اقتصادی 16:37 - 02 اسفند 1395
شرکت پاکسان جزء اولین تولید کنندگان انواع مواد شوینده بهداشتی و صنعتی در ایران می‌باشد که سالهای متمادی است که با عرضه محصولاتی مرغوب با برندهای نام آشنایی چون سپید ، رخشا ، عروس ، پوش ، گلنار، برف و ... در ایران و سایر کشورها در خدمت سلامت خانواده ها بوده و می باشد.

پاکسان 600 ریال سود خالص هر سهم را تقسیم کردشرکت پاکسان جزء اولین تولید کنندگان انواع مواد شوینده بهداشتی و صنعتی در ایران می‌باشد که سالهای متمادی است که با عرضه محصولاتی مرغوب با برندهای نام آشنایی چون سپید ، رخشا ، عروس ، پوش ، گلنار، برف و ... در ایران و سایر کشورها در خدمت سلامت خانواده ها بوده و می باشد.


مجمع عمومی عادی سالانه شرکت پاکسان در ساعت 9 صبح روز 30/11/1395 با حضور  بیش از  76  درصد سهامداران شرکت در محل تهران ضلع غربی ورزشگاه آزادی ، سالن کاسپین پژوهشگاه صنعت نفت برگزار شد. این جلسه به ریاست آقای احمد دودانگه و نظارت آقایان داراب وکیلی و  احسان وفائی و دبیری آقای محمدرضا حیدری تشکیل شد، در این مجمع ابتدا مدیر عامل گزارش عملکرد هیات مدیره را به سمع سهامداران رساند و سپس به سولات اکثر سهامداران پاسخ گفت ،همچنین در این جلسه مهندس حیدری اذعان داشتند مدیران و کارکنان پاکسان با تعهد به سازمان خود، بنیانگذار آینده ای روشن خواهند بود و تعهد می نمایند تا شعار " پاکسان پیشرو در ایران و خوشنام در منطقه " را بیش از گذشته درخشان نمایند


پس از استماع گزارش هیات مدیره توسط دبیر مجمع و گزارش بازرس قانونی ، صورتهای مالی منتهی به 30/09/1395 به تصویب حضار رسید، همچنین در این جلسه پس از تصویب صورتهای مالی از سوی سهامداران، تقسیم مبلغ   600 ریال سود به ازای هر سهم مورد تایید حاضران قرار گرفت. انتخاب روزنامه اطلاعات به عنوان روزنامه رسمی و همچنین موسسه حسابرسی سخن حق به عنوان بازرس قانونی و حسابرس شرکت و موسسه حسابرسی آبتین روش آریا به عنوان بازرس علی البدل شرکت برای سال مالی آینده ، از دیگر مصوبات این مجمع بود.


پاکسان 600 ریال سود خالص هر سهم را تقسیم کرد


اعضا اصلی و علی البدل هیئت مدیره به شرح ذیل برای مدت دو سال انتخاب گردیدند:


اعضاء اصلی 


- شرکت مدیریت صنعت شوینده توسعه صنایع بهشهر ( سهامی خاص ) 
- شرکت صنایع بهداشتی ساینا ( سهامی خاص ) 
- شرکت مدیریت یاران توسعه بهشهر ( سهامی خاص ) 
- شرکت مروارید هامون ( سهامی خاص ) 
-  شرکت گلتاش  ( سهامی عام )  


اعضا ء علی البدل :


- شرکت سرمایه گذاری توسعه ملی ( سهامی عام )
- شرکت خدمات بیمه ای پوشش توسعه بهشهر ( سهامی خاص )


اهم موارد پیام هیات مدیره پاکسان به سهامداران به شرح زیر اعلام میگردد:


در سالی که گذشت اتفاقات متعددی در بازارهای هدف داخلی و صادراتی شرکت پاکسان رخ دادند که بر کسب و کار این شرکت تأثیر گذار بودند.


در بازارهای صادراتی عمده اتفاقات عبارت بودند از: 


الف) نوسانات شدید ارز
ب) کاهش ارزش پول در کشورهای آسیای میانه 
ج) گرفتن سهم بازار توسط رقبا با قیمت کمتر در نتیجه سقوط ارزش روبل
د) افزایش حقوق گمرکی در کشورهای  CIS


در بازارهای داخلی چالش‌های عمده اتفاقات عبارت بودند از:


الف) ورود جدی رقبای خارجی به صورت تولید کننده و وارد کننده در محصولات مختلف شوینده
ب) ادامه روند رکود در بازار مصرف
ج) افزایش تعرفه برخی از ملزومات وارداتی
د) افزایش فشار تبلیغاتی رقبای بزرگ در تمامی سطوح برای کنترل بازار


2- مرور کلی بر جایگاه شرکت در صنعت و وضعیت رقابتی آن در سال مالی مورد گزارش حاکی از آن بوده که شرکت پاکسان  ، براساس تناژ فروش کل ،در مقایسه با رقبا در رتبه سوم  قرار گرفته است.


