استانی 16:24 - 28 خرداد 1398
‌مسئول دفتر میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان ورامین گفت: سفال‌هایی از دوره ساسانی حین عملیات حفر یک حلقه چاه جذبی در خارج از محوطه امامزاده یحیی (ع) برای جمع‌آوری آب باران و آب سطحی کشف شد.

سفال‌های کشف‌ شده دوره ساسانی در امامزاده‌ای در ورامین

‌به گزارش ایسنا، ژیلا خدادادی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سفال‌های کشف‌شده در محوطه امامزاده یحیی (ع) مربوط به دوره ساسانی است، بیان کرد: قدمت این سفال بنا به تشخیص کارشناس باستان‌شناسی معاونت میراث فرهنگی استان تهران مربوط به دوره ساسانیان است.

خدادادی این سفال‌ها حین عملیات حفر یک حلقه چاه جذبی در خارج از محوطه امامزاده یحیی (ع) برای جمع‌آوری آب باران و آب سطحی کشف شد، گفت: این سفال‌ها در عمق ۱۳ متری چاه جذبی در حال حفر کشف‌شده است.

مسئول دفتر میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان ورامین تصریح کرد: این کوزه‌ها در حین حفاری دچار شکستگی شدند و بنا به اظهارات کارگران، درون این کوزه‌ها پر از خاک بود.

خدادادی در پایان خاطرنشان کرد: پس از مشاهده این سفال‌ها توسط کارگران، به‌سرعت عملیات متوقف و مراتب برای بررسی‌های بیشتر به اداره کل میراث فرهنگی استان تهران گزارش شد، چرا که احتمال وجود اشیای قدیمی بیشتری در محل کشف کوزه وجود دارد.

انتهای پیام


10153237
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است