گوناگون 16:56 - 27 اسفند 1397
پژو ۴۰۵ (Peugeot ۴۰۵) یک پیرمرد فرانسوی است که تاریخ تولد آن به سال ۱۹۸۷ میلادی باز می‌گردد. این سدان دوست داشتنی با تکیه بر طراحی جذاب، پیشرانه پرتوان و قیمت مناسب خود موفق شد یک سال پس از تولید، عنوان بهترین خودرو سال اروپا را از آن خود کند.

همه چیز در مورد پژو ۴۰۵ و نوسانات قیمت آن

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام همراه مکانیک، نمای ظاهری این خودرو شاید در مقایسه با سدان‌های امروزی بیش از حد ساده به نظر برسد، اما با توجه به قیمت پژو ۴۰۵ در دهه هشتاد میلادی نمی‌توان ایراد چندانی به این سدان اقتصادی و ارزان قیمت وارد کرد. بد نیست بدانید که طراحی پژو ۴۰۵ نتیجه زحمات تیم پر آوازه پینین فارینا (Pininfarina) است که سابقه طراحی محصولات برندهایی همچون آلفا رومئو، فراری، ولوو، مازراتی و جگوار را در کارنامه خود دارد.

پس از کسب عناوین افتخار آمیز مختلف، سرانجام پژو ۴۰۵ در سال ۱۳۶۹ راهی بازار ایران شد و همان‌طور که انتظار می‌رفت در بازار کشور ما نیز توانست فروش بسیار خوبی را تجربه کند. در سال‌های ابتدایی پژو ۴۰۵ در دو مدل GL و GLX به بازار داخلی عرضه می‌شد که این دو خودرو از امکانات، توان فنی و قیمت‌های متفاوتی نیز برخوردار بودند. از آنجایی که قیمت پژو ۴۰۵ GL نسبت به قیمت پژو ۴۰۵ GLX در رده پایین‌تری قرار داشت در ابتدا بسیار مورد توجه خریداران قرار گرفت، اما پس از مدتی تولید آن به طور کامل متوقف شد.

قابلیت‌های فنی قابل قبول، دسترسی آسان به قطعات و همچنین قیمت مناسب پژو ۴۰۵ باعث شد تا این خودرو در ارگان‌ها و شرکت‌های دولتی نیز به خدمت گرفته شود؛ از پلیس و نیروهای امنیتی گرفته تا شرکت تاکسیرانی، همگی جز طرفداران این سدان جذاب فرانسوی به حساب می‌آیند. پس از استقبال گسترده خریداران ایرانی از پژو ۴۰۵، شرکت ایران خودرو تصمیم گرفت تا با فیس‌لیفت این خودرو، محصولاتی به‌مراتب کامل‌تر و لوکس‌تر را روانه بازار داخلی کند که از جمله آن‌ها می‌توان به پژو پارس، پژو ۴۰۵SLX، سمند X۷، سمند LX، سمند سورن و… اشاره کرد. البته ناگفته نماند که ایران خودرو پس از ایجاد تغییرات جزئی در هر کدام از این خودروها، قیمت‌های بسیار فراتر از انتظاری را نیز برای این محصولات تعیین نمود.

پژو ۴۰۵ یکی از معدود خودروهایی است که از بدو ورود به بازار کشور تاکنون پیشرانه‌های متعددی را تجربه کرده است؛ این خودرو در ابتدا از یک پیشرانه ۲ لیتری استفاده می‌کرد که به صورت کاربراتوری بود، پس از آن ایران خودرو توانست با ایجاد تغییراتی پیشرانه قدیمی این خودرو را به سیستم انژکتور مجهز کند که همه ما آن را با نام XU۷ می‌شناسیم و در آخر نیز ایران خودرو توانست پیشرانه TU۵ پژو ۲۰۶ را درون سینه ۴۰۵ جای دهد و آن را به عنوان نوع کم مصرف و کم استهلاک پژو ۴۰۵ راهی بازار داخلی کند.

با نگاهی کوتاه به آنچه که در بالا به آن اشاره کردیم به راحتی می‌توان گفت که در حال حاضر مدل‌ها و تیپ‌های مختلفی از پژو ۴۰۵ در بازار کشورمان موجود است که با توجه به نوع تیپ، وضعیت ظاهری، کارکرد و سلامت قطعات فنی از قیمت‌های متفاوتی برخوردار هستند. بنابراین زمانی که قصد خریداری یک پژو ۴۰۵ را دارید، باید دقت کنید که ماشین مورد نظر شما به کدام یک از تیپ‌های این خودرو تعلق دارد تا بتوانید از قیمت دقیق آن مطلع شوید.

در حال حاضر قیمت بسیار متغیر بازار خودرویی کشور از یک طرف و همین طور وجود تیپ‌ها و مدل‌های مختلف پژو ۴۰۵ از طرفی دیگر، باعث شده تا به سختی بتوان قیمت دقیقی برای مدل‌های نو و کارکرده این خودرو تعیین کرد. با در نظر گرفتن چنین شرایطی چطور می‌توان از قیمت دقیق پژو ۴۰۵ مطلع شد؟ آیا مرجع مطمئن و به روزی برای اطلاع رسانی قیمت پژو ۴۰۵ وجود دارد؟ چطور می‌توان مطمئن شد قیمت منتشر شده در سایت‌های مختلف دقیقاً با مدل خودرو مورد نظر ما انطباق دارد؟

شرکت همراه مکانیک به عنوان مرجع قیم گذاری خودروهای کارکرده و دست دوم، صفحه‌ای را برای قیمت پژو ۴۰۵ در نظر گرفته است که قیمت تمامی مدل‌ها و تیپ‌های مختلف پژو ۴۰۵ در آن ذکر شده است. بنابراین شما می‌توانید با مراجعه به آدرس hamrah-mechanic.com/carprice/irankhodro/peugeot۴۰۵/، علاوه‌بر اطلاع از قیمت بروز پژو ۴۰۵ دوگانه سوز و پژو ۴۰۵ GLX با انتخاب هر کدام از مدل‌ها از جزئیات دقیق امکانات رفاهی، تجهیزات ایمنی و مشخصات فنی آن آگاه شده یا حتی می‌توانید از بخش نقد و بررسی با تمامی مزایا و معایب مدل انتخابی خود آشنا شوید.

انتهای رپرتاژ خبری


10082049
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است