سیاسی 08:57 - 03 اردیبهشت 1396
نائب رئیس کمیسیون قضایی مجلس:
نائب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی گفت: دست‌های پشت‌پرده‌ای مجموعه مستقل حقوقی وکالت را نشانه رفته‌اند و برخی نیز با حرف‌ها و یا عملکردهای خود این هجمه‌ها را بیشتر می‌کنند.

دست‌های پشت‌پرده‌ای مجموعه مستقل حقوقی وکالت را نشانه رفته‌اند

به گزارش ایسنا، یحیی کمالی‌پور در دیدار با اعضای هیأت مدیره کانون وکلای استان کرمان بیان کرد: نقش وکلای دادگستری در دفاع از حقوق شهروندان و احقاق حقوق مردم در مراجع قضایی امری انکارنشدنی است و به دلیل حساسیت بالای شغل وکالت، هر کسی نمی‌تواند با داشتن حداقل شرایط مشغول به وکالت شود.



نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه نظر معاونت قوانین در خصوص نسخ تبصره قانون کیفیت اخذ پروانه مشورتی است و لازم الاتباع نیست، افزود: در صورتی که قائل به استفساریه باشیم لازم است موضوع در مجلس مطرح شود تا رنگ قانون گرفته و جنبه اجرایی پیدا کند و در این صورت، نظری که در رابطه با نسخ ضمنی مطرح شده صرفا جنبه مشورتی دارد.



نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: آزمون وکالت نباید آنقدر سهل و ساده باشد که هر کسی با هر شرایطی بتواند وارد این حرفه شود و از سویی نباید به اندازه‌ای سختگیرانه باشد که میزان جذب افراد کاهش یابد.



وی بیان کرد: دست‌های پشت‌پرده‌ای مجموعه مستقل حقوقی وکالت را نشانه رفته‌اند و برخی نیز با حرف‌ها و یا عملکردهای خود این هجمه‌ها را بیشتر می‌کنند.



نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی افزود: در این کشاکش بحران‌ها وظیفه ما این است که با عقلانیت و تدبیر همانند بحث استقلال وکلا حرکت کنیم و نقش اساسی خود را ایفا کنیم.



وی یادآور شد: بسیاری از دانش‌آموختگان حقوق که پس از زحمات فراوان و گذراندن آزمون و دوره کارآموزی موفق به کسب پروانه وکالت می‌شود ممکن است به دلیل نداشتن توانایی مالی برای تمدید پروانه خود و یا پرداخت مالیات مجبور به انجام فعالیت‌های غیرمرتبط با حوزه تحصیلی خود شود.



کمالی‌پور تصریح کرد: وکالت شغل بسیار خطیری است و در زمینه ضرورت استفاده از علم و تخصص وکیل دادگستری در دادگاه‌ها و نقش موثری که وکلا در کاهش اطاله دادرسی می‌توانند ایفا کنند هیچ‌گونه شک و شبهه‌ای وجود ندارد.



نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس دهم تصریح کرد: ما به عنوان فارغ‌التحصیلان رشته حقوق نسبت به دفاع از شأن و جایگاه وکلا مدیون هستیم  و حتما لازم است آزمون وکالت برگزار شود و ظرفیت‌ها کارشناسی شده تعیین شوند و از کمیسیون قضایی مجلس نیز نتیجه‌ای جز این بیرون نخواهد آمد اما لازم است مصلحت‌ها را بیشتر مد نظر قرار دهیم و در فضای اعتدالی و آرمانی به موضوعات بنگریم.

 

انتهای پیام


9033984
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: اجرای حکم بهینه‌سازی مصرف انرژی در برنامه هفتم توسط دولت سالانه بیش از صد میلیارد دلار درآمد برای کشور دارد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» حسین امیرعبداللهیان عصر پنجشنبه به وقت محلی با آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل دیدار و گفتگو کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» حسین امیرعبداللهیان عصر پنجشنبه به وقت محلی با آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل دیدار و گفتگو کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ادامه دیدار‌های دیپلماتیک خود در نیویورک، روز پنجشنبه با ایمن الصفدی وزیر خارجه اردن دیدار و گفتگو کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سردار رمضان شریف انتشار اخباری از یک رسانه صهیونیستی مبنی بر آسیب دیدن ساختمان نیروگاه دیمونا در حمله ایران علیه رژیم صهیونیستی را کذب دانست.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در نشست شورای امنیت سازمان ملل گفت: رژیم اسرائیل باید وادار شود از تکرار هرگونه ماجراجویی نظامی بیشتر علیه منافع ایران دست بردارد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در نشست شورای امنیت سازمان ملل گفت: رژیم اسرائیل باید وادار شود از تکرار هرگونه ماجراجویی نظامی بیشتر علیه منافع ایران دست بردارد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس‌جمهور در گفتگو با استاندار سیستان و بلوچستان بر تداوم و تسریع خدمات‌رسانی به مردم و سیل‌زدگان تاکید کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه ایران امروز در دیدار با وزیر خارجه مالت در نیویورک ضمن هشدار نسبت به هرگونه ماجراجویی توسط رژیم صهیونیستی، تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی این رژیم پاسخ خواهد داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران»  معاون اول رئیس جمهور به نخست‌وزیر سوریه گفت: ما به دنبال تنش نیستیم ولی اگر رژیم صهیونیستی مرتکب خطای دیگری شود، به شدت پاسخ خواهیم داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است