بین‌الملل 09:11 - 04 آبان 1393
در مصاحبه با ساندی‌تایمز:
صدراعظم آلمان با طرح پیشنهادی نخست‌وزیرانگلیس در تعیین سقف تعداد مهاجران اروپایی به این انگلیس، مخالفت کرد.

مرکل: از طرح کامرون برای محدود کردن مهاجرپذیری جلوگیری می‌کنم

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان در مصاحبه‌ای با هفته‌نامه «ساندی تایمز» گفت پیشنهاد «دیوید کامرون» نخست وزیر انگلیس برای محدود کردن تعداد اتباع اروپایی برای ورود به انگلیس را نمی‌پذیرد.

خانم مرکل با بیان اینکه طرح کامرون برای ایجاد محدودیت در آمد و شد اتباع 28 کشور این اتحادیه به انگلیس را قبول نمی‌کند، گفته است: «آلمان ابتدایی‌ترین حق مردم اروپا را برای آمد و شد در محدوده‌ این اتحادیه کنار نخواهد گذاشت».

آقای کامرون پیش از این وعده‌ داده‌ بود در صورت پیروزی حزب محافظه کار در انتخابات سراسری 2015 انگلیس، می‌خواهد ابقای انگلیس در اتحادیه اروپا را به همه‌پرسی بگذارد. وی هم‌چنین گفته‌ است قصد دارد به نگرانی‌های رای‌دهندگان برای مهاجرت‌ها پاسخ دهد.

کامرون این وعده را در تلاش برای کسب آرای مخالفان ابقای انگلیس در اتحادیه اروپا مطرح کرده است. حزب استقلال (یوکیپ) انگلیس که در ماه‌های اخیر با افزایش چشم‌گیر اقبال عمومی مواجه شده، خواستار کاهش مهاجرپذیری انگلیس از دیگر کشورهای اروپایی و خروج این کشور از اتحادیه اروپاست. البته این درخواست نیازمند تغییرات اساسی در قوانین اتحادیه‌اروپا است.

مرکل در ادامه این مصاحبه گفت: «چنین مسایلی بسیار بحث‌برانگیز است. در آلمان هم پیرامون تعیین سقف برای مهاجرت پذیری درون اتحادیه اروپا، مناظراتی صورت گرفته اما من معتقدم چنین مسایلی باید بدون سو‌ءاستفاده و سودجویی حل و فصل شوند».

به عقیده صدر اعظم آلمان،‌هر اقدامی در جهت حل و فصل این مسایل نباید مداخله‌ای در قواعد پایه اتحادیه‌ اروپا داشته‌ باشد.

طبق یک نظرسنجی روزنامه «آبزرور بریتانیا» که روز یکشنبه منتشر شد، یک سوم رای دهندگان انگلیسی اعلام کرده‌اند در صورتی که بدانند حزب استقلال، که خواهان خروج از اتحادیه اروپاست، می‌تواند در حوزه‌ انتخابیه آن‌ها پیروز باشد، به آن رأی می‌دهند.

هم چنین این نظرسنجی نشان داد حزب محافظه‌کار به رهبری آقای کامرون، طی دو هفته اخیر فاصله 5درصدی با اصلی‌ترین حزب رقیب، کارگر، را به صفر رسانده و هر دو حزب اکنون 33درصد آرا را در اختیار دارند.


5039935
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک مقام ارشد روسی اعلام کرد در صورت استقرار تاسیسات هسته‌ای در لهستان، این تاسیسات هدف نظامی مسکو خواهند بود.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یکی از رهبران حماس ضمن تشریح آخرین روند مربوط به مذاکرات آتش بس، تحرکات دشمن صهیونیستی برای غلبه بر این جنبش را شکست خورده دانست.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» هزاران پرواز فرودگاه‌های فرانسه در پی اعتصاب کارکنانشان به دلیل دستمزد کم، لغو شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از رئیس دانشگاه کلمبیا خواست در صورتی که نتواند اعتراضات حامی فلسطین را در این دانشگاه متوقف کند، استعفا دهد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» صد‌ها شهرک‌نشین با حمایت پلیس رژیم صهیونیستی در سومین روز عید پسح خود به مسجدالاقصی یورش بردند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یکی مقام سابق فرانسوی فاش کرد از ابتدای جنگ اوکراین ۷۵ نیروی فرانسوی کشته، زخمی یا به پاریس بازگردانده شده‌اند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» اتحاد آلبا خواستار آتش بس فوری در نوار غزه و پایان دادن به اقدامات نسل کشی، جنایات جنگی و جنایات علیه بشریت علیه فلسطینیان شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» اعتراض‌های دانشجویی در آمریکا در حمایت از مردم غزه و توقف جنگ علیه آن به دانشگاه‌ها کشیده شده و پلیس با دانشجویان در تعدادی از دانشگاه‌ها درگیر است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» فرمانده یگان ویژه اشباح در ارتش صهیونیستی بطور ناگهانی از سمت خود استعفا داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» تعدادی از دانش آموزان پایتخت آمریکا به دلیل مخالفت مدیر خود با برگزاری مراسم حمایت از فلسطین، از او شکایت کردند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است