استانی 08:41 - 08 آذر 1400

دکترین نظامی کشور بازدارندگی و پدافندی است

به گزارش خبرنگار مهر، امیر دریادار دوم گودرز بهرامی شامگاه یکشنبه در گفتگوی ویژه خبری شبکه باران با بیان اینکه نیروی دریایی در دوران دفاع مقدس اجازه نداد که واردات و صادرات کشور حتی یک روز تعطیل شود، گفت: نیروی دریایی در دوران هشت سال دفاع مقدس ۲۸ عملیات برای دفاع از خاک کشور انجام داد.

فرمانده مرکز آموزش تفنگداران دریایی قمر بنی هاشم منجیل با اشاره به اینکه پدیده شوم دزدی دریایی آسیب‌های زیادی را به کشورها وارد می‌کند، بیان کرد: هفتاد و نهمین ناوگروه ارتش در حال حاضر در دریا مستقر است و توسط این ناوگروه ۱۳۳ روز دریانوردی و سه اقیانوس را پیمودیم که بسیار ارزشمند و بی نظیر است.

وی با بیان اینکه ناوگروه نیروی دریایی ارتش کاملاً بومی است و این مهم پیشرفت جمهوری اسلامی در این حوزه را نشان می‌دهد، افزود: تنها چند کشور توان ساخت ناو و زیردریایی دارند که یکی از آنها ایران است.

امیر دریادار بهرامی با اشاره به اینکه امکانات و تجهیزات نیروی دریایی ارتش با کشورهای قدرتمند دنیا برابری می‌کند، ادامه داد: از لحاظ تخصص و تجهیزات در سطح خوبی هستیم و نیروی دریایی علاوه بر داشتن کارخانجات، ارتباط خوبی با دانشگاه، شرکت‌های دانش بنیان، و دانشمندان جوان دارد.

فرمانده مرکز آموزش تفنگداران دریایی قمر بنی هاشم منجیل تصریح کرد: بسیاری از تجهیزات ساخته شده در ارتش و سپاه حاصل ارتباط بین دانشگاه و نیروهای مسلح است.

وی دکترین نظامی کشور را بازدارندگی و پدافندی عنوان کرد و افزود: خواهان صلح برای تمام کشورها هستیم اما اگر کشوری قصد تجاوز به خاکمان را داشته باشد، اگرچه آغاز کننده است اما پایان و ادامه به دست آن نخواهد بود.

فرمانده مرکز آموزش تفنگداران دریایی قمربنی هاشم منجیل افزود: در حوزه دریای خزر با هیچ کدام از کشورهای همسایه مشکلی نداریم اما اوضاع را کاملاً تحت کنترل داریم و در صورت هر اتفاقی، در دریای خزر نیز همانند خلیج فارس مقتدرانه عمل می‌کنیم.


11341465
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است