علمی فناوری 11:18 - 01 مرداد 1396
مرادی در گفت‌وگو بافارس:
دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل گفت: روحانی و ظریف صراحتا بیان کردند که برجام چه در متن و چه در روح توافق نقض شده که این مسئله باعث خرسندی است.

اظهارات روحانی و ظریف در مورد آمریکا و نقض برجام باعث خرسندی است/ کابینه دولت دوازدهم ستاد اجرائی اقتصاد مقاومتی باشد

پیام مرادی دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، با اشاره به اظهارات اخیر روحانی و ظریف در خصوص نقض برجام، گفت: از آغاز شکل گیری دولت یازدهم و روی کار آمدن حسن روحانی، در مورد رویکرد سیاست خارجی دولت اختلاف نظرهایی در میان مسئولان و نیز جریانات و گروه‌های سیاسی و مردم وجود داشت.

وی ادامه داد: گروهی معتقد بودند که خوش بینی به آمریکا و پیوند زدن مشکلات کشور به لطف احتمالی دولت مردان آمریکایی و غربی اشتباه است و با تکیه بر تجربه باید هوشیار بود. این گروه معتقد بودند که مشکلات اقتصاد کشور با تکیه بر توان داخل قابل حل است.

مرادی تصریح کرد:‌ این گروه از طرفی اعتقاد داشتند که آمریکا با بدعهدی خود مانع دست‌یابی به منافع ادعا شده در برجام خواهد شد اگر چه برجام نیز از نظر محتوی و توازن محل نقد و اشکال آنها بود. یعنی اعتقاد داشتند با فرض پایبندی کامل غرب به توافق، باز هم مشکلات اقتصاد کشور حل نخواهد شد.

این فعال دانشجویی خاطرنشان کرد: در مقابل شخص رئیس جمهور و برخی اعضای کابینه و خصوصا تیم مذاکرات هسته‌ای اگرچه معتقد بودند که در سیاست خوش بینی و بدبینی معنا ندارد اما بعدها گفتند که به مذاکرات و نتایج آن خوش بین هستند. جالب اینکه در مواضع خود اظهاراتی داشتند که سوژه رسانه‌ها شده و مدت‌ها بر سر زبان‌ها بودند.



دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل گفت: امروز آقایان روحانی و  ظریف صراحتا بیان داشته اند که برجام چه در متن و چه در روح توافق نقض شده است. که این مسئله باعث خرسندی است. مردم هم عملا احساس می‌کنند که تفاوتی در زندگی آنها ایجاد نشده است. این ادعای منتقدان برجام نیست بلکه بیان صریح رئیس جمهوری است که آب خوردن را هم به برجام پیوند زده بود.

وی گفت: از این رو حجت بر همگان تمام است که دیگر فرصت آزمودن آمریکا گذشته است و زمان آزمودن توانمندی مدیران داخلی است. اکنون همه همدل هستیم که اقتصاد مقاومتی، نه پشت تریبون‌ها و نه در نامه نگاری‌ها بلکه در واقع تنها راه رفع مشکلات کشور است.

مرادی ادامه داد: کابینه دولت دوازدهم با هر سلیقه سیاسی که بسته شود باید در حکم یک ستاد برای اجرایی کردن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی عمل کند. برجام، fatf ، 2030 و یا قرارداد محرمانه با توتال چاره کار نیست. تدبیر واقعی لازم است.


9285227
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاون آموزشی وزارت علوم گفت: پذیرش یک دانشجوی ایرانی در پردیس‌ها‌ی بین المللی به ازای هر ۴ دانشجوی خارجی است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» طبق اسکرین‌شات فاش‌شده، هواوی گوشی‌های سری P70 را در تاریخ ۲ آوریل (۱۴ فروردین ۱۴۰۳) معرفی خواهد کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاون تربیت بدنی و سلامت گفت: کمتر از ۱۰ درصد مدارس کشور به فضاهای ورزشی استاندارد مجهز هستند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: به دلیل تنوع اقلیمی در ایران، شروع آلرژی بهاره در سراسر کشور در یک زمان نیست.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان اداری و استخدامی گفت: امسال بیشترین استخدام‌ها در آموزش و پرورش و وزارت بهداشت انجام خواهد شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» یک دستگاه مبتنی بر هوش مصنوعی که در «دانشگاه لستر» ابداع شده است، در آزمایش‌ها توانست ضربان قلب نشان‌دهنده آریتمی بطنی را با موفقیت تشخیص دهد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» نیک فرجام گفت: سیستم هوشمند گلخانه مستقل در مناطق مختلف گلخانه و یا به صورت یکپارچه با سیستم مرکزی جهت پایش و کنترل پارامترهای مختلف به کار گرفته می‌شود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» شرکت مایکروسافت قابلیت جدیدی را تحت عنوان ترجمه هوشمند پیام‌ها در مکالمات Microsoft Teams معرفی کرده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی: علت مرگ پزشک جوان هنوز از سوی پزشکی قانونی تعیین نشده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: از آغاز طرح سلامت نوروزی تاکنون ۴۰ هزار و ۶۵۵ عمل جراحی اورژانسی در کشور انجام شده است.  

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است