استانی 08:59 - 09 مهر 1399

بیمارستان فردوس ۱۲.۵ میلیارد تومان بدهی دارد

به گزارش خبرنگار مهر، محمد نگهبان سه شنبه شب در جلسه بررسی مشکلات بخش بهداشت و درمان فردوس به بدهی های بالای دو بیمارستان فردوس اشاره کرد و افزود: تنها در بیمارستان حضرت رسول (ص) ۱۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بدهی داریم که باید پرداخت شود.

وی تصریح کرد: در بیمارستان حضرت رسول (ص) ماهیانه ۶۵۰ میلیون تومان کسری بودجه داریم.

وی اضافه کرد: نیروهای طرحی ما بسیار کم شده است و چنانچه هر کدام به مرخصی بروند جایگزینی وجود ندارد و با مشکل مواجه می شویم.

فرماندار فردوس نیز با تقدیر از خدمات گسترده ای که در بخش بهداشت و درمان شهرستان فردوس در سالهای گذشته انجام شده است، افزود: در بحث خرید ام ار آی مردم و خیرین کمک خوبی کرده اند که نیاز شهرستان است و باید خریداری شود.

حلاج مقدم بر تکمیل پروژه های نیمه تمام مراکز بهداشتی منطقه جواد الائمه، خانکوک، باغستان و اورژانس طاهریه و راه اندازی اورژانس هوایی فردوس تاکید کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند نیزگفت: فردوس در بحث کرونا در بین ۱۱ شهرستان در رتبه دهم قرار دارد که جای تقدیر و تشکر از عملکرد مسئولان درمانی و مردم دارد.

دهقانی از تبدیل دو بیمارستان این شهرستان به یک مجتمع در آینده خبر داد و افزود: در راستای کم کردن هزینه های این دو بیمارستان این کار انجام خواهد شد تا پرسنل دو بیمارستان کمبودهای یکدیگر را پوشش بدهند.

وی در خصوص درخواست راه اندازی دانشکده علوم پزشکی ازسوی رئیس شورای اسلامی شهر گفت: مجوز ماده ۲۳ برای این کار در شرایط فعلی کار بسیار سختی است ولی همکاری می کنیم در قالب تفاهم نامه و کمک خیرین فعلاً کارهای اولیه شروع شود.

وی مشکل ام ارآی را بدلیل تحریم و تامین ارز و مشکلات ورود به کشور دانست و افزود: دو شهر فردوس و طبس در اولویت تجهیز به دستگاه ام ار آی قرار دارند.

وی از پرداخت پاداش بازنشستگان حوزه سلامت مربوط به سال ۹۸ و بخشی از کارانه پرسنل درمانی استان خبر داد و افزود: به شبکه بهداشت فردوس ۳۰۰ میلیون تومان و به بخش حوزه دانشجویی نیز ۱۵۰ میلیون تومان کمک خواهیم کرد.

مدیر بیمارستانهای فردوس و دانشکده پیراپیزشکی و معاونت شبکه بهداشت و درمان شهرستان فردوس به بیان مشکلات و کمبودهای حوزه های تحت مدیریت خود پرداختند که کمبود متخصص مغز و اعصاب، جراحی عمومی، رادیولوژی، ماموگرافی، نبود نیروی جایگزین در بخش درمان درصورت مرخصی پزشکان و یا کادر بیمارستان، توجه به تجهیزات فرسوده شبکه بهداشت و درمان، اعطای تسهیلات برای ساخت خوابگاه جهت دانشجویان دانشکده پیراپزشکی و تکمیل اورژانس روستای طاهریه و برخی مراکز بهداشتی روستایی و شهری از مهمترین مشکلات و خواسته بود.

اختصاص دو دستگاه ونتیلاتور بزرگسال و پنج دستگاه مانیتورینگ به بیمارستان شهید چمران فردوس از دیگر مصوبات این جلسه بود.


10741152
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است