بین‌الملل 02:37 - 03 تیر 1397
دو مقام اروپایی پیشنهاد کرده‌اند که مراکز پناهجویی خارج از اتحادیه اروپا برپا شود؛ با این شرط که بعد از سیر مراحل قانونی راه برای پناهجویان واجد شرایط برای ورود به اروپا هموار گردد.

پیشنهاد مقام‌های اروپایی درباره ایجاد مراکز پناهجویی در خارج از اتحادیه اروپا

به گزارش ایسنا، گرنوت بلومل، رئیس دفتر صدراعظم اتریش از حزب محافظه‌کار این کشور در گفت‌وگو با "دویچلند فونک" خواستار برپایی مراکز پناهجویی در خارج از مرزهای اتحادیه اروپا شده است.

او با اشاره به لزوم حفاظت از مرزهای اروپا گفت، در این مراکز پرونده پناهجویانی که ثبت نام کرده‌اند بررسی و معلوم خواهد شد که کدام یک از آن‌ها استحقاق دریافت پناهندگی و ورود به اتحادیه اروپا را خواهد داشت.

بلومل به استرالیا اشاره کرد که نمونه خوبی از این دست بوده و مراکز پناهجویی خود را سال‌هاست که در جزایر اقیانوس آرام بنا کرده است.

او گفت، اروپا باید با این تصمیم به قاچاقچیان انسان در شمال آفریقا این پیام را منتقل کند که ورود به اروپا سهل نیست تا مهاجران کم‌تری حاضر باشند سوار قایق‌های آن‌ها در دریای مدیترانه شده و مسیر پرخطر اروپا را طی کنند که ممکن است به قیمت جانشان تمام شود.

گرنوت بلومل گفت، نباید این گونه باشد که هر کس تصور کند وقتی سوار این قایق‌ها شد، خودبه‌خود یک بلیط برای اروپا گرفته است. او این اقدام را "انسان‌دوستانه" خواند و گفت: اروپا اگر با تصمیم‌های خود انگیزه کم‌تری برای آن‌ها ایجاد کند، انسان‌های کم‌تری نیز وارد این راه خواهند شد.

رئیس ‌دفتر صدراعظم اتریش این پیشنهاد را مطرح کرد که همزمان باید برای مهاجران راه‌های قانونی برای ورود به اروپا ارائه‌ شود. 

پیشنهاد او در آستانه برپایی نشست رؤسا و رهبران اتحادیه اروپا در بروکسل و همزمان با داغ شدن بحث‌های مربوط به مسئله پناهجویی در اتحادیه اروپا مطرح می‌شود. آلمان که ابتکار این نشست را در دست دارد طرفدار طرحی برای افزایش سهم‌پذیری پذیرش پناهجویان در برخی کشورهای اروپاست. اما همه کشورهای اروپایی موافق این طرح نیستند.

بلومل در این رابطه گفت، اگر آلمان مهاجران بیشتری را به خارج از مرزهای خود بفرستد، اتریش و دیگر کشورها نیز از این الگو پیروی خواهند کرد.

همزمان، دونالد تاسک، رئیس شورای اروپا نیز با توجه به نشست بروکسل پیشنهاد کرده که پناهجویانی را که از راه‌های دریایی راهی اروپا می‌شوند، نباید به صورت خودکار به داخل اروپا راه داد، بلکه برای آن‌ها باید مراکزی در خارج از مرزهای اتحادیه اروپا در نظر گرفت.

با بالا گرفتن بحث‌های پناهجویی در سطح اروپا برخی از سیاستمداران اروپایی نگران فروپاشی یکپارچگی اتحادیه اروپا شده‌اند. سیاستمداران ارشد اروپا از شکاف در اتحادیه اروپا ابراز نگرانی کرده و هشدار داده‌اند که سیاست پناهجویی نباید وحدت اروپا را در هم بشکند.

کشورهای چک، مجارستان، لهستان و اسلواکی که سیاست ضد مهاجرپذیری دارند، با افزایش سهم‌پذیری پذیرش پناهجویان موافق نیستند و این نشست را تحریم کرده‌اند. کمیسیون اتحادیه اروپا اعلام کرده که در نشست غیر رسمی بروکسل که امروز (یک‌شنبه) برای حل و فصل اختلافات در این زمینه تشکیل می‌شود، تنها ۱۶ کشور شرکت خواهند کرد.

انتهای پیام


9820210
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از رئیس دانشگاه کلمبیا خواست در صورتی که نتواند اعتراضات حامی فلسطین را در این دانشگاه متوقف کند، استعفا دهد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» صد‌ها شهرک‌نشین با حمایت پلیس رژیم صهیونیستی در سومین روز عید پسح خود به مسجدالاقصی یورش بردند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یکی مقام سابق فرانسوی فاش کرد از ابتدای جنگ اوکراین ۷۵ نیروی فرانسوی کشته، زخمی یا به پاریس بازگردانده شده‌اند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» اتحاد آلبا خواستار آتش بس فوری در نوار غزه و پایان دادن به اقدامات نسل کشی، جنایات جنگی و جنایات علیه بشریت علیه فلسطینیان شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» اعتراض‌های دانشجویی در آمریکا در حمایت از مردم غزه و توقف جنگ علیه آن به دانشگاه‌ها کشیده شده و پلیس با دانشجویان در تعدادی از دانشگاه‌ها درگیر است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» فرمانده یگان ویژه اشباح در ارتش صهیونیستی بطور ناگهانی از سمت خود استعفا داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» تعدادی از دانش آموزان پایتخت آمریکا به دلیل مخالفت مدیر خود با برگزاری مراسم حمایت از فلسطین، از او شکایت کردند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سفیر روسیه در آمریکا اعلام کرد وعده‌های اوکراین برای استفاده نکردن از تسلیحات آمریکایی علیه روسیه مضحک است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نماینده ویژه پاکستان در امور افغانستان، سیاست‌های دوگانه آمریکا در منطقه و جنایات اسرائیل علیه فلسطینیان را چالش بزرگ برای دیپلماسی اسلام‌آباد دانست و افزود: تهران و پکن شرکای معتمد ما در منطقه هستند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک مقام دولت نجات ملی یمن مورد حمایت انصارالله بامداد پنجشنبه گفت: آمریکا و انگلیس از مقابله با حملات ارتش یمن ناتوان هستند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است