اجتماعی 10:20 - 31 شهریور 1396
هیاهوی ٢ میلیون دانشجو و دانش آموز در خیابان های تهران؛
یک کارشناس برنامه ریزی شهری گفت: نزدیک به ٢ میلیون نفر از جمعیت ٩ میلیون نفری پایتخت را دانشجویان و دانش آموزان تشکیل می دهند.

غوغای ترافیک پایتخت با افزایش ٤ میلیون سفر آموزشی

شهرام جباری زادگان در گفتگو با خبرنگار مهر، با تأکید بر لزوم برنامه ریزی جامع، دقیق و هماهنگ برای مدیریت ترافیک کلان شهری همچون تهران با توجه به اضافه شدن سفرهای آموزشی به مجموع سفرهای شهری از اول مهرگفت: در مدارس و دانشگاه های تهران، حدود یک میلیون و ١٠٠ هزار دانش آموز و حدود ٨٠٠ هزار دانشجو مشغول به تحصیل هستند و دانشجویان و دانش آموزان در مجموع بالغ بر ٢١ درصد جمعیت این کلان شهر را شامل می شوند.

وی با اشاره به اینکه علاوه بر این، حدود ٦٠ هزار نفر کادر آموزشی و اداری در مدارس و حدود ٨٠ هزار نفر کادر آموزشی و اداری نیز در دانشگاه ها مشغول به کار هستند، اظهار کرد: در مجموع بیش از دو میلیون نفر از جمعیت شهر تهران را افرادی تشکیل می دهند که به نحوی با تدریس و تحصیل سر و کار دارند.

جباری زادگان با بیان اینکه اگر هر یک از این افراد در روز تنها دو سفر رفت و برگشت در مسیر منزل تا محل تحصیل انجام دهند، ٤ میلیون سفر آموزشی به سفرهای روزانه تهران اضافه می شود، تصریح کرد: به این ترتیب، با احتساب ١٦ میلیون سفر تهران در حال حاضر، مجموع سفرهای روزانه تهران از اول مهر به ٢٠ میلیون سفر می رسد.

وی با اشاره به اینکه تصمیماتی همچون شناور شدن ساعت آغاز به کار کارمندان در نیمه نخست مهر و امکان حضور آنها در محل کار تا ٩ صبح، به توزیع ترافیک صبحگاهی کمک می کند، اظهار کرد: البته اغلب کارمندانی که فرزندان خود را قبل از ٨ صبح به مدرسه می رسانند، بلافاصله عازم محل کار خود می شوند و تا ٩ صبح منتظر نمی مانند.

جباری زادگان با بیان اینکه تمهیداتی همچون ممنوعیت ورود کامیون ها به محدوده های طرح ترافیک و طرح زوج و فرد در نیمه اول مهر، می تواند بر مدیریت جریان ترافیک به ویژه ترافیک حاشیه ای مؤثر باشد، تصریح کرد: باید این تدبیر به سایر ماه های سال نیز تسری پیدا کند و تردد روزانه کامیون ها در داخل شهر ممنوع شود.

این کارشناس مسائل شهری در پایان با تأکید بر اینکه خواه ناخواه از اول مهر ٢٥ درصد بر حجم ترافیک پایتخت اضافه می شود، خاطرنشان کرد: عملاً نیمی از بار سفرهای شهری بر دوش مثلث "اتوبوسرانی"، "تاکسیرانی" و "مترو" است و افزایش ظرفیت و ظرافت در هدایت این مثلث، در مدیریت ترافیک تهران بسیار مؤثر است.


9430074
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از آتش سوزی گسترده در یک انبار کالا در جنوب تهران خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان حج و زیارت از واریز ارز مورد نیاز حج تمتع۱۴۰۳ از سوی بانک مرکزی به حساب این سازمان خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با اشاره به سیلاب‌های بهاری اخیر که در برخی از استان‌های کشور به وقوع پیوسته است، گفت: درس آموخته‌های این مخاطره، در مدیریت بهتر بحران‌های احتمالی ناشی از آب در پایتخت استفاده می‌شود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون درمان سازمان تأمین‌اجتماعی از پرداخت ۲۲۰۰ میلیارد تومان دیگر از مطالبات مراکز دانشگاهی طرف قرارداد این سازمان در سراسر کشور خبر داد. علاوه بر این پرداخت، در هفته جاری نیز ۲۲۵۰ میلیارد تومان از مطالبات داروخانه‌ها، پزشکان و مراکز طرف ق...
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» نشست مشترک معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و پلیس راهور پایتخت برای بررسی مسائل مربوط به حمل و نقل پایتخت برگزار شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه از برگزاری آزمون استخدامی شورا‌های حل اختلاف در سال جاری خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس آگاهی گفت: همکاران من در پایگاه یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ به تازگی موفق به کشف پرونده اذیت و آزار و اخاذی از زنان شدند که نقطه شروع آن شبکه اجتماعی اینستاگرام بوده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر کشور از پروژه شهید بروجردی در منطقه ۱۸ بازدید کرد و در جریان آخرین وضعیت آن قرار گرفت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» همزمان با هفته زمین پاک پویش فرهنگی «زنده‌باد درخت» در فضای تبلیغات شهری تهران اجرا شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون استاندار تهران گفت: میزان خودکفایی تولید مرغ در استان تهران از ۴ درصد به ۱۲ درصد رسیده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است