استانی 03:55 - 30 مرداد 1393
لرستان/
رئیس اداره زئونوز مرکز مدیریت بیماری‌های واگیردار وزارت بهداشت، گفت: در طول چهار سال اخیر با افزایش 55 درصدی در میزان ابتلا به بیماری تب مالت در کشور مواجه شده‌ایم.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران لرستان ؛محمدرضا شیرزادی در جلسه بررسی بیماری تب مالت در حضور کارشناسان دانشگاه‌های علوم پزشکی، نمایندگان ادارات دامپزشکی و نمایندگان استانداری‌ها، اظهار داشت: تب مالت به عنوان یک بیماری جدی، تهدید کننده، جان مردم است که به عنوان یک بیماری فاجعه انگیز و پیچیده باید به طور جدی دنبال شود، چرا که امکان دارد، در معرض این بیماری قرار بگیریم.

وی بیان داشت: وضعیت تب مالت در کشور در دهه هشتاد با پیگیری‌های سازمان دامپزشکی و پوشش واکسیناسیون دامی علی‌رغم مشکلات زیاد و حجم درصدی بالای تحت پوشش در سال‌های 84 تا 89 سیر نزولی داشته است.

شیرزادی افزود: میزان مبتلایان به بیماری تب مالت در سال 84، 26 هزار نفر گزارش شد که تا سال 89 این میزان به مقدار 12 هزار و 200 کاهش یافت، اما در طول چهار سال اخیر با افزایش 55 درصدی در میزان ابتلا به بیماری تب مالت مواجه شده‌ایم.

وی افزود: استانداری‌ها به عنوان متولیان سلامتی در جامعه باید وضعیت بیماری را پیگیری کنند، اما متاسفانه سازمان‌ها از شرح وظایف خود آگاهی ندارند.

شیرزادی تاکید کرد: عدم رعایت احتیاطات خاص در هنگام تماس با دام و فرآورده‌های دامی و مصرف آنها سبب افزایش شیوع بیماری شده است، انتقال آگاهی و ارائه اطلاعات بیماری‌ها به روستاییان و توجیه کارکنان همه بخش‌ها در مورد امنیت‌سازی باید صورت گیرد.
انتهای پیام

 

 

 


4525654
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است