علمی فناوری 10:01 - 02 خرداد 1394
رییس اداره ایدز وزارت بهداشت:
رییس اداره کنترل ایدز و بیماری‌های آمیزشی وزارت بهداشت برنامه‌های جدید این وزارتخانه جهت کنترل ایدز در کشور را تشریح کرد و از ارائه بسته‌های خدماتی رایگان برای جمعیت حاشیه‌نشین در قالب اجرای طرح تحول بهداشت خبر داد.

به گزارش گروه علمی،‌ پزشکی باشگاه خبرنگاران، دکتر عباس صداقت در خصوص برنامه‌های وزارت بهداشت جهت کنترل بیماری ایدز با بیان اینکه در راستای طرح تحول نظام سلامت سه برنامه بزرگ برای کنترل ایدز در حال پیگیری‌ است،‌ گفت: سال گذشته برای اولین بار هم در کشور و هم در بین کشورهای مدیترانه شرقی، توانستیم 12 آزمایشگاه قطب منطقه‌ای تشخیص تخصصی HIV را در کشور راه‌اندازی کنیم.


از پیگیری تا درمان ایدز در آزمایشگاه‌های وزارت بهداشت
وی هدف از ایجاد این 12 آزمایشگاه‌ قطب منطقه‌ای در کشور را ارائه کلیه خدمات تخصصی نظیر تشخیص، پایش، درمان و تشخیص‌های مولکولی برای کل کشور دانست تا این خدمات به صورت کاملا رایگان در دسترس بیماران قرار گیرند.


صداقت برنامه دیگر وزارت بهداشت، کنترل ایدز میان حاشیه‌نشینان عنوان و اظهار کرد: یک بسته جامع و همه جانبه در این خصوص تدوین کردیم که در مرحله نهایی شدن قرار دارد تا در قالب این بسته بتوانیم خدماتی جهت پیشگیری، کاهش آسیب، مراقبت و درمان HIV را ارائه دهیم. جزییات این بسته پذیرفته شده و فقط بحث‌های فنی و کارشناسی این موضوع باقی مانده که پیش بینی می‌کنیم آنها نیز به زودی نهایی شوند.


آموزش و اطلاع‌رسانی ایدز از طریق پایگاه‌های طرح تحول
به گفته وی در این بسته‌های جامع، برنامه‌های پیشگیری، کاهش آسیب، مراقبت و درمان در قالب پایگاه‌هایی که در طرح تحول برای حاشیه شهرها پیش‌بینی شده به صورت ادغام یافته صورت می‌گیرد. در کنار آن آموزش و اطلاع‌رسانی جهت پیشگیری از HIV و همینطور در مواردی که اعتیاد به مواد مخدر و محرک در ابتلا به HIV تاثیر گذار باشد، انجام می‌شود.


ارائه خدمات به صورت کاملا رایگان و محرمانه
رییس اداره کنترل ایدز وزارت بهداشت افزود: در صورتی که گروه‌ها یا افرادی نیازمند بررسی آزمایشگاهی برای تشخیص HIV باشند، شرایط انجام این کار نیز فراهم خواهد بود و در صورت نیاز به دریافت بسته‌های کاهش آسیب، این بسته‌ها به صورت کاملا رایگان در اختیار افراد قرار می‌گیرند و در نهایت اگر کسی به خدمات مراقبت و درمان نیاز داشت در این بسته خدمت پیش‌بینی شده تا این افراد بتوانند از طریق سیستم ارجاع، به بخش‌هایی که این خدمات را ارائه به صورت رایگان و کاملا محرمانه ارائه می‌دهند ارجاع داده شوند.








انتهای پیام/






منبع ایسنا

6424250
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رییس آزمایشگاه مرجع سلامت وزارت بهداشت از اجرای سراسری طرح تکمیل شبکه آزمایشگاهی کشور در سال جاری خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ اصلاح شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی گفت: طرح مدرسه مجازی بزرگسالان در راستای کاهش تنوع مدارس در حال تدوین است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» کمیسیون اروپا اعلام کرد که به پلتفرم اجتماعی تیک‌تاک ۲۴ ساعت فرصت داد تا ارزیابی مخاطرات برنامه جدید خود، تیک‌تاک لایت را ارائه دهد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» در پی تصادف شدید دو خودرو در اتوبان تهران-قم، کارشناسان اورژانس استان تهران فقط در ۱۴ دقیقه خود را با بالگرد به محل حادثه رساندند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» ظاهراً پس از دریافت آخرین به‌روزرسانی نرم‌افزاری، یک خط باریک سبز رنگ روی نمایشگر گوشی‌های سری گلکسی S21 سامسونگ نمایان می‌شود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاون پرستاری وزارت بهداشت از افزایش ۵۰ درصدی حق‌الزحمه کار دانشجویی خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: آزمایشگاه‌ها خط مقدم در تشخیص بیماری‌ها هستند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان سنجش گفت: تقلب سازمان یافته در آزمون سراسری سال گذشته رخ نداده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: نتایج آزمون استخدامی آموزگاری تا پایان فروردین توسط سازمان سنجش منتشر می‌شود.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است