3- مرور کلی بر عملکرد شرکت ومیزان دستیابی به اهداف تعیین شده و دستاوردهای مهم در سال مالی مورد گزارش


مهمترین دستاورد در بازار داخلی عبارت بودند از:  


الف) تحقق 92 درصدی فروش در بخش مصرفی و تحقق 95 درصدی اهداف فروش در بخش صنعتی
ب) به روز رسانی و اصلاح بسته‌بندی پودرهای ماشین لباسشویی
ج) تمرکز بر مشوق‌های بازار محور به جای تبلیغ محور
د) تمرکز بر برندهای سپید و سیو در حوزه تبلیغات و اطلاع‌رسانی
ه) اصلاح سبد محصولات
و) توسعه خرده‌فروشی و توجه به فروشگاههای زنجیره‌ای به عنوان کانال توزیع آینده


عمده دستاوردهای حاصله در حوزه‌ی صادرات به قرار زیر بوده است:


الف) افزایش 22% فروش تناژی سال 95 نسبت به سال 94
ب) اضافه کردن نمایندگان جدید در دو کشور آذربایجان و گرجستان در راستای توسعه بازار
ج) افزایش فروش به میزان 43% در کشور ترکمنستان نسبت به مدت مشابه سال قبل
د) ورود به بازار محصولات صنعتی و همچنین  آغاز فروش این محصول به دو کشور جدید ترکیه و قرقیزستان
و) اجرای پروژه تبلیغاتی ارکید در کشور عراق و فروش پودر ماشینی ارکید برای اولین بار در منطقه مذکور


درسال مالی مورد گزارش، اهداف و برنامه تعیین شده در ارتباط با EPS با پوشش 105 درصد میزان پیش بینی ، کمی بیش از پیش‌بینی تحقق یافت ودر رابطه با بودجه مقداری تولید 99 درصد ومبلغ فروش 101 درصد محقق گردید. ضمنا دررابطه با صادرات مقدار 31.549  تن انواع محصولات با پوشش  85 درصد از بودجه ارزی و 89 درصد از بودجه ریالی محقق گردید.


5-  در بیان برنامه ها وچشم انداز وضعیت شرکت برای سال مالی آتی نیز با توجه به روند تغییرات روابط بین المللی کشور و همچنین فضای کسب و کار داخلی، مهمترین برنامه های پاکسان بر محور تجهیز کامل برای مواجهه با شرایط اقتصادی پس از تصویب برجام و حفظ و ارتقاء سهم بازار مطابق برنامه‌ی استراتژیک تدوین شده، خواهد بود.


6- مشروح ریسک هایی که شرکت با آن مواجه بوده است تحت موضوعات و محورهای متعدد مانند نرخ تسهیلات، نوسانات نرخ ارز، قیمت های مواد اولیه و نهاده های تولیدی، تهدیدات عوامل خارجی(بین المللی) و تغییرات ضوابط داخلی و قیمت های جایگزینی رقبای خارجی، بوده است .


پاکسان 600 ریال سود خالص هر سهم را تقسیم کرد


پاکسان 600 ریال سود خالص هر سهم را تقسیم کرد



8834313
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اتحادیه میوه و سبزی تهران گفت: با توجه به فراوانی عرضه و شرایط رقابتی، مغازه‌داران انواع میوه و صیفی را زیر نرخ مصوب عرضه می‌کنند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: فردا جمعه شاهد وزش باد شدید و بارش باران در نواحی شرقی کشور خواهیم بود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» یک کارشناس اقتصادی گفت:موضوع پرداخت یارانه‌ها و از جمله یارانه انرژی به مردم و تولیدکنندگان یک ضرورت است به طور کلی یارانه باید در راستای حمایت از کالای داخلی باشد و یارانه به دست مصرف کننده نهایی یعنی افراد برسد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» با تصویب‌ افزایش ضریب حقوق سال ۱۴۰۳ کارمندان و بازنشستگان دولت در جلسه هیئت وزیران، حداقل و حداکثر حقوق آن‌ها مشخص شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از توزیع و مصرف ۱۲۶ میلیون و ۸۰۰ هزار لیتر بنزین در هشتمین نوروز با رشد ۲۲ درصدی در مقایسه با مدت مشابه پارسال خبر داد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان امور مالیاتی کشور گفت:۱۱۰ هزار میلیارد تومان فرار و معوقات مالیاتی در سال ۱۴۰۲وصول شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون وزیر نفت در امور گاز اعلام کرد: ایران طبق دو قرارداد گازی با عراق از ژوئیه ۲۰۱۷ تاکنون حدود ۵۲ میلیارد مترمکعب گاز صادر کرده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل بازرسی و نظارت بر کالا‌های اساسی وزارت جهاد کشاورزی، هرگونه گران‌فروشی و افزایش قیمت را تضییع حقوق مردم دانست و از برخورد قانونی با متخلفان خبر داد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون بهره برداری و فروش سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی گفت: حراج‌های خرده فروشی در سال ۱۴۰۳ به صورت روزانه از شنبه تا سه شنبه هر هفته برگزار خواهد شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» بر اساس آمار منتشر شده از سوی بانک مرکزی، نرخ بهره بین بانکی در هفته منتهی به چهارشنبه ۸ فروردین به ۲۳.۶۲ درصد رسید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است