچاق کالا ضربات جبران ناپذیری بر اقتصاد کشور وارد می‌کند، افزود: امنیت و احساس امنیت قاچاقچیان کالا را سلب می‌کنیم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری یکی از اتباع کشور‌های همسایه به همراه دو مالخر خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سرکلانتر چهارم پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری سارق انباری منازل مسکونی در شمال شرق تهران خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس پلیس فتای تهران از هموطنان خواست در ایام نوروز هنگام خرید از فروشندگان سیار نکات ایمنی را در استفاده از کارت‌های بانکی رعایت کنند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون امداد و نجات هلال احمر استان تهران از نجات خانم ۳۵ ساله که در ارتفاعات دربند دچار ضعف و بیحالی و افت فشارخون شده بود، خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور گفت: از ابتدای طرح نوروزی ۴۶۹ میلیون تردد در جاده‌های کشور ثبت شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار منطقه ۶ شهر تهران جزئیات احداث ۳ پارکینگ بیمارستانی را در جوار ۳ بیمارستان مهم تهران اعلام کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است