اقتصادی 22:13 - 01 اردیبهشت 1394
تعدادی از شهروندان که یارانه‌شان قطع شده است در تماس با همشهری نحوه مراجعه به سازمان هدفمندی یارانه‌ها و پاسخی که شنیده‌اند را ذکر کرده‌اند.

صدای این شهروندان از طریق سامانه هم‌افزای همشهری بشنوید.

  • مالک ماشین 50میلیونی

یک شهروند در تماس باروزنامه همشهری اعلام کرد: 23فروردین متوجه شدم یارانه یکی از اعضای خانواده 3 نفره‌ام قطع شده است. فکر کردم اشتباهی رخ داده است. وی ادامه داد:‌ به سازمان هدفمندی مراجعه کردم که در پاسخ گفتند: این مسئله فقط برای شما نبوده بلکه در اسفند‌ یارانه 50هزار نفر و فروردین یارانه 300هزار نفر قطع شده و هر‌ماه تعداد جدیدی حذف می‌شوند. وی افزود: یک فرم به من دادند که در آن باید از بین گروه‌های قیدشده در فرم، یکی را انتخاب می‌کردم. اتومبیلی به نام فرزندم بود که آن را 50میلیون تومان خریده بودم و پس از تحریم‌ها که قیمت آن به 100میلیون تومان رسید، آن را فروختم اما آن شخص پلاک را عوض نکرده و احتمالا به همین دلیل فرزند من به‌عنوان دارنده خودروی لوکس از یارانه محروم شده است. وی افزود: اگر قطع یارانه برابر با قانون بوده مشکلی نیست اما چرا می‌گویند که یارانه هیچ‌کس قطع نشده است.

  • همسر یک پزشک

خانمی که همسر او پزشک است و یارانه خانواده‌اش از فروردین امسال به‌طور کلی قطع شده است، در گفت‌وگو با همشهری اظهار کرد: در اخبار شنیدم که آقای نوبخت حذف یارانه را تکذیب کردند درحالی‌که یارانه خانواده ما قطع شده و سازمان هدفمندی یارانه‌ها، این موضوع را تأییدکرد. این شهروند گفت: البته اخبار ضد‌و نقیض بود. شنیدم که وزیر اقتصاد گفته است که شناسایی و حذف یارانه پردرآمدها آغاز شده است. بقیه اخبار را هم نه تأیید کردند نه تکذیب اما تنها کسی که تکذیب کرده سخنگوی دولت است. وی ادامه داد: من خودم به ساختمان مرکزی سازمان هدفمندی یارانه‌ها مراجعه کردم بعد از اینکه شماره ملی همسرم را دادم، چک کردند و تأیید کردند که یارانه ما حذف شده است.

بعد یک فرم اعتراض پر کردم که در آن چند گروه مشخص شده بود. همچنین یک سرپرست خانواده دیگر گفت: کارمند بازنشسته راه‌آهن هستم و تا اسفند به ازای خانواده 3نفره‌ام یارانه می‌گرفتم اما در فروردین هیچ دریافتی‌ای نداشتم. مستأجر هستم و یک خودروی پراید مدل 82دارم. من از روزنامه همشهری متوجه شدم که می‌شود اعتراض کرد و هنوز به سازمان هدفمندی یارانه‌ها مراجعه نکرده‌ام. یک سرپرست خانوار اعلام کرد که سال گذشته سفری خارجی داشته و احتمالا به همین دلیل یارانه خانواده‌اش قطع شده است. یک کارمند آموزش و پرورش نیز سفر خارجی را دلیل احتمالی قطع یارانه خانواده‌اش عنوان کرده است. یک بازنشسته نیروهای مسلح که اعلام می‌کند 8سال سابقه جبهه و معلولیت دارد نیز از قطع یارانه‌اش خبر داد. یارانه همه این افراد از فروردین امسال قطع شده است.


6239725
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران گفت: سال گذشته بیش از ۲ هزار واحد‌های تولیدی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان پایش و مورد بررسی قرار گرفتند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل بازرسی و نظارت بر کالا‌های اساسی وزارت جهاد کشاورزی گفت: مالیات بر عوارض گمرکی واردات و ارزش افزوده کالا‌های اساسی همچنان یک درصد تعیین شده و هرگونه افزایش قیمتی تخلف محسوب می‌شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر طرح خودرو‌های برقی وزارت صمت گفت: ۲۵۰۰ خودرو و تاکسی برقی از گمرک ترخیص شده که در سه ماه آینده ۸ تا ۱۰ هزار خودرو‌های برقی در معرض واگذاری قرار می‌گیرد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» در هفته کاری که گذشت شاخص کل بورس با کاهش ۲.۳۷ درصدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۲۰۸ هزار واحدی ایستاد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مجری طرح گندم گفت: گندم به عنوان یک غله مهم و استراتژیک در کشور بیش از ۴۰ درصد انرژی و پروتئین مورد نیاز را تامین می‌کند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس صنعت طیور گفت: بنابر آمار ماهانه ۲۲۰ تا ۲۳۰ هزارتن مرغ مورد نیاز کشور است که براین اساس ۱۳۰ میلیون قطعه جوابگوی بازار است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی صنعت آب با بی‌سابقه دانستن بارش‌ها در استان سیستان و بلوچستان گفت: بیش از ۵۰ درصد بارش کل سال آبی استان در ۳ روز اتفاق افتاد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر طرح خودرو‌های برقی وزارت صنعت معدن تجارت از واردات ۸ تا ۱۰ هزار خودروی برقی به کشور طی ۳ ماه آینده خبر داد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس سیاست‌گذاری مسکن گفت: با راه اندازی سامانه خودنویس علاوه بر کاهش نرخ‌های اجاره دست دلالان و سوداگران از این بازار کوتاه شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون بنیاد مسکن روستایی گفت: تمامی واحدهای مسکن روستایی در سراسر کشور با استفاده از ظرفیت های مردمی همزمان با پرداخت تسهیلات ساخت ویلایی ساخته می‌شود.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است